Aanbod gebruikte Speedsters

Algemene zaken omtrent onze auto.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Speedster1010
Nieuw lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 18 dec 2010 19:23
Locatie: Waalwijk

Aanbod gebruikte Speedsters

Bericht door Speedster1010 »

Ook ik ben de laatste tijd geïnfecteerd met het Speedster-virus. Ik ben dus begonnen met sparen.... Tot die tijd heb ik uiteraard tijd om te lezen over de Speedster. Al rijdend door het Brabantse land kom je weleens een Speedster tegen bij handelaren en Opel-dealers. Het valt mij nu al op dat je goed op moet letten bij dit aanbod. Met name bij de handelaren wil nog weleens een omgebouwd rechtsgestuurd exemplaar zitten! Als er een Vauxhall-logo op het stuurtje zit, is dat niet positief. Zeker niet als de 'bestuurderszijde' nagenoeg nieuw is! Tevens valt het op dat er exemplaren zonder steenslag worden aangeboden die in de 1e lak zitten! En er staan exemplaren die al sinds de invoer niet APK gekeurd zijn. Zijn dit allemaal Speedsters in de categorie; lekker-laten-staan?
De prijzen in NL zijn overigens fors. Elders in Europa betaal je veel minder. Het aanbod is dan vaak wel beperkt tot grijze met zwart leer.

Overigens erg oed om te zien dat er op dit forum schades worden gemeld. Schade Speedsters zijn lastig in de verkoop daardoor!

Tips, trucs en wetenswaardigheden mogen altijd worden gemeld.
Ik wil ook een Speedster 2.2!!!
------------------------------------
Dagelijks in een GTC 150pk diesel.
Technical Grey met Saddle Brown leer, mooie combi al zeg ik het zelf!
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7343
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Bericht door Smiley »

Welkom,

Er is maar 1 club die die engelse in bulk importeerd, en dat is die targetcar.eu club.
Vaak polsen we de auto's nog effe op het engelse forum, en de history is vaak opgelapte auto's, die daar zwaar hun waarde verloren hebben, en dan hier maar gedumpd worden.

Prijstechnisch is een originele speedster vanaf 15/16k particulier te vinden.
Dealers zitten meestal in de buurt van de 20, en laten het ding jaren staan als het moet (grappige aandachtstrekker in de showroom zal ook wel meetellen)
Dat de meeste grijs zijn, is omdat ze als nieuw redelijk conservatief in kleur verkocht zijn. Hier de kleuren van de NA's in NL:

67 x zilver
36 x blauw
25 x zwart
22 x rood
13 x oranje
10 x geel
8 x groen
2 x lichtblauw

Houd er rekening mee dat kleur wijzigen op een fatsoenlijke manier (beide clams eraf, en de deuren gestript) omgeveer 3k is.

Je kunt ook aan belgie of duitsland denken, als je een importkenteken niet erg vind. Je vindt ze vanaf 12k, en restbpm voor een 2001'er is een dikke 1000 euri.

Wat betreft schade, durf ik ik wel te stellen dat 80% niet meer origineel is.
Dat komt omdat de voor en achterclam uit 1 stuk bestaat, en verzekeringsmaatschappijen in het begin bij elke deuk die je had, een nieuwe clam regelde. (omdat reparatie niet mocht)
Bij schade is het belangrijker dat het chassis in orde is. (gelijmd alu)
Hier mag NIKS aan gerepareerd worden. Complete afschrijver.
Daarom laten mensen soms ook gewoon foto's zien van wat er gebeurd is, om rare verhalen tegen te gaan.

Als je dus geintereseerd bent in een speedster, is een aankoopkeuring belangrijk. Laat je niet lonken door een leuke laklaag erop. Is het eerste waar je verliefd op wordt, maar het minst belangrijke van de hele auto.
Plaats de link van de auto die je wilt, en kijk of er iemand al eens is wezen kijken, of met je mee wilt om er gekke dingen uit te plukken.
Daarna aankoopkeuring van vd kooij, of van sten, ivm chassis.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Gebruikersavatar
Piet
Giga lid Carbon
Berichten: 3471
Lid geworden op: 28 nov 2004 13:15
Locatie: Center of the universe

Bericht door Piet »

Als er geen steenslag op zit dan is er of niet meegereden of dat gedeelte is opnieuw gespoten. Steenslag is nu eenmaal onvermijdelijk bij deze auto. Is ook niet iets waar je druk over moet maken want dan kan je beter de Speedster links laten liggen.

