eerste speedster ervaringen
- Smiley
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 7343
- Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
- Locatie: Etten-Leur
We gaan het zien.
Heb net een setje wielen aangeschafd die veul zwaarder zijn dan mijn td's, en als mijn huidige schijven op zijn, gaat die dure aloy hart zooi vervangen worden voor zware simpele (lees goedkoop) vectra schijven.
Ik betwijfel het dat ik het met mijn non talent ga merken.
Heb net een setje wielen aangeschafd die veul zwaarder zijn dan mijn td's, en als mijn huidige schijven op zijn, gaat die dure aloy hart zooi vervangen worden voor zware simpele (lees goedkoop) vectra schijven.
Ik betwijfel het dat ik het met mijn non talent ga merken.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
- aboellaard
- Mega lid
- Berichten: 821
- Lid geworden op: 13 dec 2010 10:56
- Locatie: Emst
Toen ik m'n Sjonnie velgen d'r op heb gezet heb ik gelijk alles even gewogen:
- Speedster NA wiel (met originele Bridgestone band), voor: 18,0 kg
- Speedster NA achter (ook origineel): 21,7kg
- OZ Superleggera 18x8 met Michelin Pilot Sport 215/40 voor: 18,2kg
- OZ Superleggera 18x8 met Michelin Pilot Sport 235/40 achter: 18,5kg
Voor dus bijna hetzelfde, achter haast 3 kilo eraf. Paar ons erbij rondom voor spoorverbreders (ET klopte niet). Ik merkte het verschil en ik kan niet bepaald zeggen dat ik een ultra sensitieve rijder ben. Misschien dat het met die compressor nog wel mee zal vallen, maar met een haast originele NA is het verschil duidelijk. En ik denk dat je het met racen in de bochten ook wel merkt (giroscoop effect van de wielen. Moet je voor de lol eens een fietswiel bij de as pakken, laten draaien en dan proberen te kantelen)
Waarom eigenlijk de TD's eraf? andere bandenmaat?
- Speedster NA wiel (met originele Bridgestone band), voor: 18,0 kg
- Speedster NA achter (ook origineel): 21,7kg
- OZ Superleggera 18x8 met Michelin Pilot Sport 215/40 voor: 18,2kg
- OZ Superleggera 18x8 met Michelin Pilot Sport 235/40 achter: 18,5kg
Voor dus bijna hetzelfde, achter haast 3 kilo eraf. Paar ons erbij rondom voor spoorverbreders (ET klopte niet). Ik merkte het verschil en ik kan niet bepaald zeggen dat ik een ultra sensitieve rijder ben. Misschien dat het met die compressor nog wel mee zal vallen, maar met een haast originele NA is het verschil duidelijk. En ik denk dat je het met racen in de bochten ook wel merkt (giroscoop effect van de wielen. Moet je voor de lol eens een fietswiel bij de as pakken, laten draaien en dan proberen te kantelen)
Waarom eigenlijk de TD's eraf? andere bandenmaat?
- S. Gonzales
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1924
- Lid geworden op: 02 jun 2009 19:21
- Locatie: Noord Holland
Eerste Speedster ervaringen
Dus 3 augustus zit het eronder? Daar ga je veel plezier van hebben!Smiley schreef:R1R's op de TD's en 888's op de speedlines, zodra ik mijn spoorstangen verstevigd heb.
A je to!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
- aboellaard
- Mega lid
- Berichten: 821
- Lid geworden op: 13 dec 2010 10:56
- Locatie: Emst
- Smiley
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 7343
- Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
- Locatie: Etten-Leur
De superleggera's zijn de lichtste in zijn soort.aboellaard schreef:Voor dus bijna hetzelfde, achter haast 3 kilo eraf.
Grappig te zien dat die michelins het eindresultaat dan weer teniet doen.
Iedereen zit zich gek te rekenen op die velgen aan besparing, maar bandengewicht wordt voor het gemak weggelaten.
Wat ik in de loop der tijd verzameld heb:
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
- aboellaard
- Mega lid
- Berichten: 821
- Lid geworden op: 13 dec 2010 10:56
- Locatie: Emst
Oops, weer wat verkeerd gedaan zo op het eerste gezicht, want banden liggen verder van het middenpunt af dan velgen, dus extra gewicht in banden moet je veel meer van merken. Heb toen ik met die velgen en banden bezig was me rot gezocht naar gewicht van banden. Was toen heel erg weinig betrouwbare informatie over te vinden. Ook niet op de sites van de fabrikanten. Dus toen toch maar weer Michelin Pilot Sport 2 gekozen.
Wat gewicht van velgen betreft, hangt natuurlijk ook af van de maat. Vooral voor zijn mijn velgen aan de brede kant en daardoor ook zwaarder.
Wat gewicht van velgen betreft, hangt natuurlijk ook af van de maat. Vooral voor zijn mijn velgen aan de brede kant en daardoor ook zwaarder.
- allen
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2801
- Lid geworden op: 15 feb 2008 12:38
- Locatie: dordrecht
- Contacteer:
Re: extra pk's
En dat is natuurlijk onzin. Tuning kost altijd geld, maar het is onzin dat je geen 50 pk extra krijgt zonder turbo of compressor.Pipo schreef:Die 50pk extra ga je met deze motor nooit bereiken zonder inbouw van een turbo of compressor. En dat laat de kassa behoorlijk rinkelen.
Caterham => Britse degelijkheid...
Ondertussen een site gevonden om me eerst ff in te verdiepen en wat 'basis'kennis op te doen.
http://www.rapid-racer.com
http://www.rapid-racer.com
Mijn voorste remschijven die ik vorig jaar had in combinatie met 4 pot remklauwen waren 6 kg lichter !!! (3kg per kant).
Nu heb ik terug standaard remschijven en remklauwen met RC6 remblokken.
- Remt even goed
- Ik merk geen duidelijk voelbaar verschil in wegligging
- en mijn rondetijden zijn quasi gelijk of zelfs sneller !
Nu heb ik terug standaard remschijven en remklauwen met RC6 remblokken.
- Remt even goed
- Ik merk geen duidelijk voelbaar verschil in wegligging
- en mijn rondetijden zijn quasi gelijk of zelfs sneller !