Foutmelding ontstekingsmechanisme?

Alle overige technische zaken.
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7343
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Bericht door Smiley »

Oblivion schreef:Ik heb vandaag zo'n OB2 reader ontvangen via ebay
Boekje is universeel. Deze lijst effe printen, en in de auto bewaren:
http://www.speedsterclub.nl/bibliotheek ... ecodes.pdf
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Gebruikersavatar
Pw
Mega lid
Berichten: 693
Lid geworden op: 12 feb 2011 13:39
Locatie: Almere

Bericht door Pw »

Om de Lambda's en storingslampjes weer even aan te slingeren:
Vandaag mn 2e lambda vervangen. Was al gedaan ja (dacht ik! maar laten we het daar maar niet over hebben!) en toch bleef ik met het Motormanagement lampje rijden wat elke 2e rit na resetten weer aansprong. Helemaal top liep de Speedster ook niet echt.
(weet ik nu!)

Vandaag het achterwiel er maar eens af, veel geklooi en gepruts verder toch maar de diffusor eraf en eindelijk de lambda eruit...: Alle draadjes vielen zo uit het plastic omhulsel en daar was dus de boosdoener! 2e Lambda stuk. De draden vd oude Lambda waren compleet verkoold door de hitte vd uitlaatbocht.

Nieuwe had ik al liggen dus monteren,resetten en (proef-)rijden.

Wat een verschil! Ongeloofelijk! Zo lekker heeft hij bij mij nog nooit gereden... :D

Nu eens kijken hoe lang het zo blijft,maar dit was bij mij iig DE oorzaak van het (voor mij inmiddels vertrouwde!) MotorManagement-lampje, kan niet anders.
HEb nu iig 2 nieuwe Lambda's in de wagen... dus die hoop ik de eerste tijd niet meer in mn handen te hebben ;)

Gr. Paul.
Nr.0672
Gebruikersavatar
Oblivion
Mega lid
Berichten: 779
Lid geworden op: 22 apr 2009 22:35

Bericht door Oblivion »

Hmmm gisteren en vandaag ging het lampje rechtsonder het dashboard plots aan waarna ik geen gas meer kon geven. Ik laat me dan langs de kant uitbollen en zet motor aan/uit vervolgens kan ik weer verder rijden.

Als ik de speedster met mijn OB2 reader uitlees ziet hij 1 foutcode maar vermeld er N/A bij. Als ik hem reset blijf de code zeg al is hij vandaag weer teruggekeerd na 1 dag.
De lambdasonde heb ik in augustus pas vervangen, zou die nu weer aan vervanging toe zijn?... toen herkende de OB2 reader de foutcode echter wel. Ik reed gewoon, niet te veel gas, misschien door het warmere weer dat foutcode is ontstaan? Geen idee waar dit plots vandaan komt. Ik heb dit nog 1 keer gehad toen ik de airbox had vervangen maar is na 1 reset een half jaar weg gebleven.
Speedster 75
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7343
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Bericht door Smiley »

Als je nog een keer op de onderste knop klikt zou hij de code wel moeten laten zien, naast de NA melding.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Gebruikersavatar
Oblivion
Mega lid
Berichten: 779
Lid geworden op: 22 apr 2009 22:35

Bericht door Oblivion »

Smiley schreef:Als je nog een keer op de onderste knop klikt zou hij de code wel moeten laten zien, naast de NA melding.
Zou ik nu echt zo stom zijn om dat over het hoofd te zien? :p Ik heb hem een hele tijd niet meer gebruikt, zou kunnen wat je zegt al dacht ik dat ik dat had gedaan.
Ik zal morgen nog eens kijken mocht de code terug keren :).
Speedster 75
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7343
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Bericht door Smiley »

Heb toevallig net een 140 vanwege een lambda sensor, en ik krijg eerst een NA code, en na het scrollen met de onderste knop pas de code zelf.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Plaats reactie