Tibby's beest

Alles over turbos, luchtfilters e.d.
tibby
Opperlid 1ste graad
Berichten: 4555
Lid geworden op: 10 sep 2009 17:39
Locatie: In turboland

Re: Tibby's beest

Bericht door tibby »

( gewoon gewist, geen zin om tussen vuren te staan :jump: )


Dit is mij verteld he. Ikzelf wist dit niet.


Enfin, ik ben blij dat ik personen heb gevonden die zich 100 % inzetten voor m'n ombouw en geloof me....... DIT heb je echt nodig met dit soort projecten :wink:
Het zijn voor mij al hectische dagen geweest om te bellen met verschillende tuners hierover. Er was er zelfs 1 die nog eens niet wist dat hij een bepaalde kit in z'n assortiment had. Je krijgt altijd vage antwoorden en nooit een 100% oplossing aangeboden.
Nu ben ik eindelijk terug wat rustig geworden.

grtz




grtzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz
Laatst gewijzigd door tibby op 15 okt 2013 12:43, 1 keer totaal gewijzigd.
captain slow
Gebruikersavatar
aKra
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1778
Lid geworden op: 20 sep 2007 17:11
Locatie: NH

Re: Tibby's beest

Bericht door aKra »

Voelt een bekend pad als je het mij vraagt, uiteindelijk door complicaties en onduidelijkheden maar niet gedaan.....
tibby
Opperlid 1ste graad
Berichten: 4555
Lid geworden op: 10 sep 2009 17:39
Locatie: In turboland

Re: Tibby's beest

Bericht door tibby »

En de miserie begint alweer

:evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:

Afbeelding

Afbeelding

grtz
captain slow
Gebruikersavatar
stefan
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1452
Lid geworden op: 30 jun 2008 9:18
Locatie: grobbendonk

Re: Tibby's beest

Bericht door stefan »

aléé dre da kan nu toch weer niet waar zijn he........ :cry:
grasmaaiers..enz
Exmantaa
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2177
Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
Locatie: Alkmaar

Re: Tibby's beest

Bericht door Exmantaa »

Zijn dat LEH zuigers? (met een paar beschadigingen...)
tibby
Opperlid 1ste graad
Berichten: 4555
Lid geworden op: 10 sep 2009 17:39
Locatie: In turboland

Re: Tibby's beest

Bericht door tibby »

Ik en tunen, man man man :?
Maar goed, Courtenay maakt hier geen problemen over en ze worden vervangen :D
Zijn inderdaad LEH zuigers. Dit is de BESTE opossing, gewoon oem blijven en geen problemen met olieverbruik door uitzetting of pistonslap :yes:
Voor de rest staat er een superteam achter de bouw. Terry, Frank Janssen (V max)
Komt inorde! 8)
captain slow
tibby
Opperlid 1ste graad
Berichten: 4555
Lid geworden op: 10 sep 2009 17:39
Locatie: In turboland

Re: Tibby's beest

Bericht door tibby »

m'n drijfstangen

Afbeelding

grtz
captain slow
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7387
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Re: Tibby's beest

Bericht door Smiley »

Die zien er lekker stevig uit :yes:
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
tibby
Opperlid 1ste graad
Berichten: 4555
Lid geworden op: 10 sep 2009 17:39
Locatie: In turboland

Re: Tibby's beest

Bericht door tibby »

Yep, waren laatste stuks. 250 pond en ik had ze :mrgreen:
Zijn van Litauwen. Worden veel gebruikt op het MIG / VX forum.
Er zijn ook ARP 2000 stretchschroeven in het pakket :thumbup:



deze lagers:

Afbeelding

grtz
captain slow
Gebruikersavatar
Weazle
Actief lid
Berichten: 376
Lid geworden op: 16 dec 2011 15:35

Re: Tibby's beest

Bericht door Weazle »

volgens mij heeft u tuner geen oog voor opel blokken.

De leh Blok was door opel in de opc gebruikt dit waren speciale raceblokken van opel.

De zuigerwand van een lehh is zelf 1mm dikker dan een let dus u tuner heeft zijn informatie niet op orde.

Klasen. vmax. botter. alle opel tunners in nederland en duitsland bieden leh blokken aan die 700pk aan kunnen en geen 1 van deze tunners biedt een let blok aan omdat een let blok scheurt in de cilinderwand bij grote vermogens.

Alle tuningspecialisten gebruiken leh blokken tot 700pk daarna pakken ze een oude opc non turbo blok die standaard 150 pk had deze hadden geen 3mm z20let geen 4 mm z20leh maar 6mm cilinderwand en kon daardoor boven de 700pk aan zonder te scheuren.

En z20let blok is het eestste standaard blok van opel niets speciaals aan pak daarom een opc z20leh blok opel gaf niet voor niets het opc naampje eraan.

Kijk eens op nederlandse opel forum http://www.opel-forum.nl/ hier ruilt iedereen zijn z20let om voor een z20leh waarom ? Omdat dit slechte motorblokken zijn.

Wie is die tuner die dit beweert ?
tibby
Opperlid 1ste graad
Berichten: 4555
Lid geworden op: 10 sep 2009 17:39
Locatie: In turboland

Re: Tibby's beest

Bericht door tibby »

Je moet me begrijpen dat ik deze info voor mijn eigen hou.
of toch..............

