Rollenbank
- Maik
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 6850
- Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
- Locatie: Zuid-Holland
Mooie grafiek Jans!
400Nm is genoeg lijkt mij
Jammer dat het piekvermogen al bij 5500tpm ligt, daarna zie je het vermogen snel afbouwen, maar dat is nou eenmaal altijd het "probleem" bij het chippen van turbomotoren. Ik had dat ook bij mijn Leon 1.8 turbo.
Maar voor de openbare weg is het zo prima, het is wat Mark zegt, echt topvermogen is leuk voor het circuit. Met jouw redelijk vlakke koppelverloop rijdt je speedster vrij moeiteloos denk ik .
Wat mij wel opvalt bij Beek, is dat de metingen met stappen van 500tpm gedaan worden, wat een vrij grof resultaat geeft. De bank van Rica meet in veel kleinere stapjes (ik denk iets van 50tpm), zodat je een veel vloeiendere grafiek krijgt met meer detail. Ik denk dat dit vooral voor Mark belangrijk zal zijn.
gr.
Maikel
400Nm is genoeg lijkt mij
Jammer dat het piekvermogen al bij 5500tpm ligt, daarna zie je het vermogen snel afbouwen, maar dat is nou eenmaal altijd het "probleem" bij het chippen van turbomotoren. Ik had dat ook bij mijn Leon 1.8 turbo.
Maar voor de openbare weg is het zo prima, het is wat Mark zegt, echt topvermogen is leuk voor het circuit. Met jouw redelijk vlakke koppelverloop rijdt je speedster vrij moeiteloos denk ik .
Wat mij wel opvalt bij Beek, is dat de metingen met stappen van 500tpm gedaan worden, wat een vrij grof resultaat geeft. De bank van Rica meet in veel kleinere stapjes (ik denk iets van 50tpm), zodat je een veel vloeiendere grafiek krijgt met meer detail. Ik denk dat dit vooral voor Mark belangrijk zal zijn.
gr.
Maikel
Zal je verder op de hoogte houden betreft verdere ontwikkelingen,Maik schreef:Mooie grafiek Jans!
400Nm is genoeg lijkt mij
Jammer dat het piekvermogen al bij 5500tpm ligt, daarna zie je het vermogen snel afbouwen, maar dat is nou eenmaal altijd het "probleem" bij het chippen van turbomotoren. Ik had dat ook bij mijn Leon 1.8 turbo.
Maar voor de openbare weg is het zo prima, het is wat Mark zegt, echt topvermogen is leuk voor het circuit. Met jouw redelijk vlakke koppelverloop rijdt je speedster vrij moeiteloos denk ik .
Wat mij wel opvalt bij Beek, is dat de metingen met stappen van 500tpm gedaan worden, wat een vrij grof resultaat geeft. De bank van Rica meet in veel kleinere stapjes (ik denk iets van 50tpm), zodat je een veel vloeiendere grafiek krijgt met meer detail. Ik denk dat dit vooral voor Mark belangrijk zal zijn.
gr.
Maikel
mn het vliegwiel daar ben ik erg benieuwt naar.
groetjes jan
- SteV6
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2473
- Lid geworden op: 02 dec 2004 20:22
- Locatie: Twente
@Maik,Maik schreef:Stephan, Jans zegt dat een meeting maar een seconde of 10 in beslag nam. Als dan het toerengebied van 2000 tot 6500 gemeten wordt, dan is de motor net zo snel op gang gekomen als dat hij in de 2de versnelling op de weg zou doen.
groeten,
Maikel
Ik hoop voor jou niet dat je Speedster 10 sec. nodig heeft om in de 2e versnelling van 2000 naar 6500 rpm te accelareren. Als dat echt zo is zou ik mij ernstig zorgen gaan maken over de conditie van de motor.
Binnenkort maar eens sprinten dan ?
Regelmatig werd op SO gesuggereerd dat Rica anders meet als de auto niet bij hun gechipt is (lees: minder vermogen).
@Jans,
De stijging van het koppel tussen de 2500 en 4500rpm moet op de openbare weg wel goed voelbaar zijn. Heb je al metingen gedaan voor de standaard sprintjes zoals 0-100km/h en 80-120km/h?
