Wagen is vorige week afgekeurd !!
"Speling aan ophanggewrichten vooraan"
Betreft nr 13 op afbeelding
13 -BALL JOINT,ASSY. Part No:9197833 Kat No: 48 00 833
Nieuwprijs bij OPEL zou 99€ excl BTW bedragen/ Stuk
Iemand een idee of deze aftermarket te verkrijgen zijn ?
Ik hoor het graag van jullie
Groeten
Frederik
Vraagje ivm aftermarket Ball joint
- kzentekik_et
- Actief lid
- Berichten: 335
- Lid geworden op: 08 feb 2009 19:51
- Locatie: O-VL. België
- Smiley
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 7343
- Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
- Locatie: Etten-Leur
https://www.eliseparts.com/products/sho ... all-joint/
http://www.elise-shop.com/ball-joint-el ... -p-61.html
Bij eliseshop even navragen of hij ook voor de speedster is.
http://www.elise-shop.com/ball-joint-el ... -p-61.html
Bij eliseshop even navragen of hij ook voor de speedster is.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
- kzentekik_et
- Actief lid
- Berichten: 335
- Lid geworden op: 08 feb 2009 19:51
- Locatie: O-VL. België
- Arno
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1513
- Lid geworden op: 03 dec 2004 7:45
- Locatie: Woubrugge
- Contacteer:
Die passen prima.. Sterker nog.. Yvo laat deze zelfs op de juiste maat maken.
De versies die je kunt kopen bij de eerste de beste algemene auto-onderdelen handel (ze zijn op zich vrij standaard..) hebben nog wel eens de nare gewoonte om net een mm te groot te zijn of te klein waardoor ze of nauwelijks in de draagarm te persen zijn (en klem gaan zitten of zwaar bewegen) of juist er zo weer uit komen. Allemaal niet erg handig.. Heb je met die van EliseShop echt geen problemen mee!
Alle elises en speedsters gebruiken rondom dezelfde balljoints, zowel boven als onder. Er is maar 1 type in gebruik.
Het zijn op deze auto's een beetje 'verbruiksartikelen' als je er wat enthousiaster mee rijdt.
Vooral de ondersten krijgen het flink voor de kiezen, dus een setje in de paar jaar is niet vreemd op deze auto's.
Bij 'gewone' auto's met McPherson veerpoten krijgen de fuseekogels meestal alleen namelijk zijdelingse krachten te verwerken en dat kunnen ze (als de rubbers intact zijn) erg lang volhouden!
Bij de Speedster en Elise staan de onderste ook aan trek- en duw-krachten van de vering bloot wat veel meer van ze vergt, dus sneller slijtage (==speling) oplevert. 'Hoort' bij de auto.
Bye, Arno.
De versies die je kunt kopen bij de eerste de beste algemene auto-onderdelen handel (ze zijn op zich vrij standaard..) hebben nog wel eens de nare gewoonte om net een mm te groot te zijn of te klein waardoor ze of nauwelijks in de draagarm te persen zijn (en klem gaan zitten of zwaar bewegen) of juist er zo weer uit komen. Allemaal niet erg handig.. Heb je met die van EliseShop echt geen problemen mee!
Alle elises en speedsters gebruiken rondom dezelfde balljoints, zowel boven als onder. Er is maar 1 type in gebruik.
Het zijn op deze auto's een beetje 'verbruiksartikelen' als je er wat enthousiaster mee rijdt.
Vooral de ondersten krijgen het flink voor de kiezen, dus een setje in de paar jaar is niet vreemd op deze auto's.
Bij 'gewone' auto's met McPherson veerpoten krijgen de fuseekogels meestal alleen namelijk zijdelingse krachten te verwerken en dat kunnen ze (als de rubbers intact zijn) erg lang volhouden!
Bij de Speedster en Elise staan de onderste ook aan trek- en duw-krachten van de vering bloot wat veel meer van ze vergt, dus sneller slijtage (==speling) oplevert. 'Hoort' bij de auto.
Bye, Arno.
No-one can hear you scream at 8600 RPM..
- kzentekik_et
- Actief lid
- Berichten: 335
- Lid geworden op: 08 feb 2009 19:51
- Locatie: O-VL. België