tankinhoud?

Alle overige technische zaken.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
paulbroere
Lid
Berichten: 60
Lid geworden op: 28 apr 2013 20:50
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

tankinhoud?

Bericht door paulbroere »

Wat is nu precies de tankinhoud?
In de engelse user manual lees ik ergens 36 ltr.
Als ik hem vol tank staat er heel even FULL, daarna is het al heel snel (na 10-20km) 30-31 en gaat het aflopen.

Na 6ltr. staat er refill.. als ik dan nog zo'n 30km (= +/- 3ltr.) door rijd gaat er alsnog maar 27 liter ofzo in.. (wat in zou houden dat de tank 30ltr. is?)

Ik heb 1x getest door met jerrycan bij me gewoon door te rijden tot ik stil viel... 10ltr,. erin, daarna kon ik ook maar 21,5 tanken ofzo.
Wat is jullie ervaring?
2001 Opel Speedster 2,2 nr 0691
Werner
Actief lid
Berichten: 106
Lid geworden op: 18 jul 2012 16:33
Locatie: Antwerpen

Re: tankinhoud?

Bericht door Werner »

'kben enkele weken geleden ook zonder benzine gevallen(nogal onstabiele niveaumeting)
........ zonder jerrycan bij me :bash: :bash: :bash:
Daarna heb ik er net geen 34 liter ingekregen.
Gebruikersavatar
Arno
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1513
Lid geworden op: 03 dec 2004 7:45
Locatie: Woubrugge
Contacteer:

Re: tankinhoud?

Bericht door Arno »

Elise is normaal gesproken nominaal 32L tank inhoud (lege tank tot aan eerste 'afslag' van vulpistool tanken). Dacht dat de Speedster versie niet erg veel afweek daarvan.

Met beetje extra wachten en langzaam vullen tot in de 'nek' van de vul opening kan ik er wel een paar liter meer in krijgen. Dan duurt het ook wat langer voordat hij van 'full' naar 31L gaat ;)
(ja ik weet.. mag officieel niet, benzine zet uit als het warm wordt en als er te weinig lege ruimte is perst hij het er evt. via de vulopening uit en zo.. brandbaar.. etc. etc..)

De bezinemeter is trouwens een 'notoire leugenaar'.. Er zijn auto's die bij de eerste REFILL melding al bijna stilvallen, terwijl anderen nog gewoon kilometers door kunnen. Erg veel variatie per auto.

Bye, Arno.
No-one can hear you scream at 8600 RPM..
Gebruikersavatar
SteV6
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2473
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:22
Locatie: Twente

Re: tankinhoud?

Bericht door SteV6 »

Hoi Paul,

Mijn ervaring is ook dat als je meter op refill springt er maar 26 liter bij te vullen is. Dus mijn vermoeden is ook dat er dan nog 10L in de tank aanwezig zijn. En de grootste hoeveelheid benzine in 1 tankstop die ik erin gegoten heb is 34L en wat druppels. Wat mij doet vermoeden dat ik nog nooit op de allerlaatste fumes heb gereden met mijn Speedster.


Stephan
S4 Avant
Gebruikersavatar
Pipo
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2038
Lid geworden op: 17 dec 2004 14:40
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: tankinhoud?

Bericht door Pipo »

Ik heb bij mijn vorige Turbo ooit eens 35,40 Lt getankt. Ik had er dan ca 460 km met gereden waarvan 90% autostrade. Je hebt dus best een redelijke actieradius.
A thing of beauty is a joy forever!
Gebruikersavatar
Ride-aholic
Actief lid
Berichten: 447
Lid geworden op: 15 jul 2005 13:19
Locatie: Oosterhout (NB)

Re: tankinhoud?

Bericht door Ride-aholic »

Hi,

de tankinhoud is 36 liter.

Als in mijn display "Refill" staat en ik ga direct tanken, gaat er max 25 liter bij.
Dat red ik ook wel eens binnen 200 kilometer (en het kan nog beter :D).

Ik hou er niet van om m'n tank helemaal leeg te rijden ivm mogelijke vervuiling van de injectoren door bezinksel.

Greetz, Peter
The only vitamine you need, is speed! #0707
Gebruikersavatar
S. Gonzales
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1924
Lid geworden op: 02 jun 2009 19:21
Locatie: Noord Holland

Re: tankinhoud?

Bericht door S. Gonzales »

Ride-aholic schreef:Hi,
Ik hou er niet van om m'n tank helemaal leeg te rijden ivm mogelijke vervuiling van de injectoren door bezinksel.
Hoi Peter, dat is alleen het idee. De benzinepomp zuigt immers continu vanaf de tankbodem, vol of bijna leeg....

Groet, Joop
A je to!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
Gebruikersavatar
Denthrax
Actief lid
Berichten: 202
Lid geworden op: 10 mei 2009 16:43
Locatie: Kluisbergen (BE)

Re: tankinhoud?

Bericht door Denthrax »

Klopt, is maar een idee. Er zit namelijk reeds een filter waar de pomp de bezine gaat aanzuigen + de standaard benzinefilter welke tussen pomp en injectoren zit. Het gevaarlijke zit er zich in geen benzine maar 'lucht' te gaan aanzuigen bij een bijna lege tank. Zeker bij circuitgebruik moet je hier met een standaard tank goed voor oppassen en de tank niet onder 10L laten gaan om het veilig voor je motor te houden!
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Re: tankinhoud?

Bericht door Maik »

Ik ga daarom binnenkort ook maar een nieuwe tank erin lepelen. De compressor slurpt mijn leidingen al leeg met nog een liter of 18 in de tank over :roll: , dat gebeurt dan na de lange linker, de Vodafone bocht, op Zandvoort.
Pro Alloy zal wel weer blij met mij zijn :)
Afbeelding
Plaats reactie