Deze auto's zijn gemaakt om er mee te rijden en dat doen ze!
Gebruikersavatar
Speedster1010
Nieuw lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 18 dec 2010 19:23
Locatie: Waalwijk

Bericht door Speedster1010 »

Hartelijk dank voor de reacties.
Steenslag is idd een indicatie en dus geen steenslag ook!

Ik ben er inmiddels al wel achter dat handelaren de auto's gewoon jaren laten staan. Zeker als ze, wellicht via Target Cars, de auto voor een prikkie hebben gekocht.
Maar als je dat zou willen, dan kun je zelf ook op zoek naar een rechtsgestuurd exemplaar.
Import uit D zal niet makkelijk zijn, want er zijn daar relatief weinig orginele te vinden. België zal makkelijker zijn. Misschien wat verder weg ook!

Maar goed wie kent deze auto's?

http://www.autowereld.nl/opel/speedster ... tails.html

http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=lsamketzud3r

Ik krijg er geen warm gevoel van! Beide zijn al jaren niet naar de APK geweest.
De eerste schijnt een oorspronkelijk Belgische auto te zijn. Echter met Vauxhall logo op het stuur!

Kan het zijn de alle Speedsters een beetje last hebben van 'afhangende' portieren? Als je het portier sluit is het net alsof het slot het protier wat optilt om goed te sluiten! Viel mij erg op bij de uuto uit Goirle!
Bedankt alvast....
Ik wil ook een Speedster 2.2!!!
------------------------------------
Dagelijks in een GTC 150pk diesel.
Technical Grey met Saddle Brown leer, mooie combi al zeg ik het zelf!
Gebruikersavatar
Speedster1010
Nieuw lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 18 dec 2010 19:23
Locatie: Waalwijk

Bericht door Speedster1010 »

Hier in het Zuiden van het land zitten we dicht bij OPC Oosterhout. Mijn GTC diesel is geleverd door OPC en daar ook in onderhoud. Volgens mij wel een vertouwd adresje.
Ik wil ook een Speedster 2.2!!!
------------------------------------
Dagelijks in een GTC 150pk diesel.
Technical Grey met Saddle Brown leer, mooie combi al zeg ik het zelf!
Gebruikersavatar
Piet
Giga lid Carbon
Berichten: 3471
Lid geworden op: 28 nov 2004 13:15
Locatie: Center of the universe

Bericht door Piet »

Oosterhout is 1 van de weinige Opel dealers die er redelijk wat verstand van heeft of beter gezegd de monteur die daar rond loopt.
Ze hebben er heel wat verkocht. Goedkoop zijn ze echter niet.
Voor bijzondere dingen kun je meestal toch beter naar een Lotus dealer. Die zijn gek genoeg goedkoper en hebben meer verstand van de soms wat vreemde nukkig heden van deze auto. Nadeel is dat ze niet echt op de hoek zitten.

Mijn deur gaat ook niet helemaal 100%, is ook een beetje afhankelijk van het weer. Dat heb je nu eenmaal. Je moet zo'n auto niet vergelijken met een "normale" auto. Het hoort er er nu eenmaal bij. Een heleboel kleine dingetjes zijn echter wel te verhelpen, al is dat soms maar tijdelijk. Het meeste lijkt erger dan het is. Het is alleen lastig om het verschil te zien tussen dat en een echt probleem.

Zo vond ik de voorklep wel erg veel bewegen op hoge snelheid. Op zich is het normaal dat deze wat beweegt op hoge snelheid. Toch maar gemeld en dat was maar goed ook want het scharnier zat los aan 1 kant.
Gebruikersavatar
Richard
Mega lid
Berichten: 574
Lid geworden op: 13 feb 2005 13:06
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Bericht door Richard »

Ook ik ben een groot fan van de speedster.
Heb er namelijk 2 gehad.
Het aanbod op dit moment en zal waarschijnlijk ook in de toekomst is erg gering en eigenlijk niet interessant.

Als je op dit moment een leuke auto wil kopen is de groene Lotus Elise S1 van marktplaats een hele goede keus.

Suc6 met het vinden van een mooie Lightweight.
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7343
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Bericht door Smiley »

Beide auto's zijn importauto's, tegen stevige originele NL prijzen.
Zeker in zilver, vindt je ze als vanaf 12k in DL/BE (als je wat gedult hebt)
5k bijlappen voor garantie is wel erg overdeven.
In DL zijn er duizenden verkocht. In BE 347. Waarom dat er in DL geen originelen te vinden zouden zijn, kan ik niet helemaal rijmen.

