Stoel kantelt wat vergeten

Vragen over bekleding, velgen e.d.
Plaats reactie
rayz25

Stoel kantelt wat vergeten

Bericht door rayz25 »

Ik wil nu de stoelen erin zetten maar deze kantelen,

Wie weet welk opvul stuk hieronder moet orgineel,
Gebruikersavatar
Arno
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1513
Lid geworden op: 03 dec 2004 7:45
Locatie: Woubrugge
Contacteer:

Bericht door Arno »

Onder de stoelen horen geen opvulstukken. De rails worden direct op het chassis geschroefd.

De achterste montagepunten van de bestuurdersstoel hebben echter wel 'L' vormige spacers die BOVEN de rails onder de bout-kop moeten worden gemonteerd met de pootjes van de 'L' naar binnen toe. Deze werken als een soort eind-stops voor de rails en ook als kracht-spreiding voor de bouten.

Afbeelding

Vergeet die boutjes '3' maar die slaan nergens op, en boutjes '5' moeten natuurlijk van BOVEN worden ingeschroefd en niet van onder ;)

Bye, Arno.
No-one can hear you scream at 8600 RPM..
rayz25

Bericht door rayz25 »

Hey bedankt ik ga morgen kijken of het lukt,
rayz25

Bericht door rayz25 »

Ik had de verkeerd bouten deze waren te lang dat achter niet vast gingen, na 3x de stoelen te hebben losgehaald gelukt, Had gelukkig makkelijk gereedschap dus 2 min per stoel bezig,,
Gebruikersavatar
Dennizz
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1417
Lid geworden op: 05 jun 2008 18:16
Locatie: Nieuwe Wetering

Bericht door Dennizz »

Stoelen wisselen kan ook snel gaan :wink: Alleen de bout rechtsvoor van de bijrijder stoel is vervelend.
Je kijkt te snel, ik kan niet harder!
Gebruikersavatar
Sir_Bongiovi
Mega lid
Berichten: 986
Lid geworden op: 14 aug 2009 18:52
Contacteer:

Bericht door Sir_Bongiovi »

heb vandaag een 1ste poging gedaan om de zetels eruit te krijgen; tot zover 3 bouten eruit gekregen maar de moeilijkste er nog niet uitgekregen. (passagiersstoel; rechts vooraan) wat gebruiken jullie hiervoor?
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7343
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Bericht door Smiley »

Een afgezaagde imbus sleutel, of een zeer platte ratel met bitje.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
klinkske
Lid
Berichten: 79
Lid geworden op: 10 mar 2006 10:31

Bericht door klinkske »

even dit topic gebruiken voor mijn vraag: hoe is de standaard hoek van een speedster / elise stoel (in de veronderstelling dat ze gelijkaardig zijn) ? Is de hoofdsteun 100 % verticaal of neigt die wat naar achter?
Ik heb er eentje van een elise 2001 om te monteren in mijn auto (geen speedster of elise)
Dank
Plaats reactie