Kleine vraagje: ik testte vandaag even of de M6-boutjes die de vulmond en de ring rond de benzinedop op zijn plaats houden niet vast zaten. Eén na één kwamen ze vlotjes rond, tot natuurlijk de laatste bout. En dan nog wel de bovenste en slechtst bereikbare. Daarvan draait het moertje achteraan mee.
Is er een manier om er langs achter aan te geraken om dat moertje te fixeren, of is uitboren de enige optie? Langs de motorruimte ben ik er niet in gelukt. Enige mogelijkheid lijkt me via de wielruimte.
De water deflector boven de motor is ondertussen geïnstalleerd, en mijn ramen sluiten nu mooi aan tegen het hardtoprubber .
Ik had dit probleem ook, de roestvormige boutjes wilde ik vervangen door RVS, en er draaide 3 moeren mee!
Ze zitten gefixeerd in een plastic ring, die kleine scheurtjes vertoonde waardoor de moertjes mee draaiden.
Langs de wielkuip kon ik ze onmogelijk fixeren doordat je er gewoon niet bij kan. Ik heb dan voor een tientje in NL een goed exemplaar op de kop getikt (nieuw iets van een 170 euro personeelsprijs), mijn vultuit langs de wielkuip gesloopt, het goede exemplaar er in, moeren goed ingevet met kopervet en RVS bouten er in, en vast is vast! anders barst de plastic ring opnieuw waar de moertjes gefixeerd worden.
Ik had dit ook voor juist het zelfde, alleen ik had het geluk dat ik de kop van de bout juist kon vast grijpen met een tang. Ik heb met de tang getrokken zodat de moer zich tegen het plastiek vastzette heb hem en met de imbus beetje bij beetje los gedraait.
@ Sooike
Ik denk niet dat zo'n vulpijp snel 2dehands te koop komt. Het is weer zo'n Speedsterconstructie waar je van denkt: "welke debiele ingenieur heeft dat weer bedacht? " Het is net alsof ze dachten dat niemand de wagen ooit ging demonteren
@ Smiley
Dan moet het wel iemand zijn met héél lange armen. Ik heb het via de motorruimte geprobeerd, maar kon de bovenste moer niet bereiken. En waarschijnlijk zou het me toch niet helpen
@ Gertje
De bout is volledig verzonken in de ring. Waarschijnlijk is hij bij de montage al te sterk aangedraaid Ik kan natuurlijk eens proberen een bit in de kop vast te lijmen en daar aan de trekken. Als dat niet werkt denkt ik de kop van de bout uit te boren en de rest van de schacht naar binnen te tikken. Dat is te doen zonder de ring te beschadigen.