Hier is ie:

Afbeelding




ps correctie ook van je eerste zin die je schreef: ......uw tuner.... kan je beter vervangen door ....een tuner.... :wink:
mijn tuner is Terry, Fjanssens/Vmax . Deze hebben wel genoeg ervaring ermee 8)


grtz
captain slow
Gebruikersavatar
Neetmans
Mega lid
Berichten: 562
Lid geworden op: 28 feb 2009 0:28
Locatie: Breda

Re: Tibby's beest

Bericht door Neetmans »

Terry zit hier ook op het forum, zelf ook nog in bezit van een speedster, bij de meesten wel bekend gok ik.

Frank zal ook wel regelmatig meelezen, zie o.a. hier een project waar hij eerder aan gewerkt heeft :
viewtopic.php?f=12&t=3742
tibby
Opperlid 1ste graad
Berichten: 4555
Lid geworden op: 10 sep 2009 17:39
Locatie: In turboland

Re: Tibby's beest

Bericht door tibby »

Daarom dat het wel dik inorde zal komen :thumbsup:
captain slow
Gebruikersavatar
Weazle
Actief lid
Berichten: 376
Lid geworden op: 16 dec 2011 15:35

Re: Tibby's beest

Bericht door Weazle »

Wat te verwachten was menig forum member heeft op deze vraag geantwoord. Ik ben nu een z20leh motor aan het opbouwen komende zomer voor 500pk
ben erg blij dat mijn cilinderwand 1 mm dikker is en dat ik naar maximaal 700pk kan



http://www.opel-forum.nl/viewtopic.php?f=19&t=180075

ant`1
Vraag dat maar is aan Klassen of VMaxx enzo die trekken gewoon hele dikke vermogens uit die lehh blokken, zover ik weet zonder problemen.

ant2

Uiteraard ligt het eraan hoe je ermee omgaat. Mark (speedy ) ook hier op het forum aanwezig heeft heel wat jaren gereden met een blok dat de laatste 2 jaar ruim 275 pk had en 450+ NM. Maar hij was wel heel zuinig op de auto reed het blok netjes warm enz enz.
Ik heb zelf een jaartje met 264 pk en 400 NM rond gereden in mijn Astra OPC, nooit problemen gehad.

Een Z20LET blok is idd niet bestand tegen 280 pk en meer. Dat is ook de reden dat ik met mijn vorige auto ( Astra G OPC Z20LET ) niet hoger in vermogen gegaan ben. Met 280 zit je op het randje hebben ze mij verteld bij EDS.

Een Z20LEH blok is zoals men zegt bestand tegen 300 pk, mede door de zuigerbodemkoeling en beter zuigers die gebruikt zijn bij dit blok tegenover de Z20LET. Er zijn er meerdere die met 300 pk rijden met een Z20LEH blok.
Bij EDS kun je ook zuigerbodemkoeling in je Z20LET blok laten zetten, maar dan ben je er nog niet.
Zou als je hoge vermogens wilt gaan draaien bij hun informeren wat je hiervoor nodig hebt. Zij hebben heel veel ervaring met
deze blokken. Alles moet ook kloppen zoals andere zuigers, de goede injectoren enz enz. En daarbij de software is zeker zo belangrijk, loopt het blok bv te arm wordt ie te heet en loopt ie stuk.

ant3

Ik rijdt nu al 4 jaar met de z20Leh waarvan de laatste 3 jaren met 300+pk. op turbo's na geen enkel probleem.
De tuners gebruiken voor hoger als 300pk ook wel de romp motor van de x20xer.
Als die bechikbaar is natuurlijk. die schijnen dikkere zuigerwanden te hebben

ant 4

Onderblok van de c20let en alle opvolgers bigblok is nagenoeg gelijk. En er zijn echt geen ovaal geboorde. Andere tuner zoeken zonder broodje aap verhaal. De leh heeft zelfs zuigerbodemkoeling.
tibby
Opperlid 1ste graad
Berichten: 4555
Lid geworden op: 10 sep 2009 17:39
Locatie: In turboland

Re: Tibby's beest

Bericht door tibby »

Zuigerbodemkoeling komt er ook in bij me. :D
Ik weet dat er bij mij een risico aan vast hangt bij het boren van de let. Dit risico pak ik nu eenmaal. 't is nu niet dat ik ermee op circuit kom of dergelijke of altijd ermee doorvlieg (alhoewel :lol: )
Mijn grens ligt ook bij MAX 400pk , da zal toch wel genoeg zijn om vlot in het verkeer te kunnen rijden. :mrgreen:
We zullen wel zien wat het gaat geven. Deze week de wagen binnen brengen :jump: :jump: :jump: :jump: :jump: :jump: :jump: :jump: :jump: :jump: :jump: :jump: :jump: :jump: :jump: :jump: :jump: :jump: :jump: :jump: :jump: :jump: :jump: :jump: :jump: :jump: :jump: :jump: :jump: :jump: :jump: :jump: :jump: :jump: :jump: :jump: :jump: :jump: :jump: :jump: :jump: :jump: :jump: :jump: :jump: :jump: :jump: :jump: :jump: :jump: :jump: :jump: :jump: :jump: :jump: :jump: :jump:

ge ziet het, ik ben blij he :mrgreen:
captain slow
Plaats reactie