Dan zou deze M45 ongekoeld (want dat is hij) even veel vermogenwinst geven dan een M62 ongekoeld.
Denk eerder dit,
Arno schreef:
Met een goed 'ademende' 2.2 kan de M45 best wel eens simpelweg onvoldoende doorvoer-capaciteit hebben om daadwerkelijk iets te doen aan het piek vermogen. Midden en lagetoeren koppel zal natuurlijk wel groter worden.
sooike schreef:Dan zou deze M45 ongekoeld (want dat is hij) even veel vermogenwinst geven dan een M62 ongekoeld.
Denk eerder dit,
Arno schreef:
Met een goed 'ademende' 2.2 kan de M45 best wel eens simpelweg onvoldoende doorvoer-capaciteit hebben om daadwerkelijk iets te doen aan het piek vermogen. Midden en lagetoeren koppel zal natuurlijk wel groter worden.
En wat geeft een m62 extra?
Zou ik dan van zeg 190 pk naar 220 gaan?
En wat nm's extra?
Super7 schreef:Zou ik dan van zeg 190 pk naar 220 gaan?
En wat nm's extra?
Ik denk dat je wat bescheidener zult moeten zijn over je huidige 190.
Ga er maar vanuit dat je ergens rond de 175 instapt. Of ben je op de dyno geweest?
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Je hebt in ieder geval meer motorvermogen dan mijn volledig standaard 2.2i. Want anders kon je op acceleratie niet langzaam bij me weglopen op EPMA, waardoor ik tot het uiterste van mijn stuurmanskunsten moest gaan om je in de bochten weer bij te halen.
Helaas is het zo bij tuning dat je niet simpel de vermogenstoename van aparte onderdelen bij elkaar op kan tellen. Dus je zal iets hoger uit komen dan met een standaard 2.2i. Maar +40 en daar weer +30 bij op ga je niet redden.