
Nilfisk op z22se
- Smiley
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 7387
- Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
- Locatie: Etten-Leur
Re: Nilfisk op z22se
Nier zo happen Maik, de man heeft wel een punt. 

Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
-
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2177
- Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
- Locatie: Alkmaar
Re: Nilfisk op z22se
Blij dat ik die engelse meuk nog niet betaald heb dan...Maik schreef:Hey Frankie, je dempingsprutje kan je vinden in de Noordzee, heb het net door de plee gespoeld!

Trap nou eerst dat gas maar eens een keer in en dan praten we bij 7400+rpm weer verder.

-
- Actief lid
- Berichten: 234
- Lid geworden op: 29 sep 2009 10:41
- Locatie: Alkmaar
Re: Nilfisk op z22se
ALs je het uit de WC gevist hebt en op de kachel gedroogd hebt kom ik het vanmiddag even ophalen.
Mag je ook nog even een rondje met mijn auto, dan weet je meteen wat je van de winter te doen hebt
Mag je ook nog even een rondje met mijn auto, dan weet je meteen wat je van de winter te doen hebt

- Maik
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 6850
- Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
- Locatie: Zuid-Holland
Re: Nilfisk op z22se
Vanmiddag wordt lastig Rob! We gaan shoppen en weten nog niet hoelaat we terug zijn...
Goed, volgas naar 7000rpm heb ik maar een kwart tank kunnen uitstellen
De eerste 3 versnellingen zijn echt flitsend nu, 0-100 voelt alsof het nu binnen 3 sec gaat
Goed, volgas naar 7000rpm heb ik maar een kwart tank kunnen uitstellen

De eerste 3 versnellingen zijn echt flitsend nu, 0-100 voelt alsof het nu binnen 3 sec gaat


- Smiley
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 7387
- Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
- Locatie: Etten-Leur
Re: Nilfisk op z22se
4.2 is haalbaar als de 888's op temperatuur zijn.Maik schreef:0-100 voelt alsof het nu binnen 3 sec gaat

Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
- Arno
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1524
- Lid geworden op: 03 dec 2004 7:45
- Locatie: Woubrugge
- Contacteer:
Re: Nilfisk op z22se
Tja.. Op een bepaald moment houdt het met een standaard, ronde, absorptie-demper een keer op qua capaciteit om er voldoende dB's af te halen.Maik schreef:Hij is zeker wel stiller geworden hoor, maar hoeveel stiller bij volgas en 7000rpm... dat weet ik nog niet dus nog niet.
Om meer demping te krijgen (mocht het nodig zijn) zal er uiteindelijk iets noodzakelijk worden van extra (lege) resonantie-kamers, reflectie-schotten of een radicaal andere vorm en daarmee (veel) groter formaat van demper om geluidsgolven zoveel mogelijk 'in' de demper te laten rond-kaatsen en er in te houden.
Wat soms trouwens ook een flinke bron van geluid kan zijn is de 'huid' van de demper zelf als die door de geluidsgolven in resonantie komt en deze weer aan de buitenlucht overdraagt. Veel OEM dempers zijn daarom met een dubbele huid voorzien of met een flink aantal richels en knikken er in om de resonantie frequentie dermate aan te passen dat hij buiten het normale bereik van de uitlaatgeluiden komt.
Bye, Arno.
No-one can hear you scream at 8600 RPM..
Re: Nilfisk op z22se
Zou het aanbrengen van uitlaat hitte beschermingsband iets kunnen doen tegen het vervelende resonantie geluid in de auto zelf ?
Re: Nilfisk op z22se
Smiley schreef:4.2 is haalbaar als de 888's op temperatuur zijn.Maik schreef:0-100 voelt alsof het nu binnen 3 sec gaat
Spa Lotus on Track. 26 juni !! Compressor vs Turbo !?
- Maik
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 6850
- Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
- Locatie: Zuid-Holland
Re:
Ik ben nog eens door mijn gewichtenlijstje gegaan en heb hem verder opgeschoond.Maik schreef:.....
Gewichtsbesparingen
binnenspiegel 0,10 ?
velgen 12,00
Veer-dempers (Nitrons) 3,00 ?
schijfremmen 9,40
gelaccu 9,00
gordels + spanners 3,00 ?
stuur 1,00
hoofdsteunframes 2,00
achterbak shim midden 0,37
achterbak shim zijkanten 0,10 ?
EGR klep 0,66
uitlaatsteun 0,23
hitteschild spruitstuk 0,69
hitteschild collector 0,19
motorbeugels 0,67
Tullet uitlaat 7,40
schutbord paneel 2,80
speakers 2,20
radio 1,70
kapje motorklepsluiting 0,15
buitenspiegels 1,00
mistlampen 1,38
koelvloeistoftanksteun 0,20
balansassen 2,10
motorklepscharnieren 0,11
Lexaan achterruit 1,10
koelslangenbeugel 0,13
isolatie motorruimte 0,03
radiateursupports 0,34
standaard radiateurfan 1,19
voetsteun passagier 0,30 ?
toe links achter 2,00
Rommel uit voorklep 0,07
totaal 66,61 kg
Toevoegingen
diffusers 2,00 ?
harnassen 1,00 ?
harnas bar 2,00 ?
motorsteun inserts 0,20 ?
nieuwe hitteschilden 0,30
phenol spacer inlaatspruitstuk 0,20
S-bocht koelslang 0,20
SC inlaatspruitstuk 6,10
SC inlaatspruitstuk support 0,3 ?
SC 11,30
8m koelslang 2,50
SC koelvloeistoftankje 0,10 ?
koelvloeistof 4,00 ?
koelvloeistofpomp 0,25
koelvloeistof knieen en klemmen 0,60 ?
Pre-rad + fans 4,06
totaal 35,11 kg
totale gewichtsbesparing 31,50 kg
Ik had nog een redelijk stomme fout gemaakt door de besparing door mijn lichtere vliegwiel niet mee te nemen

