front steenslag wegwerken en beschermen?

Vragen over bekleding, velgen e.d.
Plaats reactie
RCduck7
Actief lid
Berichten: 265
Lid geworden op: 19 jun 2006 19:19
Locatie: Wetteren

front steenslag wegwerken en beschermen?

Bericht door RCduck7 »

Ik heb ondertussen al 42000 km op de teller en steensleg begint wat al te talrijk aanwezig te zijn naar mijn zin. Ook een klein scheurtje in de lak ter hoogte van het linker voorwiel. Ik zou niet weten hoe dat daar komt, kan me niet voorstellen dat dit door een steentje komt. Kan er nog iets aan gedaan worden of is herspuiten de enige oplossing? En als het herspuiten is, kan dit dan mooi gedaan worden zonder dat je een overgang ziet van oude naar nieuwe lak? Retoucheren met een lakstifjte lijkt geen goed idee. lakstift heeft hetzelfde nummer als de kleur van mijn wagen maar het eindresultaat is dat het veel donkerder overkomt.
Zie foto's

Bij het zoeken op het forum kwam ik eventueel een oplossing tegen ter bescherming van je front. Een doorzichtige folie. Ik vraag me dan af of zo een dunne folie wel voldoende bescherming bied bij steenslag?
viewtopic.php?f=10&t=600

Voor degene die er al iets aan gedaan hebben, hoe gingen jullie ermee om?

Klik op foto om die te vergroten.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Piet
Giga lid Carbon
Berichten: 3471
Lid geworden op: 28 nov 2004 13:15
Locatie: Center of the universe

Re: front steenslag wegwerken en beschermen?

Bericht door Piet »

Proberen je er niet druk over te maken, het hoort nu eenmaal bij de auto.
Bij mij is dat stuk al eens opnieuw gespoten met prima resultaat, in het begin zie je goed wat nieuw is en wat niet maar dat word vanzelf beter (of slechter het is maar hoe je het bekijkt)
Nu met 90000 km op de teller begin je goed te zien dat het stuk boven de gril ook zijn beste tijd heeft gehad net als bij de luchtinlaten bij de achterwielen.
Misschien dat ik die ook eens opnieuw laat spuiten.
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7343
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Re: front steenslag wegwerken en beschermen?

Bericht door Smiley »

RCduck7 schreef:Bij het zoeken op het forum kwam ik eventueel een oplossing tegen ter bescherming van je front. Een doorzichtige folie. Ik vraag me dan af of zo een dunne folie wel voldoende bescherming bied bij steenslag?
viewtopic.php?f=10&t=600
Nee, het helpt niet tegen (grote) steenslag, maar tegen het resultaat ervan.
Onder de beschermfolie is het nog steeds stuk, alleen houd het plastic de verf bij elkaar, waardoor het heel lijkt.

De meesten laten na een jaar of 5 ofo de voorkant opnieuw spuiten, en zetten de folie er direct erna op.
Zoals Piet al zei; het hoort bij het auto'tje. Een steen is nu eenmaal sterker dan polyester.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Gebruikersavatar
gertje
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2358
Lid geworden op: 10 sep 2010 11:22
Locatie: kasterlee

Re: front steenslag wegwerken en beschermen?

Bericht door gertje »

Ik heb de folie hangen en beschermd toch voldoende. Maar ook grotere of snelle stenen vliegen erdoor.

Alleen den ik dat de eerste foto geen steenslag is. Die naad is bij mij ook zo losgekomen.
30/08/14 meet and greet.
RCduck7
Actief lid
Berichten: 265
Lid geworden op: 19 jun 2006 19:19
Locatie: Wetteren

Re: front steenslag wegwerken en beschermen?

Bericht door RCduck7 »

Ik ga waarschijnlijk hetzelfde doen. Nog een paar jaartjes wachten en dan herspuiten om er meteen een folie op te plaatsen die de meeste kleinere schade tegen houd.

Al denk ik eerst eens de raad te vragen aan een proffesionele poetser zoals deze die in mijn omgeving woont (Belgie).
http://www.reno-wax.be/
Maar dat doe ik best na de winter denk ik, zo een grondige poetsbeurt.
Ik heb alvast wel geleerd dat als ik nog eens retoucheer de verf in de lakstift best wat verdun, daar deze veel te donker uitvalt zoals te zien op foto 2.
Plaats reactie