Tibby's beest
- Pipo
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2038
- Lid geworden op: 17 dec 2004 14:40
- Locatie: Oost-Vlaanderen
Re: Tibby's beest
De verzekering moet kunnen bewijzen dat de modificaties oorzaak zijn van het ongeval. Anders moeten zij uitbetalen.
A thing of beauty is a joy forever!
- gertje
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2405
- Lid geworden op: 10 sep 2010 11:22
- Locatie: kasterlee
Re: Tibby's beest
Pipo schreef:De verzekering moet kunnen bewijzen dat de modificaties oorzaak zijn van het ongeval. Anders moeten zij uitbetalen.
Ik denk dat het is zoals het opvoeren van een brommertje,als het brommertje opgevoerd is is deze ook niet meer in orde voor de verzekering. Ik denk als je een serieus accident hebt je aan het kortste eind trekt.
Maar ik denk dat je de modificaties (facturen) aan de verzekering gaat aangeven je hem zo wel kunt verzekeren.
30/08/14 meet and greet.
Re: Tibby's beest
@ tibby: ik ben gekeurd met die verlagingsbracket's is moeilijk te zien. ik verander ook mijn veren 30 min en de boel is verwiseld, met wat goede handen 
dus wanneer is de turbo rijklaar?

dus wanneer is de turbo rijklaar?

Re: Tibby's beest
Hey frederic. De speedster gaat 25 april binnen. Het zal dus niet meer voor deze maand zijn.
grtz

grtz
captain slow
Re: Tibby's beest
Geweldige deal gedaan bij Lotus Wallonië. Vond dit wel een scherpe prijs voor nieuwe Exige dempers. Dus deze maar gelijk besteld i.p.v. het heropfrissen.
hi, the price of the 4 exige shocks with the "sport" valving and spring is 850 euros.
as i told you, with that on the speedster is too high at the front, so it needs new front bracked and to modify holes in them to lower the car at the right height. The 2 front brackets are around 25 euros each.
if u go for that set up, let me know before friday so can have the schocks when yiur var will be there!
Xavier

hi, the price of the 4 exige shocks with the "sport" valving and spring is 850 euros.
as i told you, with that on the speedster is too high at the front, so it needs new front bracked and to modify holes in them to lower the car at the right height. The 2 front brackets are around 25 euros each.
if u go for that set up, let me know before friday so can have the schocks when yiur var will be there!
Xavier


captain slow
- Smiley
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 7387
- Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
- Locatie: Etten-Leur
Re: Tibby's beest
Verse exige billies. Helemaal goed 

Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
- aKra
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1778
- Lid geworden op: 20 sep 2007 17:11
- Locatie: NH
Re: Tibby's beest
Ik ben benieuwd!
Re: Tibby's beest
Gisteren morgen de wagen binnen gedaan Chez Lotus Wallonie.
We hadden een testrit gemaakt met m'n speedy. Xavier reed . Fuck, dat ding ging echt vooruit.
Overal en constant power aanwezig.
Enkele sfeerfoto's





En natuurlijk, de mooiste niet vergeten he....

grtz
We hadden een testrit gemaakt met m'n speedy. Xavier reed . Fuck, dat ding ging echt vooruit.


Enkele sfeerfoto's





En natuurlijk, de mooiste niet vergeten he....


grtz
captain slow
- Pipo
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2038
- Lid geworden op: 17 dec 2004 14:40
- Locatie: Oost-Vlaanderen
Re: Tibby's beest
Het is toch niet de bedoeling dat die atmo-velgen er op blijven staan? 

A thing of beauty is a joy forever!
Re: Tibby's beest
Ik heb ze nodig voor de keuring. De wagen is nog steeds niet gekeurd.
In de toekomst komen er Compomotive ofwel m'n Ats velgen erop.
Grtz
In de toekomst komen er Compomotive ofwel m'n Ats velgen erop.
Grtz
captain slow
Re: Tibby's beest
All goes fine so far.
no surpise at all the car could not handle well, some things under was frightening, one knuckle was hardly still in place as the bolt holding it could be turned just by hand!
Also it was some king of race bushes in places, but such kind must be changed very often as they worn very quickly, and there too they were so worn that the that about half of them could be taken out iof the wihsbone also just in pushing with finger!
About shocks, notice that info we had was that at the front the car would be at least 10MM higher, but when we measured quikcly with 80 kilos in the driver seat, we just had around 5MM difference compare to the ride height before change.
as currently on the car i guess it is not the wheels you will use, and as the new shock might settle down of 1-2 mmm after few hundreds kilometers it seems it is better to leave the ride height as it is with the new shocks, and eventually to check later with the right wheels and when the shocks will be a bit in place.
everuthing is in place, but was puted just to have a lok at ride height, normally monday everything will be puted it back correctly and geo will be done as soon as possible after.
as saod notice that ideally, some geo check/adjustement shuld be done with your good wheels and after few hudreds kilometers, ride height could eventually be adjusted d too at that second check.
no surpise at all the car could not handle well, some things under was frightening, one knuckle was hardly still in place as the bolt holding it could be turned just by hand!
Also it was some king of race bushes in places, but such kind must be changed very often as they worn very quickly, and there too they were so worn that the that about half of them could be taken out iof the wihsbone also just in pushing with finger!
About shocks, notice that info we had was that at the front the car would be at least 10MM higher, but when we measured quikcly with 80 kilos in the driver seat, we just had around 5MM difference compare to the ride height before change.
as currently on the car i guess it is not the wheels you will use, and as the new shock might settle down of 1-2 mmm after few hundreds kilometers it seems it is better to leave the ride height as it is with the new shocks, and eventually to check later with the right wheels and when the shocks will be a bit in place.
everuthing is in place, but was puted just to have a lok at ride height, normally monday everything will be puted it back correctly and geo will be done as soon as possible after.
as saod notice that ideally, some geo check/adjustement shuld be done with your good wheels and after few hudreds kilometers, ride height could eventually be adjusted d too at that second check.
captain slow
- stefan
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1452
- Lid geworden op: 30 jun 2008 9:18
- Locatie: grobbendonk
Re: Tibby's beest
ja Dre....dat had niet echt goed afgelopen als je daar mee aant doorblazen was.....zou echt alles even HEEL goed laten checken 

grasmaaiers..enz
Re: Tibby's beest
Nieuwe geo afstelling. (het betreft hier om een gewone straat set up GEEN track set up)

So people, shoot away....

Wagen ligt veeeeeeeel comfortabeler op de weg als ervoor. (een beetje te naar mijn goesting
) Vriendin vindt het al een pak aangenamer (niet dat dit iets uitmaakt) 

So people, shoot away....

Wagen ligt veeeeeeeel comfortabeler op de weg als ervoor. (een beetje te naar mijn goesting


captain slow
Re: Tibby's beest
is dezelfde software als die van mijn garagehouder
kunt ze naast elkaar leggen en vergelijken
staat hier wel ergens gepost
kunt ze naast elkaar leggen en vergelijken
staat hier wel ergens gepost
- Bijlagen
-
- spoor%20setups.jpg (46.04 KiB) 851 keer bekeken
Re: Tibby's beest
caster dient toch tussen de aangewezen waarden te liggen en niet eronder
(3°30 - 4°06)
dit is ook het lastigste om aan te passen
moet dan ook volledig opnieuw uitgelijnd worden
vooraan dien je nog de shims te verplaatsen succes
(3°30 - 4°06)
dit is ook het lastigste om aan te passen
moet dan ook volledig opnieuw uitgelijnd worden
vooraan dien je nog de shims te verplaatsen succes