Constante stroom voor CD speler

Alle overige technische zaken.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Oblivion
Mega lid
Berichten: 779
Lid geworden op: 22 apr 2009 22:35

Constante stroom voor CD speler

Bericht door Oblivion »

Ik heb begin deze week een nieuwe CD speler gekocht (Sony MEX-BT3900U).
Blijkbaar werkt die via (wisselstroom?) daardoor kon ik hem niet op dezelfde manier aansluiten als de de orginele autoradio. Ik heb 2 kabeltjes aan elkaar moeten solderen voordat hij van stroom werd voorzien.

Nu kan ik alle opties perfect gebruiken maar zodra ik de radio uitschakeld gaan alle instellingen verloren. De CD begint dus opnieuw vanaf liedje 1, de Bass staat terug op normaal en shuffle staat uit. Weet iemand hoe ik ervoor kan zorgen dat de autoradio toch van constante stroom wordt voorzien zoals bij de orginele het geval was?
Speedster 75
Gebruikersavatar
gertje
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2358
Lid geworden op: 10 sep 2010 11:22
Locatie: kasterlee

Bericht door gertje »

normaal zijn dit 2 pinnetjes in de universele stekker die je moet wisselen. dit is met een speciale tang.
je kan normaal ook kiezen bij de aansluiting dat als het contact afstaat ook de radio op en af kan zetten of de radio met het contact zijn eigen op en afzet (dit is het beste tegen een platte batterij omdat je je radio vergeten afzetten hebt)
ik heb geweten hoe dit was maar solderen komt er zeker niet aan te pas
30/08/14 meet and greet.
Gebruikersavatar
Manta79
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1061
Lid geworden op: 14 mei 2009 21:26
Locatie: Zuid Holland

Bericht door Manta79 »

Meestal is dit een oranje draad wisselen met de rode draad. Even meten aan de draden. Bij de Kenwoods zat eigenlijk altijd de wisseltruuk in de kabelboom meegeleverd.
"A je to !" #0047
Gebruikersavatar
speedokus
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1576
Lid geworden op: 23 jan 2010 12:12
Locatie: noord brabant
Contacteer:

Bericht door speedokus »

Bij Sony is de gele draad voor de constante stroom voorziening.
Deze kun je bijvoorbeeld van de aansteker aftakken.
Succes.
Grt speedokus. 8)
wrap your ass in fiberglass.
Afbeelding
Gebruikersavatar
terry
Actief lid
Berichten: 185
Lid geworden op: 17 feb 2011 12:45
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Bericht door terry »

Sander gewoon die 2 niet aan elkaar maken maar de gele aan de rode maken en de rode aan de gele maken. Groetjes Terry
Gebruikersavatar
Oblivion
Mega lid
Berichten: 779
Lid geworden op: 22 apr 2009 22:35

Bericht door Oblivion »

terry schreef:Sander gewoon die 2 niet aan elkaar maken maar de gele aan de rode maken en de rode aan de gele maken. Groetjes Terry
Ik had (zoverre ik weet) dit gedaan maar alleen de disk kreeg stroomvoorziening. Het display van het front bleef geheel uit.
Ik heb vervolgens 3 stukken met elkaar moeten verbinden alvorens het display het ook deed :S. hmmm morgen maar eens kijken.
Speedster 75
Gebruikersavatar
Manta79
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1061
Lid geworden op: 14 mei 2009 21:26
Locatie: Zuid Holland

Bericht door Manta79 »

terry schreef:Sander gewoon die 2 niet aan elkaar maken maar de gele aan de rode maken en de rode aan de gele maken. Groetjes Terry
inderdaad, anders hang je geschakelde + aan de vaste +
"A je to !" #0047
Plaats reactie