SteV6
S4 Avant
HalloSteV6 schreef:@Maik,Maik schreef:Stephan, Jans zegt dat een meeting maar een seconde of 10 in beslag nam. Als dan het toerengebied van 2000 tot 6500 gemeten wordt, dan is de motor net zo snel op gang gekomen als dat hij in de 2de versnelling op de weg zou doen.
groeten,
Maikel
Ik hoop voor jou niet dat je Speedster 10 sec. nodig heeft om in de 2e versnelling van 2000 naar 6500 rpm te accelareren. Als dat echt zo is zou ik mij ernstig zorgen gaan maken over de conditie van de motor.
Binnenkort maar eens sprinten dan ?
Regelmatig werd op SO gesuggereerd dat Rica anders meet als de auto niet bij hun gechipt is (lees: minder vermogen).
@Jans,
De stijging van het koppel tussen de 2500 en 4500rpm moet op de openbare weg wel goed voelbaar zijn. Heb je al metingen gedaan voor de standaard sprintjes zoals 0-100km/h en 80-120km/h?
SteV6
hier een paar cijfertjes: 0-100 4.2 sec
80-120-3.2 sec.
bij dit schrijven net mijn vliegwiel binnen gewicht 5.4 kg
O'ja in de 2 versnelling van 2000 tot 6000 rpm krap2.5 sec.
- Maik
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 6850
- Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
- Locatie: Zuid-Holland
Ik maakte even een foutje ik had de derde versnelling in mijn hoofd, dat zal niet heel veel verschillen met 10s denk ik voor een 2.2....SteV6 schreef: @Maik,
Ik hoop voor jou niet dat je Speedster 10 sec. nodig heeft om in de 2e versnelling van 2000 naar 6500 rpm te accelareren. Als dat echt zo is zou ik mij ernstig zorgen gaan maken over de conditie van de motor.
Binnenkort maar eens sprinten dan ?
@Jans: 2-6000tpm in 2.5s??
Hoe heb je dat gemeten dan? Heb je een G-tech meter of zoiets?
gr.
M.
Net even uitgeprobeerd van 2000tpm tot 6000 tpm 5.6 sec. 3e versnellingMaik schreef:Ik maakte even een foutje ik had de derde versnelling in mijn hoofd, dat zal niet heel veel verschillen met 10s denk ik voor een 2.2....SteV6 schreef: @Maik,
Ik hoop voor jou niet dat je Speedster 10 sec. nodig heeft om in de 2e versnelling van 2000 naar 6500 rpm te accelareren. Als dat echt zo is zou ik mij ernstig zorgen gaan maken over de conditie van de motor.
Binnenkort maar eens sprinten dan ?
@Jans: 2-6000tpm in 2.5s??
Hoe heb je dat gemeten dan? Heb je een G-tech meter of zoiets?
gr.
M.
Met een stopwatch.Zat wel iemand naast me om te meten.
paar keer gedaan en kwamen gem hier opuit.
Heb beek tuning net nog even aan de lijn gehad, en gevraagd of je op de
rollen bank een lichter vliegwiel kan meten , zijn antwoord nee
Dit kon wel op een dyno bank, of dyno meter.
Beste lezers,
Ik heb gister het genoegen gehad om met "Jans" zijn Turbo mee te rijden . Ik heb in veel snelle auto's gereden en meegereden en zelf twee Impreza gehad met 300+pk, maar zo snel als Jans z'n auto is heb ik nog niet meegemaakt . Vooral het gemak en de soeplesse waarmee de motor presteerd is fenomenaal. Motor is zo snel op toeren (kan je nagaan als straks een lichter vliegwiel is gemonteerd) dat voor je met je ogen hebt geknipperd de toerenteller op 6000rpm staat en dat je in zijn 3e versnelling nog slippende banden kunt creeren. Weggedrag is ook uitstekend.....
Ga zo door Jan, maar het was even een tegenvaller om met mijn vrouw haar Stilo en afgeladen met Speedster velgen en banden weer 165km terug naar huis te rijden .
Ga toch maar voorzichtig denken om de NA interuilen op een Turbo.