Een vauxhall logo kan 2 dingen betekenen:
1. Een vorige eigenaar vondt het wel interesant staan, en heeft het logo'tje van de airbag omgewisseld. Vaak doen ze dit echter met alle logo's dan.
2. De airbag is geploft, en de reparateur heeft een engelse airbag ingebouwd.
In dat geval is een aankoopkeurig zeker nodig.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Gebruikersavatar
Speedster1010
Nieuw lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 18 dec 2010 19:23
Locatie: Waalwijk

Bericht door Speedster1010 »

Orginele zijn er in DL wel te vinden, maar kijk eens op Mobile.de, er zijn er heel veel met aanpassingen! En dat is niet wat ik zoek.

Of het is een ombouw naar links. Bij die in Goirle staat, sluit ik dat niet uit! Er stonden meer rechtsgestuurde auto's in de hal. En de verkoper vertelde me dat ombouw een fluitje van een cent is. Hou de site maar eens in de gaten, binnenkort staat er een rode Mini Cooper S op zijn site, met links stuur. Toen ik er vragen over stelde, zat het stuur echt rechts!
En maar volhouden dat alle export uit België komt!

Voor een dergelijke Speedster, waar de historie onbekend van is, vraagt hij 10K €uries te veel! Zeker als dat ding een tik op zijn neus heeft gehad. Kun je voor dat geld beter zelf zoeken in GB. Rij je voor relatief weinig een Speedster, wel rechts gestuurd!
Ik wil ook een Speedster 2.2!!!
------------------------------------
Dagelijks in een GTC 150pk diesel.
Technical Grey met Saddle Brown leer, mooie combi al zeg ik het zelf!
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7343
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Bericht door Smiley »

Als de aanpassingen gewoon omwisselingen zijn, is dat toch zo weer OEM te maken?

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... sAsString=

Setje ATS DTC's met 888's eronder. Nieuwwaarde ongeveer 1700 euri.
Standaard NA velgen met bridgestones eronder, waarde ongeveer 600.
Ik zal met plezier met je ruilen :wink:
Edel-parts splitter erop geschroeft. Nieuwwaarde 400 euro. Ik kom hem er met plezier voor je afschroeven, zodat de auto weer OEM is (een paar schroefjes)
De rest van de auto is OEM.

Je maakt het jezelf wel erg moeilijk als elke erop geschroefde extra een nogo is.

De onderkant van de UK markt voor een NA is 5k pond, voor een turbo 10k pond.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7343
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Bericht door Smiley »

Is dit niks:
http://www.speurders.nl/overzicht/autos ... 48860.html
Volledig kenteken is 76-HH-RZ

Leuke kleur, zo goed als OEM (remklauwen effe terug grijs of zwart verven), en onderhouds history is aanwezig.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Gebruikersavatar
jaydee
Mega lid
Berichten: 780
Lid geworden op: 15 mei 2006 9:35
Locatie: Flevoland

Bericht door jaydee »

"turbo-look"... Waar dan? Ik zie geen enkel turbo-kenmerk aan die auto...
Ziet er op de osmoseplekjes na wel goed uit.
Jägertee
Gebruikersavatar
Speedster1010
Nieuw lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 18 dec 2010 19:23
Locatie: Waalwijk

Geen Speedster, maar een Italiaanse....

Bericht door Speedster1010 »

De plannen voor een mooie Speedster zijn voorlopig even de kast in gegaan. Reden daarvoor is het simpele feit dat een barchetta sneller bij elkaar gespaard is!
Het is wel een leuke geworden (vind ik): zilver grijs met een donker rood kapje en donker rood lederen interieur.
De komende tijd ga ik daar in genieten als de zon schijnt. Door sparen voor een Speedster blijf ik uiteraard wel doen!
En ik blijf het volgen hier! 8) :woship:
Bijlagen
Fiat barchetta Limited Edition 98.
Fiat barchetta Limited Edition 98.
barchetta LE98 open.jpg (76.95 KiB) 3152 keer bekeken
Ik wil ook een Speedster 2.2!!!
------------------------------------
Dagelijks in een GTC 150pk diesel.
Technical Grey met Saddle Brown leer, mooie combi al zeg ik het zelf!
Plaats reactie