Ik vraag me af hoeveel remweerstand een Speedster mag hebben wanneer hij stilstaat met de motor uit?
Mijn karretje vraagt toch wel behoorlijk wat kracht om hem manueel te verplaatsen. (zoals met heel mijn lichaam voluit duwen om hem een halve meter te verplaatsen)
Ook gaat hij bij uitbollen (voor rood licht bvb.) bij +/- 5 km/u abrupt stoppen.
Als dit niet de normale gang van zaken is, ... hoe kan ik dat dan best aanpakken?
Is dit een meer voorkomend probleem?
Ook de remblokken zijn weldra aan vervanging toe.
Ik had besloten om de RC5+ blokjes aan te meten maar een forumlid bevestigde me dat deze echte schijvenvreters zouden zijn?
Als dit zo is, is de verbetering aan remcapaciteit dan opwegend tegen de snellere slijtage van de schijven?
Ik zou dan bvb. de standaard schijvenset van Stefan kunnen overnemen, zo ben ik nog wel even zoet.
Koen
Remweerstand stilstaande speedster
-
- Actief lid
- Berichten: 109
- Lid geworden op: 02 mei 2013 19:34
- speedokus
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1576
- Lid geworden op: 23 jan 2010 12:12
- Locatie: noord brabant
- Contacteer:
Re: Remweerstand stilstaande speedster
ik kan de mijne met 1 hand nog wegduwen, en duurt toch wel even voor hij dan stilstaat.
je remmen kunnen misschien iets aanlopen.
even opkrikken,m in vrij zetten en de wielen ronddraaien, dan hoor je vlug genoeg of ze aanlopen.
succes
grt speedokus.
je remmen kunnen misschien iets aanlopen.
even opkrikken,m in vrij zetten en de wielen ronddraaien, dan hoor je vlug genoeg of ze aanlopen.
succes
grt speedokus.
- Arno
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1513
- Lid geworden op: 03 dec 2004 7:45
- Locatie: Woubrugge
- Contacteer:
Re: Remweerstand stilstaande speedster
Een agressieve geo/sporing kan er ook voor zorgen dat hij snel stopt omdat voor iedere omwenteling de banden dan behoorlijk kunnen 'wringen' op het asfalt.
Maar dat verschil is wel redelijk eenvoudig op te sporen.. Krik de auto op en draai dan de wielen met de hand (natuurlijk in z'n vrij voor de achterwielen).
Een beetje 'slepen' van blokjes is normaal, maar als een wiel echt zwaar loopt dan is er iets met de rem op dat wiel aan de hand. Veelal een klauw geleiding (achter) of zuiger (voor) die vast zit of zwaar gaat en dus niet meer 'los' wil laten. Vaak is dit ook te herkennen door een stukje te rijden en dan (waar mogelijk) de auto te laten uitrollen zonder remmen en dan uitstappen en voelen of er een schijf warmer/heter is als de rest. Die is dan verdacht.
Als alle 4 de wielen gewoon vrij lopen als je 'm opkrikt, maar hij blijft moeilijk uitrollen, dan zal de sporing het probleem zijn en moet daar even naar gekeken worden.
Bye, Arno.
Maar dat verschil is wel redelijk eenvoudig op te sporen.. Krik de auto op en draai dan de wielen met de hand (natuurlijk in z'n vrij voor de achterwielen).
Een beetje 'slepen' van blokjes is normaal, maar als een wiel echt zwaar loopt dan is er iets met de rem op dat wiel aan de hand. Veelal een klauw geleiding (achter) of zuiger (voor) die vast zit of zwaar gaat en dus niet meer 'los' wil laten. Vaak is dit ook te herkennen door een stukje te rijden en dan (waar mogelijk) de auto te laten uitrollen zonder remmen en dan uitstappen en voelen of er een schijf warmer/heter is als de rest. Die is dan verdacht.
Als alle 4 de wielen gewoon vrij lopen als je 'm opkrikt, maar hij blijft moeilijk uitrollen, dan zal de sporing het probleem zijn en moet daar even naar gekeken worden.
Bye, Arno.
No-one can hear you scream at 8600 RPM..