Hier de laatste update (niet de allerlaatste, ik moet nog steeds items checken/wegen:
Gewichtsbesparingen
binnenspiegel 0,10 ?
velgen 12,00
Veer-dempers (Nitrons) 3,00 ?
schijfremmen 9,40
gelaccu 9,00
gordels + spanners 3,00 ?
stuur 1,00
hoofdsteunframes 2,00
achterbak shim midden 0,37
achterbak shim zijkanten 0,10 ?
EGR klep 0,66
uitlaatsteun 0,23
hitteschild spruitstuk 0,69
hitteschild collector 0,19
motorbeugels 0,67
Tullet uitlaat 7,40
schutbord paneel 2,80
speakers 2,20
radio 1,70
kapje motorklepsluiting 0,15
buitenspiegels 1,00
mistlampen 1,38
koelvloeistoftanksteun 0,20
balansassen 2,10
motorklepscharnieren 0,11
Lexaan achterruit 1,10
koelslangenbeugel 0,13
isolatie motorruimte 0,03
radiateursupports 0,34
standaard radiateurfan 1,19
voetsteun passagier 0,30 ?
toe links achter 2,00
rommel uit voorklep 0,07
vliegwiel reduktie 4,20
luchtfilterbuizen 0,50
luchtfilterhuis 0,78
totaal 72,09 kg
Toevoegingen
diffusers 2,00 ?
harnassen 1,00 ?
harnas bar 2,00 ?
motorsteun inserts 0,20 ?
nieuwe hitteschilden 0,30
phenol spacer inlaatspruitstuk 0,20
S-bocht koelslang 0,20
SC inlaatspruitstuk 6,10
SC inlaatspruitstuk support 0,3 ?
SC 11,30
±8m koelslang 2,10
SC koelvloeistoftankje 0,10 ?
koelvloeistof 3,50 ?
koelvloeistofpomp 0,25
koelvloeistof knieen en klemmen 0,50 ?
Pre-rad + fans 4,06
luchtslangen voorremmen 0,60
totaal 34,71 kg
totale gewichtsbesparing 37,38 kg

- Maik
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 6850
- Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
- Locatie: Zuid-Holland
Re: Nilfisk op z22se
Dominique probeert mij ook al over te halenalain schreef:Smiley schreef:4.2 is haalbaar als de 888's op temperatuur zijn.Maik schreef:0-100 voelt alsof het nu binnen 3 sec gaat
Spa Lotus on Track. 26 juni !! Compressor vs Turbo !?

Maar ga eerst eens kijken of hij Zandvoort op 18 juni gaat overleven. Daarna ga ik weer plannen maken.
Grote kans dat Spa dan al vol zit natuurlijk.
Jij gaat dan nog met de speedster? Verkoop zit niet mee he...

Re: Nilfisk op z22se
Er zijn er altijd die op het laatste moment hun trackday cancelen.
De Auto moet niet persé weg, de juiste koper nog niet gevonden spijtig genoeg!
De Auto moet niet persé weg, de juiste koper nog niet gevonden spijtig genoeg!
- aKra
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1778
- Lid geworden op: 20 sep 2007 17:11
- Locatie: NH
Re: Nilfisk op z22se
Bekend probleem alain 

- Dominique
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1663
- Lid geworden op: 15 jan 2006 22:01
- Locatie: Noord Holland
Re: Nilfisk op z22se
Maik, spijt mij zeer, maar er staan veels te veel vraagtekentjes in je lijst.... 

