Wimedo

Aanstaande evenementen.
Gebruikersavatar
12Esc
Mega lid
Berichten: 767
Lid geworden op: 26 feb 2007 20:06

Bericht door 12Esc »

Gaat er iemand van hier naar de Wimedo op zondag 2 september? Ik overweeg om te gaan met de Tuscan. Volgens mij niet echt een geschikte auto voor snelle tijden maar leuk om eens te proberen. Ik ben tegenwoordig ook actief in de 'Saab scene' (Sanne heeft een Saab cabrio gekocht) en ik hoorde dat er ook een aangepaste Saab komt die dag.
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7343
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Bericht door Smiley »

Ik ben daar de laatste keer van de baan gestuurd wegens geluidsoverlast, en moet mijn db killers monteren.
Ga jij het redden met je huidige systeem?
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Gebruikersavatar
S. Gonzales
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1924
Lid geworden op: 02 jun 2009 19:21
Locatie: Noord Holland

Wimedo

Bericht door S. Gonzales »

Smiley schreef:Ik ben daar de laatste keer van de baan gestuurd wegens geluidsoverlast, en moet mijn db killers monteren.
Ga jij het redden met je huidige systeem?
Dus daar beginnen de problemen met het geluid ook al?
Heb je al plannen om de kat te vervangen door een smalle demper, zodat er twee dempers na(ast) elkaar zitten? In de kartsport een gebruikelijke oplossing die prima voldoet. Nu er al zolang geblazen exemplaren rondrijden zou het geluidsprobleem toch wel een keer door iemand getackeld kunnen zijn? Volgens mij heb jij daar in no time iets over gevonden op internet ;-) Misschien een mooi project voor StarTwin in Loenen? Die krijgen Ducati's in racetrim ook stil genoeg voor het circuit. En zonder teveel vermogen in te leveren is dat knap! Kees van der Starre kan toveren met RVS. :yes:
A je to!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7343
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Bericht door Smiley »

Mijn tullett demper gaat daar naartoe voor dezelfde killers als jij hebt.
Maar een structurele oplossing 2.5" of groter en stil (lees onder 95 op flyby) heb ik nog niet gezien.

De engelsen zoeken hun tracks uit op db's (keuze zat) en de duitsers hebben allemaal een standaard 2" met uitgetikte precat en een turbo einddemper waar ze zogenaamd 260 uit zouden peuteren.

Het lastige met R&D is klauwen met geld, moeizaam kunnen meten en zeer tijdrovend.
Catvervanger is mijn allerlaatste optie.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Gebruikersavatar
12Esc
Mega lid
Berichten: 767
Lid geworden op: 26 feb 2007 20:06

Bericht door 12Esc »

Smiley schreef:Ik ben daar de laatste keer van de baan gestuurd wegens geluidsoverlast, en moet mijn db killers monteren.
Ga jij het redden met je huidige systeem?
Niet met de einddempers die er meestal onder zitten. Ik wist niet dat ze daar ook op letten. Ik heb ook de standaard dempers, die ik er in enkele minuten onder kan zetten. Maar waarschijnlijk is ie dan nog steeds te luid.
Het zou jammer zijn als ik het hele stuk daarnaartoe rijd en dan maar 1 rondje kan rijden. Misschien maar niet gaan dan...
Gebruikersavatar
S. Gonzales
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1924
Lid geworden op: 02 jun 2009 19:21
Locatie: Noord Holland

Bericht door S. Gonzales »

Smiley schreef:Mijn tullett demper gaat daar naartoe voor dezelfde killers als jij hebt.
Je weet dat ik ze zelf nog aangepast heb? Zie "DB killer(s) op maat":
http://www.speedsterclub.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=4322

Op zandvoort heb ik iig geen probleem, of het voor Assen voldoende zou zijn?😳
A je to!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
Plaats reactie