Marcel toch!Marcel schreef:(.)(.)Hendrik-Jan schreef:Wanneer je bij het uitlijnen de voorwielen op 8 minuten uitspoor te zetten (per wiel) krijg je minder onderstuur (rechtdoorgaan in de bochten). Standaard staan de wielen op toespoor.
Toespoor (standaard): / \
Uitspoor: \ /
\ . /
( v )
Enkele vragen omtrent aanschaf Speedster
- Hendrik-Jan
- Giga lid Carbon
-
- Nieuw lid
Had bij de MX-5 af en toe last van piepende ramen die moeilijk open gingen door het droge contact met de rubbers. Dat toen opgelost met siliconenspray. Gezien ik al een paar maal had gelezen over mensen die het raam van hun Speedster niet meer toe kregen(of open), dacht ik terug aan de siliconenspray.Marcel schreef:Ramen inspuiten met siliconensprayJohn Kanon schreef:Bedankt voor de snelle reacties!
Nu hoop ik wel nog dat het onderhoudsboekje compleet is. Afwachten tot maandag.
Van zodra ik de Speedster heb aangekocht, wil ik deze meteen binnen brengen voor onderhoud. Daarom zou ik even willen vragen of er nog zaken zijn die ik aan onderstaand lijstje moet toevoegen of welke andere onderdelen jullie meteen hebben laten nakijken/vervangen na aanschaf van een tweedehands Speedster.
* Motorolie vervangen
* Oliefilter vervangen
* Luchtfilter vervangen
* Brandstoffilter vervangen
* Ramen inspuiten met siliconenspray
Wederom mijn oprechte dank voor alle info.das een nieuwe voor mij
- Uitlijnen - de speedster is een gevoelige auto, een goede uitlijning heeft veel invloed op het rijgedrag.
Verder zou ik vragen aan de dealer om na te kijken of alle nodige modificaties zijn uitgevoerd, denk hierbij aan de ABS unit.
Controleer de lak goed op blaasjes onder de lak
Ook de koplampen en achterlichten kunnen last hebben van bladderen.
Groet en S6 Marcel.
Vervangen remvloeistof heb ik dus ook al aan het lijstje toegevoegd.
Uitlijnen zal ik dan ook laten doen. Persoonlijk heb ik ook veel liever dat een wagen meer naar overstuur neigt dan naar onderstuur. Niets heerlijkers wanneer de achterkant uitbreekt op nat wegdek en het snelle doseren van tegenstuur begint

Bedankt voor alle tips