Vermogensmeeting Jans

Alles over turbos, luchtfilters e.d.
Gebruikersavatar
SteV6
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2473
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:22
Locatie: Twente

Bericht door SteV6 »

SteV6 schreef:En bij gas los klinkt het filter net een ratelslang .... maar dat is het slaan van de turboschoepen tegen de lucht.

SteV6
Ik heb een soortgelijk geluid gevonden (Maik bedankt, via jouw sprintfilmlinkje in een ander topic):

TURBOGELUID "UIT" HET LUCHTFILTER VAN JANS

Aan het einde van het bovengenoemde filmpje hoor je geluiden veroorzaakt door een Turbo, dit is exact het geluid dat nu ook bij Jans TURBO te beluisteren is.

SteV6
S4 Avant
jans
Giga lid Carbon
Berichten: 3542
Lid geworden op: 02 dec 2004 21:05
Locatie: Sint jansdorp

Bericht door jans »

kan het niet openen stephan :!:
jans
Giga lid Carbon
Berichten: 3542
Lid geworden op: 02 dec 2004 21:05
Locatie: Sint jansdorp

Bericht door jans »

jans schreef:kan het niet openen stephan :!:

Nu wel :!: inderdaad hetzelfde :lol:
jans
Giga lid Carbon
Berichten: 3542
Lid geworden op: 02 dec 2004 21:05
Locatie: Sint jansdorp

Bericht door jans »

Heb nog een geluid, en beeld van de mooiste benen :lol: :lol:
jans
Giga lid Carbon
Berichten: 3542
Lid geworden op: 02 dec 2004 21:05
Locatie: Sint jansdorp

Bericht door jans »

sorry"" het was deze 8)
stef666
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1130
Lid geworden op: 03 jun 2005 19:08

Bericht door stef666 »

Wastegate chatter, Klinkt cool! 8)
Grtn. Stefan

Op een dag weet je het, Dan rijd je geen Speedster meer... :cry:
#0731
Gebruikersavatar
SteV6
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2473
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:22
Locatie: Twente

Bericht door SteV6 »

He Jan,

Had je niet even een nette pantalon aan kunnen trekken?

Qua geluid geven de filmpjes wel een redelijke indruk, maar IRL vind ik het luider en nog meer op de voorgrond. Misschien moet je je camera eens aan de linker buitenspiegel hangen voor een filmpje.

SteV6
S4 Avant
jans
Giga lid Carbon
Berichten: 3542
Lid geworden op: 02 dec 2004 21:05
Locatie: Sint jansdorp

Bericht door jans »

SteV6 schreef:He Jan,

Had je niet even een nette pantalon aan kunnen trekken?

Qua geluid geven de filmpjes wel een redelijke indruk, maar IRL vind ik het luider en nog meer op de voorgrond. Misschien moet je je camera eens aan de linker buitenspiegel hangen voor een filmpje.

SteV6
Je weet hoe het geluid is van een foto camera :? Had hem op schoot :shock: want je moet het knopje continu ingedrukt houden.
En wordt op die manier inderdaad aardig gedempt.
jans
Giga lid Carbon
Berichten: 3542
Lid geworden op: 02 dec 2004 21:05
Locatie: Sint jansdorp

Garrett

Bericht door jans »

Heb binnenkort een afspraak met Vmax, betreft een 2 maatjes grotere turbo De Garrett GT28RS en deze kan ,en geeft 1.9 bar continue.
Het grootste verschil met nu de Garrett GT28R , is dat de motor dan ongeveer 7500 rpm draait,tov nu 6700 rpm. De turbo komt dan wel iets later op druk nl bij 3800 rpm, en heeft dan minimaal 450 nm. En doordat deze turbo iets minder toeren maakt, scheelt dit wel weer ivm de koeling.
De zaak zal dan iets minder heet worden, maar doordat er een vermogens winst wordt bereikt van zo'n 40 pk zal het qua warmte wel gelijk blijven.Uitgangs punt 360 pk.
Gebruikersavatar
SteV6
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2473
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:22
Locatie: Twente

