speedster turbo wordt speedster donor

Alles over turbos, luchtfilters e.d.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
hotdog
Lid
Berichten: 67
Lid geworden op: 11 aug 2005 8:49
Locatie: Venlo

speedster turbo wordt speedster donor

Bericht door hotdog »

Vandaag was een vriend uit duitsland bij mij op bezoek en kwam een paar ingekorte en gebalanceerde kardan-asjes ophalen. (opel GT)
Een beetje geouwehoerd (ge alte nutet op z'n duits) en toen vertelde hij dat hij de moter van een speedster turbo kon kopen. Het beestje heeft iets van 120 km op de teller staan. Hij is van plan de turbo (vindt hij te klein) en de versnellingsbak te verkopen. Jaja, deze moter komt dus straks in een Opel GT te liggen met een grotere turbo. (zijn de plannen)
Maar hij vroeg mij om eventueel de bak en turbo via dit forum aan te bieden, ik meld me dan wel als het zover is. Het verhaal achter deze moter is wel tragisch. De kersverse eigenaar wilde met een kennis een proefritje maken. Hij was dus letterlijk nauwelijks zijn erf afgereden of een vrachtwagen kwam hem een vette kus geven. Tja, zelfs poetsen hielp hier niet meer...
vliegen is ook leuk
Gebruikersavatar
Marcel
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2804
Lid geworden op: 19 mar 2005 17:06
Locatie: Gelderland
Contacteer:

Re: speedster turbo wordt speedster donor

Bericht door Marcel »

hotdog schreef:Vandaag was een vriend uit duitsland bij mij op bezoek en kwam een paar ingekorte en gebalanceerde kardan-asjes ophalen. (opel GT)
Een beetje geouwehoerd (ge alte nutet op z'n duits) en toen vertelde hij dat hij de moter van een speedster turbo kon kopen. Het beestje heeft iets van 120 km op de teller staan. Hij is van plan de turbo (vindt hij te klein) en de versnellingsbak te verkopen. Jaja, deze moter komt dus straks in een Opel GT te liggen met een grotere turbo. (zijn de plannen)
Maar hij vroeg mij om eventueel de bak en turbo via dit forum aan te bieden, ik meld me dan wel als het zover is. Het verhaal achter deze moter is wel tragisch. De kersverse eigenaar wilde met een kennis een proefritje maken. Hij was dus letterlijk nauwelijks zijn erf afgereden of een vrachtwagen kwam hem een vette kus geven. Tja, zelfs poetsen hielp hier niet meer...
Kan een leuk en goedkoper alternatief zijn voor een 2.2 rijder, in engeland doen ze transplantaties 2.2 eruit en de 2.0T erin........

Ze hebben het wel overleeft of ook niet :?:
Gebruikersavatar
hotdog
Lid
Berichten: 67
Lid geworden op: 11 aug 2005 8:49
Locatie: Venlo

Bericht door hotdog »

ze hebben het overleefd
vliegen is ook leuk
Plaats reactie