automodel verven

Voor alles wat niet met de Speedster te maken heeft.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Oblivion
Mega lid
Berichten: 779
Lid geworden op: 22 apr 2009 22:35

automodel verven

Bericht door Oblivion »

Ik heb vandaag een modelbouw rode speedster schaal 1:12 op de kop kunnen tikken (laatste in winkel voor 29 euro)
Ik zou hem graag naar het blauw willen omvormen. Iemand ervaring hiermee? Hoe pak je dit het best aan? Moet dit speciale verf zijn om op pastiek te spuiten. (ook grondlaag etc?) De velgen zou ik ook naar het zwart willen omvormen.

Afbeelding

Afbeelding
Speedster 75
Blitz

Bericht door Blitz »

ik zou die demonteren indien mogelijk en laten spuiten bij degene die je echte speedster gespoten heeft. alleen zo zal je een perfect resultaat hebben.
Gebruikersavatar
Sir_Bongiovi
Mega lid
Berichten: 986
Lid geworden op: 14 aug 2009 18:52
Contacteer:

Bericht door Sir_Bongiovi »

Plastic heeft wel een speciale grondlaag nodig voor de hechting (zoals Boss Omniprim) en vervolgens een lak. Maar je moet het eigenlijk spuiten voor een schoon resultaat
Gebruikersavatar
speedster2008
Actief lid
Berichten: 139
Lid geworden op: 15 aug 2008 11:02

Bericht door speedster2008 »

Mooi zeg! Waar heb je die vandaan?

Tja, voorheen heb ik heel erg veel modelauto's gespoten ... het is een tijd terug maar ik gebruikte toen idd grondverf, spuitbus zelfde kleurnummer als de kleur van je auto, voorzichtig in dunne laagjes (2 A 3) spuiten en daarna blanke lak. Allemaal met gewone autolak, geen modelbouw spuitbusjes omdat die iig bij mij een lelijk resultaat gaven.

Er zit wat tijd en geduld in maar moet te doen zijn met wat handigheid. nooit te dik doen, anders krijg je druipers in de lak en als ik het zo zie is er aan de body niet veel uit elkaar te halen, of lijkt dat zo? van dan weer alle originele naden erin schuren voorzichtig word je niet blij ;)
Gebruikersavatar
SteV6
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2473
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:22
Locatie: Twente

Bericht door SteV6 »

Gewoon Revell modelbouw spuitbusje kopen. Huidige lak met schuurpapier 600 of 800 opruwen.

Indien je kan model zoveel mogelijk demonteren. Anders uiterst zorgvuldig afplakken!
S4 Avant
Gebruikersavatar
speedster2008
Actief lid
Berichten: 139
Lid geworden op: 15 aug 2008 11:02

Bericht door speedster2008 »

SteV6 schreef:Gewoon Revell modelbouw spuitbusje kopen. Huidige lak met schuurpapier 600 of 800 opruwen.

Indien je kan model zoveel mogelijk demonteren. Anders uiterst zorgvuldig afplakken!
Idd .... belangrijkste zo ongeveer vergeten: het begin ... lichtjes opschuren inderdaad, anders hecht de grondlaag al slecht en valt de verf er al af als je hard niest (beetje zwaar overdreven :lol: ).

Probeer het anders eens ff op een modelauto die je hebt maar kan gebruiken om te kijken hoe het je lukt, zou zonde zijn als deze niet lukt!
Gebruikersavatar
martinb
Mega lid
Berichten: 796
Lid geworden op: 30 mar 2009 9:53

Bericht door martinb »

Sander,
ik ben zelf ook net bezig om zo'n Dickie 1:12 speedster te spuiten.

Inmiddels de hele auto uit elkaar gehaald. Dat is toch wel het makkelijkst. Dan is de auto netjes te spuiten zonder al het gepriegel van afplakken.

Inderdaad licht opschuren. Spuitbus voor modelbouw kan. Maar je kunt ook naar een autospeciaalzaak en een spuitbus op kleur bestellen. Alles goed ontvetten en proberen in een ruimte zonder veel stof te spuiten en te laten drogen.

Eventueel kenteken zou je ook kunnen maken. Even wat proberen met een kleuren inktjet printer op fotopapier. Uitknippen en je hebt een mooi kentekenplaatje van je eigen auto.

Afbeelding
Afbeelding

Resultaat van een 1:18 model:
Afbeelding

Meer info: http://www.boltje.com/diecast-speedster/

En op het VX220 forum zijn er ook veel miniatuur modellen te vinden:
http://www.vx220.org.uk/forums/topic/99 ... odel-list/
Opel speedster dbilas turbo, Lotus Elan m100 turbo
Gebruikersavatar
speedster2008
Actief lid
Berichten: 139
Lid geworden op: 15 aug 2008 11:02

Bericht door speedster2008 »

Kwam deze net tegen op Ebay ... Voor de liefhebber ... 1:12 ipv 1:10 natuurlijk. Wel behoorlijk aan de prijs maar als je het graag wil ....


http://www.ebay.nl/itm/Opel-Speedster-C ... 1416wt_922

Gr.
Jason
Gebruikersavatar
Kasper
Actief lid
Berichten: 298
Lid geworden op: 08 jun 2011 18:46
Locatie: Midden NL

Bericht door Kasper »

Op Marktplaatst staan er genoeg in alle maten. Ook 1:1 :P
# 0695
Gebruikersavatar
Oblivion
Mega lid
Berichten: 779
Lid geworden op: 22 apr 2009 22:35

Bericht door Oblivion »

Kasper schreef:Op Marktplaatst staan er genoeg in alle maten. Ook 1:1 :P
Een 1:2 zou ik ook wel eens willen zien dan :p.
Speedster 75
Gebruikersavatar
speedster2008
Actief lid
Berichten: 139
Lid geworden op: 15 aug 2008 11:02

Bericht door speedster2008 »

Kasper schreef:Op Marktplaatst staan er genoeg in alle maten. Ook 1:1 :P
:D LOL ... voor €77,77?

Where do I sign up? I'll take 10 :D
Plaats reactie