Gaten boren in het subframe

Alle overige technische zaken.
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7343
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Re: Gaten boren in het subframe

Bericht door Smiley »

Hmmmm....powerpoint.
aboellaard werkt in de verkoop denk ik. :mrgreen:
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Gebruikersavatar
aboellaard
Mega lid
Berichten: 821
Lid geworden op: 13 dec 2010 10:56
Locatie: Emst

Re: Gaten boren in het subframe

Bericht door aboellaard »

Powerpoint voor de overtuiging, Excel voor de prijzen en Word voor de excuses :D
Exmantaa
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2177
Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
Locatie: Alkmaar

Re: Gaten boren in het subframe

Bericht door Exmantaa »

Ow nice. (zet deze ook even op VX forum, dan snappen ze het daar ook gelijk. :wink: )

Ben benieuwd naar je bracket oplossing. (Op subframe kun je ook wel iets fabriceren, maar dan moet je denk ik de rollbar steunbout bovenop gebruiken om je bracket te fixeren...)
Gebruikersavatar
aboellaard
Mega lid
Berichten: 821
Lid geworden op: 13 dec 2010 10:56
Locatie: Emst

Re: Gaten boren in het subframe

Bericht door aboellaard »

Precies, steunpunt van de rollbar (aan de onderkant zit een heel stevig uitziende moer en een hele hoop niet gebruikt schroefdraad). Zit precies goed om kantelen van een beugeltje dat vastgehouden wordt door de originele demper bevestigingspunten tegen te gaan. ik kan alleen niet lassen en ze hebben weer eens precies geen kokerbalk met een binnenmaat van 40mm. Verder zoeken dus ... En om eerlijk te zijn, met hout kan ik alles, maar met metaal is het heel droevig :oops:
Exmantaa
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2177
Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
Locatie: Alkmaar

Re: Gaten boren in het subframe

Bericht door Exmantaa »

Heb daar ook naar zitten kijken en aan de binnenkant word het volgens mij een heel gedoe om het passend te krijgen...
Afbeelding

Ik zou twee plaatjes aan de buitenzijde van de bestaande mount maken met daartussen aan de bovenzijde een plaat gelast welke dan onder die rollbar steun komt. (steun zit vrij veel ruimte in, zeker als je 'm bij de rollbar ook even losmaakt)
Passend metalen buisje voor de bevestigingsbout door originele shockmount (zodat je deze niet samendrukt) en de schokbreker dan met een wat langere bout en twee extra vulringen in het nieuwe lagere gat monteren.
(iemand hier toegang to een lasersnijmachine voor wat seriewerk? :mrgreen: )

Edit; zie net dat er daar aardig wat lasrupsen zitten, dus daar wel wat extra speelruimte houden. Zit overigens nog aardig wat vlees op de originele mount voor een extra boutgat aan de binnenzijde, dus dat is ook nog een optie als je geen moeite hebt met het boren van een gat daar...

Edit 1.5; met dat extra boutgat als draaiborging wordt montage aan de binnenzijde van de steun ook weer aantrekkeijk, maar dan wel de pasbusjes van je NTR's een stukje inkorten...

Edit2; je kunt uiteraard een prototype van triplex zagen en die aan een metaalboer geven... :bag:
Gebruikersavatar
aboellaard
Mega lid
Berichten: 821
Lid geworden op: 13 dec 2010 10:56
Locatie: Emst

Re: Gaten boren in het subframe

Bericht door aboellaard »

Ik denk dat we het over precies hetzelfde hebben. Wat zelf te doen is is uitgaan van een kokerbalk van b.v. 80x50 en 4 mm dik. Daar een deel afhalen van 100 mm. Korte kant eraf, zodat je een U overhoudt. en dan de twee lange kanten gedeeltelijk afslijpen, zodat je aan de bovenkant een lip overhoudt. Dan gaat de U (zeg maar 50x75 en 35 breed) over het bestaande bracket en de lip (zo'n 30 mm breed) onder de opening in het subframe, zodat je die vast kan zetten met de bestaande bout voor de rollbar steun. Niet fraai, maar moet stevig genoeg zijn. Voor de rest net zoals je zegt.

Slijpen lukt me nog wel :)
Gebruikersavatar
Phil_
Lid
Berichten: 28
Lid geworden op: 26 jun 2013 17:38
Locatie: Belgie , Wolvertem

Re: Gaten boren in het subframe

Bericht door Phil_ »

Handige info over de "te korte schokdemper"

http://www.vx220.org.uk/forums/topic/12 ... th-issues/
Plaats reactie