Ik plak hier ook maar even het stukje info wat Mark in het Stack topic postte:
Even een opmerking voor de mensen die denken om de druk meter op de 2.2 te plaatsen. Hou er rekening mee dat de olie druk in de 2.2 regelmatig boven de 7 bar is. Als je dus een 7 bar schaal hebt, zal de wijzer er regelmatig uit gaan. Opzich geen probleem, maar als je dat storend vind is het jammer om daar achter te komen als je alles al gekocht en geplaatst hebt.
Mark
Mark, welke druk zie jij op je meter verschijnen bij een warme motor, zeg 90graden olietemp, bij stationair en bij zeg 3-4000rpm?
Mijn vraag gaat niet over hetgeen hier besproken wordt maar past toch een beetje bij dit draadje .....
Is er iemand die weet waar de sensor zit die verantwoordelijk is voor de (standaard) temperatuuraanduiding op het display achter het stuur? Is dat de sensor bij de thermostaat of de sensor bij de radiateur?
Naar mijn weten zit er geen sensor in de buurt van de radiateur, dus blijft het blok over.
Overigens gaat dit signaal eerst via de ECU en van het UK forum heb ik vernomen dat het naar de Stack display een PWM gemoduleerd signaal is...
Maik schreef:Ik plak hier ook maar even het stukje info wat Mark in het Stack topic postte:
Even een opmerking voor de mensen die denken om de druk meter op de 2.2 te plaatsen. Hou er rekening mee dat de olie druk in de 2.2 regelmatig boven de 7 bar is. Als je dus een 7 bar schaal hebt, zal de wijzer er regelmatig uit gaan. Opzich geen probleem, maar als je dat storend vind is het jammer om daar achter te komen als je alles al gekocht en geplaatst hebt.
Mark
Mark, welke druk zie jij op je meter verschijnen bij een warme motor, zeg 90graden olietemp, bij stationair en bij zeg 3-4000rpm?
Weet niet helemaal uit m'n hoofd, maar stationair bij warme olie iets van 4-5 bar, en bij 4000 toeren over de 7.
Via autostyle is iedere adapter te krijgen
Dit is een t-adapter onder 45 graden aftakking.
Kost ongeveer 7 of 8 euro.
Gebruik hem zelf ook en werkt perfekt.
Via autostyle is iedere adapter te krijgen
Dit is een t-adapter onder 45 graden aftakking.
Kost ongeveer 7 of 8 euro.
Gebruik hem zelf ook en werkt perfekt.
Nou ben ik heel benieuwd naar een product linkje, want ik heb de hele Autostyle catalogus doorzocht en toch echt niks met de draad m12x1,75 gevonden, die zowel voor de oliedrukzender als de carterplug van de 2.2 motor nodig is.. (ik hoop voor je schroefdraad, dat je er niet een M12x1,5 hebt ingedraaid )
Ik heb een andere adaptermaat gebruikt, namelijk M14x1,5.
Mijn speedster is van 2001 misschien een andere maat gebruikt toen.
Heb gewoon de sensor uit de oliefiterbehuizing gedraaid, wat tape om de adapter en hij draaide net zo makkelijk er weer in.
Het produktnummer is P1 M08TP
Spider schreef:ik heb de 12 x 1.75 adapter besteld in de states,
voor het monteren van de tempsensor
maar hij lijkt niet te passen
iemand hier ervaring mee, carter lijkt een kortere spoed te hebben 1.5?
Juiste spoed weet ik niet juist meer, maar zo een klein adaptertje past eventueel wel, maar afdichten is iets moeilijker.
Ik heb, toen ik bij Yvo mijn oliedruk- en temperatuurmeter bestelde, iets soortgelijks meegeleverd gekregen, en afdichten was een probleem. Aan de carteropening is nog een rand van 45°, zodat de dichting bij zo een klein adaptertje geen vlak heeft om af te dichten. Je kan het bekijken op de foto's die ik hierbij post.
Als oplossing heb ik een originele carterplug genomen, en deze voorzien van 1/8 schroefdraad, dicht al 2 jaar perfect af!