Geen snelheid meer op de klok, abs lamp aan

Alle overige technische zaken.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
jan
Actief lid
Berichten: 105
Lid geworden op: 04 feb 2009 12:59

Geen snelheid meer op de klok, abs lamp aan

Bericht door jan »

Hai,

Na een kapot ecu relais heb ik (omdat ik werkelijk overal aan heb gezeten om te kijken of dat het was), een resterend probleem.

Mn klokje geeft geen snelheid meer weer, de rpm's doen het prima. De abs lamp is altijd aan.

Weet iemand welke wielsensors de snelheid doorgeeft? Ze zien er allemaal op het oog goed uit, en loshalen / terugplaatsen lijkt niets uit te voeren.
Of weet iemad welke stekker er van de abs naar de ecu / dash gaat met het snelheids signaal?

Tis best onpraktisch om zo zonder snelheidsmeting.
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7343
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Re: Geen snelheid meer op de klok, abs lamp aan

Bericht door Smiley »

Links achter stuurt de snelheidsmeter aan.



Van het Uk forum:

If disconnect the plug on the side of the abs box for the abs loom under the front bonnet, you can check the resistance across the following pins and see which one is out, saves taking each wheel of and trying to find the one that is bust.

Rear right 9 + 10
Front right 12+ 13
Rear left 22 + 23
Front left 14 + 25
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Gebruikersavatar
jan
Actief lid
Berichten: 105
Lid geworden op: 04 feb 2009 12:59

Re: Geen snelheid meer op de klok, abs lamp aan

Bericht door jan »

Top, dank je, Lotus lochum vertelde me inderdaad het zelfde, maar met de ins op de connector is wel het makkelijker uit te sluiten.

Dinsdagavond maar even uitzoeken welke er 'anders' is.
Ik gok eigenlijk dat het niet een van de wielen is, maar dat ik mogelijk een verbindindingsprobleem tussen de abs-unit en de cpu heb, gezien er bij de wielen niets is gebeurt, maar bij de kabelboom die de abs-ecu 'weg' draad bevat wel genoeg is gebeurt doordat ik de accu heb vervangen etc.

Later meer :)
Gebruikersavatar
speedokus
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1576
Lid geworden op: 23 jan 2010 12:12
Locatie: noord brabant
Contacteer:

Re: Geen snelheid meer op de klok, abs lamp aan

Bericht door speedokus »

hoi Jan.
sluit ook een draadbreuk niet uit, gaat vrij gemakkelijk en zeker als overal aangezeten hebt.
succes met je zoektocht.
grt Speedokus.
wrap your ass in fiberglass.
Afbeelding
Plaats reactie