Nieuwe diffuser geplaatst

Vragen over bekleding, velgen e.d.
stef666
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1130
Lid geworden op: 03 jun 2005 19:08

Bericht door stef666 »

2.2 rijders willen juist minder gewicht, Maar meer downforce :wink: en ach een "ietwat" gemodificeerde 2.2 zal ook wel voldoen :beta: :toot:
Grtn. Stefan

Op een dag weet je het, Dan rijd je geen Speedster meer... :cry:
#0731
Gebruikersavatar
linne150
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1649
Lid geworden op: 23 jan 2005 14:09
Locatie: duh haag

Raadsel ?

Bericht door linne150 »

Raadsel? Hoe kan die van alu niet werken en van carbon wel.De alu is in plaats van de bodemplaat,erin geklikt en bevest op de org punten.De carbon is er opgezet met 6 parkers (boutjes) en moet dan zoveel down force geven.dat zoals jezelf zegt het de parkers eruit trekt.Ja dat je het mooi vind dat is jou zaak natuurlijk.Als je naar de members luistert mag zelfs niet meer poetsen!!! :lol: Het leven van een NON techneut is zwaar!! :D IK begrijp hier in ieder geval niets van.Kan iemand mij redden.vr.gr.linne150
Gebruikersavatar
markv
Beheerder
Berichten: 1541
Lid geworden op: 28 nov 2004 19:31
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Bericht door markv »

Wilbert,

volgens mij levert de diffuser op jouw speedster echt wel dezelfde resultaten. Het belangrijkste is t.o.v. de standaard diffuser dat de vinnen aan de zijkant van de auto hoger zijn en langer doorlopen. Dan kan de lucht lastiger aan de zijkant weg. Zo te zien op de foto's is dat toch redelijk hetzelfde bij jou en bij Maik?

Wat je nog meer gaat helpen is als je je auto lager zet. Dan wordt de ruimte tussen de grond en de vinnen van de diffuser kleiner waardoor het nog lastiger wordt voor de lucht om ertussenuit te komen.

Het mooiste is natuurlijk als het gat vrijwel 0 is, maar dat is wat minder praktisch op straat :)

Groetjes,

Mark
C30-94@0.55bar
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Wilbert, jouw diffuser is iets korter dan die van mij. Elke cm dat de tunnel langer wordt krijg je er een paar kg bij (misschien 1, misschien 2, ikke nie weten). We gaan nog weleens een keer meten hoeveel langer die van mij is.
Daarbij komt dat ik mijn diffuser iets "mooier" vind (misschien is bruter een mooi wordt), maar over smaak valt gelukkig niet te twisten :wink: .
Daarbij zal de carbon diffuser ook wat lichter zijn dan de alu. Ik ben jammer genoeg vergeten de tunneltjes te wegen :? .
Alles bij elkaar, ook omdat ik weet wie het getest heeft en wat de resultaten daar van waren, en omdat de kosten ongeveer gelijk lagen heb ik gekozen voor dit design.

Een paar collega's hebben mij ook al voor gek verklaard, "dat ik daarmee rond durf te rijden" :lol: , maar dat zijn allemaal grijze muizen.... :wink:

M.
Afbeelding
Plaats reactie