Nilfisk op z22se
- Maik
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 6850
- Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
- Locatie: Zuid-Holland
Re: Nilfisk op z22se
Kijk, ik wist wel dat ik op Stefan kon rekenen Bedankt!
Dat nachtkastje kan ik nog meer naar achteren en meer naar het midden van de auto zetten, jeweetwel, het sterke punt in de diffuser waar je ook je sleepoog aan monteert.
Ik ga de diy bestuderen.
Dat nachtkastje kan ik nog meer naar achteren en meer naar het midden van de auto zetten, jeweetwel, het sterke punt in de diffuser waar je ook je sleepoog aan monteert.
Ik ga de diy bestuderen.
- Dominique
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1663
- Lid geworden op: 15 jan 2006 22:01
- Locatie: Noord Holland
Re: Nilfisk op z22se
Ah Maik, ik vond het al zo'n doelloos topic, maar op die laatste foto zie ik eindelijk het onderwerp waar het over gaat.
Herman, ik kan niet geloven dat er nog iets op of aan jou auto zit dat nog ge-upgrade moet worden!Herman schreef:01. Dominique.Dominique schreef:Wel goed dat je even op je eigen auto oefent. Als je het klusje door hebt, zorg ik dat ik thuis pizza's heb.
02. Smiley
03. Herman
04.
- Maik
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 6850
- Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
- Locatie: Zuid-Holland
Re: Nilfisk op z22se
Vanavond even begonnen met het demonteren van de shear plate onder de tank.
Dat begint dus met het demonteren van de bodemplaat onder de motor:
Hmmm, wat is dat voor vettige bende linksonder?
Oke, binnenste hoes van de aandrijfas gescheurd dus (zie ook andere topic):
Daar schijnt dus een hoes van de Kia Sedona ook te passen, en die is een klap goedkoper dan een originele van opel.
Even één opsnorren op het www en bestellen.
Om de shear plate te verwijderen moeten eerst de schakelkabels en de handremkabel weg.
De handremkabel kon ik makkelijk loshaken bij het rechterachterwiel. Eerst even de spanning bij de remklauw eraf gedraaid en gehouden met deze construktie:
De schakelkabels moeten helemaal weg om de oude tank te kunnen laten zakken. Dat doe ik de volgende keer. Misschien maar gelijk de upgrade schakelkabels van Elise-shop er dan inzetten
Met een stuk of 10 bouten zit de shear plate vast, gelukkig gingen ze allemaal vrij makkelijk los.
En met een beetje gerommel kon de shear plate er dus tussenuit, hier ligt hij op de grond:
En dan ziet de onderkant er dus zo uit. De oude tank is nu zichtbaar (de zwarte bak). Je ziet ook de twee schakelkabels, de sensordraad voor mijn olietemperatuurmeter, en de handremkabel lopen:
Binnenkort weer meer in dit theater
Dat begint dus met het demonteren van de bodemplaat onder de motor:
Hmmm, wat is dat voor vettige bende linksonder?
Oke, binnenste hoes van de aandrijfas gescheurd dus (zie ook andere topic):
Daar schijnt dus een hoes van de Kia Sedona ook te passen, en die is een klap goedkoper dan een originele van opel.
Even één opsnorren op het www en bestellen.
Om de shear plate te verwijderen moeten eerst de schakelkabels en de handremkabel weg.
De handremkabel kon ik makkelijk loshaken bij het rechterachterwiel. Eerst even de spanning bij de remklauw eraf gedraaid en gehouden met deze construktie:
De schakelkabels moeten helemaal weg om de oude tank te kunnen laten zakken. Dat doe ik de volgende keer. Misschien maar gelijk de upgrade schakelkabels van Elise-shop er dan inzetten
Met een stuk of 10 bouten zit de shear plate vast, gelukkig gingen ze allemaal vrij makkelijk los.
En met een beetje gerommel kon de shear plate er dus tussenuit, hier ligt hij op de grond:
En dan ziet de onderkant er dus zo uit. De oude tank is nu zichtbaar (de zwarte bak). Je ziet ook de twee schakelkabels, de sensordraad voor mijn olietemperatuurmeter, en de handremkabel lopen:
Binnenkort weer meer in dit theater
- allen
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2801
- Lid geworden op: 15 feb 2008 12:38
- Locatie: dordrecht
- Contacteer:
Re: Nilfisk op z22se
Maik leeft leven to the max, je weet wel.
