achterdempers: uiteraard ook met veren, maar die zaten even in een andere doos
achterdempers GAZ.jpg (31.7 KiB) 1257 keer bekeken
voordempers: compleet nagezien en nieuwe veren
voordempers GAZ.jpg (35.38 KiB) 1253 keer bekeken
Ik heb onlangs de Nitron Street series II gekocht. Daarom een set GAZ GOLD PRO over. Aanleiding om de Nitrons aan te schaffen was de ijzersterke reputatie (blijft toch kriebelen) en een bonkerig geluid in de voorophanging. Dat laatste bleek een loszittende bracket linksvoor te zijn...
I.v.m. het gebonk zijn de voordempers door GAZ nagezien en van nieuwe, iets sterkere veren voorzien. Dat laatste omdat bij flinke hobbels de aanslag in beeld kwam.
Kortom, prima GAZ-dempers voor een mooie ronde prijs: 500 euro
Daan schreef:Offtopic, maar hou ons op de hoogte van je NSS2 bevindingen aub
Tja, wat zal ik zeggen. Rijdt gewoon goed. Ik heb ook niets aan de instellingen veranderd, gewoon plug and play vanaf fabriek.
Monteren was trouwens wel lastiger dan ik dacht. Alles lijkt allemaal net een fractie te groot voor de ophangpunten, maar uiteindelijk past het dan wel.
De bracket links voor moet vervangen worden en toen kwam ik erachter dat de bouten van de oude bracket met de hand los te draaien waren.
Zijn deze dempers ook geschikt voor een turbo? zag namelijk dat er ook speciale dempers voor de turbo zijn? Het verschil in dempers tussen 2.2 en turbo zijn mij nog niet geheel duidelijk?
-Opel speedster Turbo
-Peugeot 205 GTI
-Fiat Grande punto