Het begon dat hij eerst een keer niet wilde aanslaan.
Uiteindelijk aan...
het probleem doet zich als volgt voor:
ik start, geen lampjes, rijd normaal weg, een paar kilometer soms.. dan ineens het gele motormanagementklampje aan, en het gaspedaal reageert niet meer. De motor blijft wel gwoon normaal stationair draaien.
Even opnieuw starten en ik kan weer verder. Bij constante snelheid blijft ie het doen, maar na afremmen voor een bocht weer geen gaspedaal... en zo blijft dat doorgaan.
zowel stekkers op gasklephuis als achter expansievat zien er goed uit, met rubber afgesloten, geen gekke contacjes.. en allemaal ingespoten met contactspray.. maar probleem blijft hetzelfde.
HELP
Ik zou de stekkers achter het expansievat toch nog eens nakijken.
Tevens ook extra vastzetten, zodat ze niet meer kunnen trilen. (wat je remactie blijkbaar teweeg brengt)
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Smiley schreef:Ik zou de stekkers achter het expansievat toch nog eens nakijken.
Tevens ook extra vastzetten, zodat ze niet meer kunnen trilen. (wat je remactie blijkbaar teweeg brengt)
deze stekkers zaten met een sluiting strak vast en waren voor zover ik kon zien helemala schoon.
Zag er allemaal ook heel degelijk uit.
In gespoten en met duidelijk klik en stevig weer in elkaar gezet :/
de ECU zijn die 2 stekkers aan de achterkant op het moorblok? Ik zag daar weinig aan, maar die kunnen ook slecht zijn?
paulbroere schreef:In gespoten en met duidelijk klik en stevig weer in elkaar gezet :/
De stekkers zitten standaard alleen met een klip op de stekkers aan de bracket.
Ook op de bekabeling extra vastzetten kan helpen.
Je ecustekkers zitten bovenop je inlaatspruitstuk op de ecu.
Laatste jaar een paar mensen gehad die er blijkbaar regenwater ingekregen hebben, waarna de boel gaan corroderen is.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
het is vooral raar dat het vooral optreed na gaslos (en dat kan ook heel subtiel zijn..) ik heb niet het idee dat het door de beweging komt, maar eerder dat het signaal van het gaspedaal de storing triggert ofzo...
ps: de stekkers op de afbeelding zaten superstrak en netjes vast.. los gehad, ingespoten, maar ze shcoven ook mooi recht en stevig terug in elkaar.. imo zat dat best goed?
Er is wel met opendoen van de achterklep water over de ECU gelopen... misschien dat het toch daar zit?