Maar wat een klus zeg, jullie hadden me al gewaarschuwd. Ik dacht het klusje even in 2 uur te klaren, maar dat zijn er uiteindelijk 5 geworden. Sommige bouten zaten echt muurvast. Voor was goed te doen, maar achter was echt een drama. Vooral de bouten aan de achterkant van de remklauwen waren bijna niet los te krijgen en de imbus van de schijf zelf (deze is ook bijna rond gedraaid, dus moet daar even een nieuwe inzetten. Iemand een idee waar ik deze kan bestellen??).
Hoe de nieuwe schijven en blokken echt remmen moet ik nog ondervinden, omdat ik ze eerst even moet inrijden, maar dat zal wel beter zijn dan dat ze deden. Maar de schijven zien er wel erg gelikt uit met die groeven.
Die boutjes kun je gewoon kopen bij de Opel dealer lijkt mij, en anders bij de ijzerenmateriaalzaak. Maar ik gok dat het schroefdraad in de hub ook wel dol is dus zou je even moeten tappen...
Inbus boutjes kan je gewoon weg laten. Ellendige dingen gaan toch alleen maar vast zitten en dan draait de kop weer dol en zo..
Ze zitten er alleen voor de eenvoud van de montage omdat ze de schijf (licht) op z'n plek houden/fixeren als het wiel er af is.
Wanneer het wiel er op zit en de wielbouten op moment zijn vastgedraaid dan is de klem-kracht tussen wiel en naaf zat om het hele zaakje op z'n plek te houden..
Ik ben er tevreden over... Volgens mij zaten er nog blokken van Opel onder, we weten allemaal hoe die dingen remmen. Of het alleen de RC5 blokken zijn of een combi met de schijven is voor mij nog een raadsel, maar het oog wil ook wat (die van mij althans).