Re: Garrett

Bericht door SteV6 »

jans schreef:Heb binnenkort een afspraak met Vmax, betreft een 2 maatjes grotere turbo De Garrett GT28RS en deze kan ,en geeft 1.9 bar continue.
Het grootste verschil met nu de Garrett GT28R , is dat de motor dan ongeveer 7500 rpm draait,tov nu 6700 rpm. De turbo komt dan wel iets later op druk nl bij 3800 rpm, en heeft dan minimaal 450 nm. En doordat deze turbo iets minder toeren maakt, scheelt dit wel weer ivm de koeling.
De zaak zal dan iets minder heet worden, maar doordat er een vermogens winst wordt bereikt van zo'n 40 pk zal het qua warmte wel gelijk blijven.Uitgangs punt 360 pk.
He Jans, dat is toch dezelfde turbo als in de Speedster van Senior (Werner)? Ik dacht dat je juiste een wat kleinere turbo wilde houden om de rijdbaarheid onder normale omstandigheden te behouden. Heeft een proefritje met die van Werner je van gedacht doen veranderen?

SteV6
S4 Avant
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Re: Garrett

Bericht door Maik »

jans schreef:Heb binnenkort een afspraak met Vmax, betreft een 2 maatjes grotere turbo De Garrett GT28RS en deze kan ,en geeft 1.9 bar continue.
Het grootste verschil met nu de Garrett GT28R , is dat de motor dan ongeveer 7500 rpm draait,tov nu 6700 rpm. De turbo komt dan wel iets later op druk nl bij 3800 rpm, en heeft dan minimaal 450 nm. En doordat deze turbo iets minder toeren maakt, scheelt dit wel weer ivm de koeling.
De zaak zal dan iets minder heet worden, maar doordat er een vermogens winst wordt bereikt van zo'n 40 pk zal het qua warmte wel gelijk blijven.Uitgangs punt 360 pk.
:thumbsup:

Jans wil gewoon de snelste sprintauto van NL hebben.... :lol: :wink:
Afbeelding
jans
Giga lid Carbon
Berichten: 3542
Lid geworden op: 02 dec 2004 21:05
Locatie: Sint jansdorp

Bericht door jans »

Ja ""dat gaf de doorslag. Hij begint wel iets later ,maar daarna breekt de hel los. Hij had het in het begin niet helemaal voor elkaar. nl een totaal verschrompelde kat, en een klein lek in de slang van de turbo.
Loopt nu heel goed. Getuige de 8.0 sec op de 1/8 mijl vorige week met de sprints.Had de snelste tijd :!: Zelfs 0.2 sec sneller dan de speedster turbo van EDS 340 pk.
stef666
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1130
Lid geworden op: 03 jun 2005 19:08

Bericht door stef666 »

Ben je juist niet bang dat je turbo gat te groot wordt met een grotere turbo? En is een twinscroll niet mogelijk?
Grtn. Stefan

Op een dag weet je het, Dan rijd je geen Speedster meer... :cry:
#0731
jans
Giga lid Carbon
Berichten: 3542
Lid geworden op: 02 dec 2004 21:05
Locatie: Sint jansdorp

Bericht door jans »

stef666 schreef:Ben je juist niet bang dat je turbo gat te groot wordt met een grotere turbo? En is een twinscroll niet mogelijk?
Heb er vorige week een test ritje in gemaakt, en minpuntje was dat hij 500 rpm later begint. Maar trekt dan zoveel harder , en langer door dat deze de doorslag gaf.
stef666
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1130
Lid geworden op: 03 jun 2005 19:08

Bericht door stef666 »

Maar voor de 1/8 mijl niet echt geschikt dus?

Oh ja, Ze willen graag eens een vergelijk zien tussen jouw en de "Den Hartog" Speedster.....
Grtn. Stefan

Op een dag weet je het, Dan rijd je geen Speedster meer... :cry:
#0731
Plaats reactie