Maik schreef:
De Clams liggen nu helemaal los en wachten op een paar handige handjes van een zuiplap (...) om ze eraf te trekken en naar de opslag te brengen.
Maik schreef:
Ik heb nog wat gaten gezaagd voor koelluchtslangen van de mistlampgaten naar de schijven, moet nog een keer kijken hoe ik dat later ga fabrieken.
Mistlampen blijven er dus uit, moet ergens het gewicht van de SC en het koelsysteem compenseren natuurlijk Mistlampen eruit levert bijna anderhalve kg op
Verder druk bezig met nog wat onderdelen bestellen. Morgen maar even een zwaardere brandstofpomp en stijvere klepveren bestellen, dan kan ik wat veiliger de hogere toeren opzoeken, want daar zitten nog wat mooie pk's
goed bezig Maik, mistlampen er voor uit, een ZWAARDERE pomp achterin monteren om het gewicht van de SC en het koelsysteem te compenseren? Maak je bij de lancering ook filmpjes? Je gaat straks richting de maan.
Laatst gewijzigd door Dominique op 10 apr 2012 20:29, 1 keer totaal gewijzigd.
In die zak die over je kop zit, zit normaal iets anders...
@smiley: dat kitje ken ik, maar ik vind het wat prijzig. Ik denk dat ik zelf iets kan maken wat misschien dan maar half zo effectief is (wat dan waarschijnlijk al meer dan genoeg is), voor een tiende van de prijs.
goed bezig Maik, mistlampen er voor uit, een ZWAARDERE pomp achterin monteren om het gewicht van de SC en het koelsysteem te compenseren? Maak je bij de lancering ook filmpjes? Je gaat straks richting de maan.
10kg achterin erbij, 10kg voorin erbij, dat betekent nog altijd een relatieve toename op de vooras oen!
Ik denk dat Maik zijn uitlaat wat zal moeten gaan downtunen wil hij nog ergens terecht kunnen.
Ik ben momenteel ook bezig een turbo demper onder de tullet constructie te zetten, om nog op cpz en zolder te kunnen rijden.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Als jullie nu ook eens gaan klagen bij Tullet. Ik heb hem al gevraagd of die niet een demper kan maken die iets meer dempt. Hij vond dat vermogen nog steeds het belangrijkste was.
Er loopt nu een groupbuy voor tullet spullen op het UK forum.
Het enige wat de man nog verkoopt zijn uitlaatspruitstukken, de rest wordt al gemeden.
Dat zal beter helpen dan een paar klachten.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Misschien moeten ze twee varianten gaan maken:
De straatversie die weinig dempt, en een circuitversie die meer dempt...
Overigens: bij de Tuscan zijn de einddempers eenvoudig te verwisselen. Ik heb daar twee varianten van. Werkt prima. Maar bij de Speedster zit de bodemplaat in de weg denk ik.
De cat sectie moet verwijderd worden, voor de demper eruit kan om gewisseld te worden. Diffuser moet ook los daarvoor ja.
Maar om dat nu elke trackdag te doen is ook zo wat.
Tullet levert speciale acoustifill voor zijn demper, maar het is niet genoeg.
Enkele rijden nu met een extra demper in de tullet cat sectie. (geen idee of die nu wel onder de 95 blijven)
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Uiteindelijk zullen ook de aftermarket uitlaatbouwers toch echt, in ieder geval gedeeltelijk, naar reflectie/resonantie dempers met kamers moeten gaan om de dB limieten te blijven halen.
Met alleen pure absorptie dempers ga je het op een bepaald moment gewoon niet meer trekken.
Probleem is dat het ontwerpen van een goede kamer-demper die wel goed dempt, maar niet teveel restrictie opwerpt toch een stuk meer ontwerp- en testwerk vereist als zo'n eenvoudige "holle pijp met dempingsmateriaal er in".
Met alleen goed kunnen lassen (zoals nu) kom je er dan niet meer..