Afmeting Pro Alloy prerad

Weetjes en tips voor onze auto.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
tom
Nieuw lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 17 feb 2013 16:48
Locatie: Groesbeek

Afmeting Pro Alloy prerad

Bericht door tom »

Ik ben bezig met alle onderdelen bij elkaar te verzamelen voor een stage 2 sc ombouw van mijn Speedster.
Zodat ik aankomende winter aan de ombouw kan beginnen.
(Wil die 250pk ook wel eens voelen :D )
De meeste delen heb ik al verzameld (manifold supercharger injectoren tmapsensor etc) en de delen bij Courtenay zijn ook al besteld.
De prerad is nog een van de duurste dingen om aan te schaffen.
Ik weet dat de Pro Alloy wel een van de mooiste en beste oplossingen is, maar deze is ook niet echt goedkoop.
Om de kosten toch wat lager te houden zou ik wel een alternatief willen zoeken. En het liefst een oplossing waar deze ook onder de radiateur gemonteerd word.
Weet iemand misschien de afmetingen van deze prerad? Ik heb deze nog nergens op internet kunnen vinden.
Gr Tom
Exmantaa
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2177
Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
Locatie: Alkmaar

Re: Afmeting Pro Alloy prerad

Bericht door Exmantaa »

Hoi Tom,

De afmetingen van ja radiator core zijn zo'n 600x280, dus de pre-rad moet ongeveer die afmetingen hebben als je 'm eronder wilt hangen. Heb zelf ook naar een goedkoper en beetje knap alternatief gezocht en heb bv. nog een ~280x610 AC condensor rad liggen, aluminium 16mm dik.
Je zou ook nog gewoon een (dunne) NA waterradiator kunnen gebruiken met andere eindkappen, maar hij kan niet te dik worden anders past het het niet boven de crashbox. Of anders een radiator welke rechtop of schuin in de crashbox staat.
Afijn, het blijft veel knutselwerk waarvoor je veel zelf moet gaan lopen uitzoeken. En dan wordt een Pro Alloy toch aantrekkelijk, aangezien daar ook al 2 Spal fans opzitten en je 'm er gewoon in 1x opschroeft... :wink:
tibby
Opperlid 1ste graad
Berichten: 4548
Lid geworden op: 10 sep 2009 17:39
Locatie: In turboland

Re: Afmeting Pro Alloy prerad

Bericht door tibby »

KOMOTEC chargecoler, als ze hem nog maken.grtz
captain slow
Gebruikersavatar
tom
Nieuw lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 17 feb 2013 16:48
Locatie: Groesbeek

Re: Afmeting Pro Alloy prerad

Bericht door tom »

Hoi al bedankt voor de antwoorden.
Toevallig ook nog een idee wat de maximale dikte zou kunnen zijn? Wel dan niet behoud met de orginele koelventilator?
Ik zat zelf te denken idd een radiateur van een auto erbij te zoeken, daarvan de bevestigingspunten en de dikte van de aansluitingen aan te passen.
Een airco-condensor zou ook nog kunnen, maar denk dat de doorstroming (van het koelmiddel) daar stuk minder van zal zijn. (leidingdikte meestal mm of 10?)
Zou het ook nog zin hebben om ook koelers bij de air-intake links/rechts te monteren of zal daar niet zoveel rijwindkoeling zijn? (Ik denk dat daar wel een motorfiets radiateur te monteren moet zijn.) Of zal dit alleen een nadelig effect hebben ivm stralingswarmte van de motor?
Gr Tom
Exmantaa
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2177
Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
Locatie: Alkmaar

Re: Afmeting Pro Alloy prerad

Bericht door Exmantaa »

zodra je 'm onder de rad monteert kun je de originele fan vergeten. Geen ruimte meer voor vanwege de schuine crashbox en er moet dan een (of beter twee) kleinere op.
Zoals je merkt zit je bij "goedkopere" DIY oplossingen gelijk aan veel modificaties vast, maar als je handig met aluminium bent...
Plaats reactie