Smiley's supercharger inbouw DIY
- aboellaard
- Mega lid
- Berichten: 821
- Lid geworden op: 13 dec 2010 10:56
- Locatie: Emst
Zo, de SC zit erop. Ging veel te makkelijk, zal dus wel weer wat moeten veranderen op zo. Nu nog wachten op wat intake spullen en de ECU.
@Exmantaa, de Smiley ombouw topic is zo'n beetje m'n bijbel voor de SC inbouw en ik heb dus alles een keer of 10 gelezen en bekeken. Maar ik heb geen dual pass dus beschouwde die foto als 'niet van toepassing'. Ik denk dat bij Smiley ook slangen zijn gebruikt die beter een korte bocht doorkomen. Die van mij knakte door de geringe ruimte tussen de manifold en de bulkhead. Vandaar dat ik knietjes heb gebruikt, dus heel klein stukje slang tussen de manifold tuutjes en de knietjes. Dan past alles prima.
@Exmantaa, de Smiley ombouw topic is zo'n beetje m'n bijbel voor de SC inbouw en ik heb dus alles een keer of 10 gelezen en bekeken. Maar ik heb geen dual pass dus beschouwde die foto als 'niet van toepassing'. Ik denk dat bij Smiley ook slangen zijn gebruikt die beter een korte bocht doorkomen. Die van mij knakte door de geringe ruimte tussen de manifold en de bulkhead. Vandaar dat ik knietjes heb gebruikt, dus heel klein stukje slang tussen de manifold tuutjes en de knietjes. Dan past alles prima.
- Smiley
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 7343
- Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
- Locatie: Etten-Leur
Na wat oude mails nagelezen te hebben: bij peter is hij ook geblokkeerd.Smiley schreef:Tja, misschien dat peter nog eens langswipt voor duidelijkheid.Exmantaa schreef:Ik mag niet hopen dat hij z'n Rotrex zo de standaard 2.4 manifold inblaast... Tenminste; niet zonder iets aan die PCV te modificeren, want zoals je zelf nog wel weet is dat bij de 2.4 mani gewoon een plaatje met een klein gaatje erin.
Oftewel dan blaas je je boostdruk zo je carterventilatie in.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
-
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2177
- Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
- Locatie: Alkmaar
Hmmm... Zijn software zou overweg moeten kunnen met een werkend PCV systeem, wat toch gezonder is voor een "straatauto". Dus als ik hem was zou ik een Saab turbo manifold gaan gebruiken met die Rotrex. Daar zit namelijk een terugslagklepje in het PCV kanaal. Net als in de SC manifolds...Smiley schreef:Na wat oude mails nagelezen te hebben: bij peter is hij ook geblokkeerd.Smiley schreef:Tja, misschien dat peter nog eens langswipt voor duidelijkheid.Exmantaa schreef:Ik mag niet hopen dat hij z'n Rotrex zo de standaard 2.4 manifold inblaast... Tenminste; niet zonder iets aan die PCV te modificeren, want zoals je zelf nog wel weet is dat bij de 2.4 mani gewoon een plaatje met een klein gaatje erin.
Oftewel dan blaas je je boostdruk zo je carterventilatie in.