Erwin
Ik heb gister het genoegen gehad om met "Jans" zijn Turbo mee te rijden . Ik heb in veel snelle auto's gereden en meegereden en zelf twee Impreza gehad met 300+pk, maar zo snel als Jans z'n auto is heb ik nog niet meegemaakt . Vooral het gemak en de soeplesse waarmee de motor presteerd is fenomenaal. Motor is zo snel op toeren (kan je nagaan als straks een lichter vliegwiel is gemonteerd) dat voor je met je ogen hebt geknipperd de toerenteller op 6000rpm staat en dat je in zijn 3e versnelling nog slippende banden kunt creeren. Weggedrag is ook uitstekend.....
Ga zo door Jan, maar het was even een tegenvaller om met mijn vrouw haar Stilo en afgeladen met Speedster velgen en banden weer 165km terug naar huis te rijden .
Ga toch maar voorzichtig denken om de NA interuilen op een Turbo.
Erwin
Matsuru schreef:Beste lezers,
Ik heb gister het genoegen gehad om met "Jans" zijn Turbo mee te rijden . Ik heb in veel snelle auto's gereden en meegereden en zelf twee Impreza gehad met 300+pk, maar zo snel als Jans z'n auto is heb ik nog niet meegemaakt . Vooral het gemak en de soeplesse waarmee de motor presteerd is fenomenaal. Motor is zo snel op toeren (kan je nagaan als straks een lichter vliegwiel is gemonteerd) dat voor je met je ogen hebt geknipperd de toerenteller op 6000rpm staat en dat je in zijn 3e versnelling nog slippende banden kunt creeren. Weggedrag is ook uitstekend.....
Ga zo door Jan, maar het was even een tegenvaller om met mijn vrouw haar Stilo en afgeladen met Speedster velgen en banden weer 165km terug naar huis te rijden .
Ga toch maar voorzichtig denken om de NA interuilen op een Turbo.
Erwin
Dankje voor alle lof Erwin
Heb vanmorgen vliegwiel binnen gekregen , en bij courtenay een,
uit voorzorg verzwaarde koppeling besteld.Donderdag avond klaar.
zal mij benieuwen.
groetjes jan
- Maik
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 6850
- Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
- Locatie: Zuid-Holland
Hierbij solliciteer ik ook even voor een proefritje in de speedster van jans
Ik ben bang dat ik dan ook gelijk meer vermogen wil , maar dat kan nog even niet (financieel, en garantietechnisch ).
Ik denk dat er over een paar jaar toch maar even een supercharger op geknutseld moet worden
Bij een volgende meeting sta ik als eerste in de rij jans!
groetjes,
Maikel
Ik ben bang dat ik dan ook gelijk meer vermogen wil , maar dat kan nog even niet (financieel, en garantietechnisch ).
Ik denk dat er over een paar jaar toch maar even een supercharger op geknutseld moet worden
Bij een volgende meeting sta ik als eerste in de rij jans!
groetjes,
Maikel
foto van jans
Heb nog even snel een paar foto's gemaakt.
foto van jans
en nog een.
maandag de schokbrekers nog 1 cm verlagen , om het nog even af te maken.
maandag de schokbrekers nog 1 cm verlagen , om het nog even af te maken.
- blue speedster
- Lid
- Berichten: 82
- Lid geworden op: 04 dec 2004 14:16
- Locatie: gelderland
- SteV6
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2473
- Lid geworden op: 02 dec 2004 20:22
- Locatie: Twente
@Jans,
Deze foto's had ik je gisteren beloofd. Zo heet kan de boel dus worden op een "testbank". Dit zijn de foto's van Dude op www.vx220.org.uk van zijn tot racewagen verbouwde Speedster.
( http://www.vx220.org.uk/forums/index.ph ... =4634&st=0 ).
SteV6
Deze foto's had ik je gisteren beloofd. Zo heet kan de boel dus worden op een "testbank". Dit zijn de foto's van Dude op www.vx220.org.uk van zijn tot racewagen verbouwde Speedster.
( http://www.vx220.org.uk/forums/index.ph ... =4634&st=0 ).
SteV6
- Bijlagen
-
- post-9-1090912781.jpg (161.14 KiB) 3218 keer bekeken
-
- post-9-1090913005.jpg (195.84 KiB) 3221 keer bekeken
S4 Avant