Raam afstellen

Weetjes en tips voor onze auto.
Martin
Mega lid

Bericht door Martin »

Hendrik-Jan schreef:Martin,

Mijn rechter zijraam rammelt wanneer deze naar beneden is. Zou je dat ook met die schroef kunnen vastzetten?

Groet,
HJ
Zou kunnen, aan deze schroef (voor en achter zit er één)zit namelijk de geleiding vast waar het raam door heen gaat.
Als je deze in draait dan gaat de gelieding iets rechter staan, het glas is van zich zelf al rond dus zal je zeggen de raam komt iets strakker in de gelieding te zitten.

Of het helpt durf ik niet te zeggen maar het is het proberen waard :lol:

Gr, 8) Martin
Hendrik-Jan
Giga lid Carbon

Bericht door Hendrik-Jan »

Thanks, ga ik proberen.
Lotus Elise S2
Maik
Groot Speedster Commandeur

Bericht door Maik »

Hier een vrij goede uitleg met foto's over hoe je de zijraampjes kan verstellen.

http://www.vx220.org.uk/forums/index.ph ... opic=44778
Afbeelding
Dennizz
Mega lid in de orde van Zilveren nietje

Bericht door Dennizz »

Maik schreef:Hier een vrij goede uitleg met foto's over hoe je de zijraampjes kan verstellen.

http://www.vx220.org.uk/forums/index.ph ... opic=44778
Dat is een handige link.

Vandaag 4 punts gordels geïnstalleerd. De stoelen waren er met 15 min uit. Ik had alleen ruzie met de oude gordel-oprol-mechanisme los te maken zonder torix :P Maarja, na 3 uur was de klus geklaard :D

Meteen m`n hard-top erop gezet en nu bezig met m`n raam af te stellen. Zit een kier van een halve cm dus dan zeikt het echt naar binnen. Panelen er heel afgekregen. Echter zit er iets gepopnageld dus de accu-tol laad op op dit moment.

Voel me bijna een auto-monteur zo :lol:
Je kijkt te snel, ik kan niet harder!
Maik
Groot Speedster Commandeur

Bericht door Maik »

Euhhh, om je ramen te stellen hoeven je panelen er toch niet af? Of heb je major problems? :wink:
Afbeelding
Dennizz
Mega lid in de orde van Zilveren nietje

Bericht door Dennizz »

Maik schreef:Euhhh, om je ramen te stellen hoeven je panelen er toch niet af? Of heb je major problems? :wink:
Het kleine grijze kapje achter je deur-open-hendeltje zat gepopnageld. Die zat dus echt vast op de deur zelf. Normaal zijn dit denk ik ook plastic pennen? Waardoor je idd geen grijze panelen lost hoef te maken maar in 1 keer alles eraf trekt.

Ik kreeg het gehele paneel er ook niet af op de 1 of andere manier gedraaid terwijl dat kapje bleef zitten.

Met uitboren viel een stukje popnagel in de deur. Die ga ik er straks eerst uitvissen. Ik weet nu al dat ik me daar dood aan ga irriteren...

Vond het het wel een grappig systeem om je raam af te stellen! Weet niet of dit standaard is bij auto`s maar de oplossing vind ik wel apart.
Je kijkt te snel, ik kan niet harder!
Plaats reactie