Jammer dat je straks niets meer van de tank ziet.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Jammer dat je straks niets meer van de tank ziet.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Caterham => Britse degelijkheid...
- Dominique
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1663
- Lid geworden op: 15 jan 2006 22:01
- Locatie: Noord Holland
Re: Nilfisk op z22se
Wat is de status van jou project, Allen?allen schreef:Maik leeft leven to the max, je weet wel.
Jammer dat je straks niets meer van de tank ziet.
Sent from my iPhone using Tapatalk
- allen
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2801
- Lid geworden op: 15 feb 2008 12:38
- Locatie: dordrecht
- Contacteer:
Re: Nilfisk op z22se
Welke van de twee? Geloof dat een lekke Defender ook al een project op zich is... :/
Zal inderdaad wel even een project topic aanmaken voor Lewinsky. Ben niet zo ver als Maik.
Zal inderdaad wel even een project topic aanmaken voor Lewinsky. Ben niet zo ver als Maik.
Caterham => Britse degelijkheid...
- Herman
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2481
- Lid geworden op: 02 okt 2006 19:28
- Locatie: Zeeland
Re: Nilfisk op z22se
Deleted
Laatst gewijzigd door Herman op 04 feb 2014 16:18, 1 keer totaal gewijzigd.
2017 target: Spexige 550+pk/840kg, Europa SE 329+pk/995kg
- allen
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2801
- Lid geworden op: 15 feb 2008 12:38
- Locatie: dordrecht
- Contacteer:
Re: Nilfisk op z22se
Helaas veel te hectisch met het gezin en m'n werk. Heb nogsteeds weleens de neiging om de auto maar weg te brengen. Moet nog geen dag werk zijn en dan zou ik hem kunnen inrijden. Maak gelijk wel een nieuw topic aan om Maik z'n mooie Stofzuigerdraad schoon te houden.
Caterham => Britse degelijkheid...
- Maik
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 6850
- Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
- Locatie: Zuid-Holland
Re: Nilfisk op z22se
Hoi Herman,
Nee, was het maar zo. Ik had eerst wat andere prioriteiten en daarna kreeg ik longontsteking, waar ik nu nog mee loop.
Niet echt handig met sleutelen zeg maar. Ik denk dat het weekend over een week de eerste gelegenheid weer is.
Ik hou jullie op de hoogte natuurlijk.
Nee, was het maar zo. Ik had eerst wat andere prioriteiten en daarna kreeg ik longontsteking, waar ik nu nog mee loop.
Niet echt handig met sleutelen zeg maar. Ik denk dat het weekend over een week de eerste gelegenheid weer is.
Ik hou jullie op de hoogte natuurlijk.
- Maik
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 6850
- Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
- Locatie: Zuid-Holland
Re: Nilfisk op z22se
Zo, alle ziektes (alhoewel, ribben zijn nog steeds gevoelig) en tuinprojekten achter de rug, dan kunnen we weer verder met de badkuip.
Ik ga eerst het gescheurde rubber van de achteras vervangen.
Daar ben ik vanavond even rustig aan begonnen, met de opel handleiding uit de bibliotheek bij de hand.
Eerst wilde ik het rubber vervangen zonder de as uit de versnellingsbak te trekken en zodoende de bakolie in de versnellingsbak te houden, maar het lijkt dan allemaal wel wat krap en omslachtig.
Dus dan moet maar de hele achteras eronder uit. En ga ik gelijk maar de bakolie verversen.
Weet iemand welk type bakolie er in de F23 hoort?
En dan moet ik de kasteelmoer van de achteras nog loskrijgen, en daar heb je een lange dop 30 voor nodig en die heb ik natuurlijk weer niet
Even kijken of ik er 1 op de kop kan tikken.
En dan dit nog (komt uit de opel handleiding):
Weer een hoop gepuzzel
Ik ga eerst het gescheurde rubber van de achteras vervangen.
Daar ben ik vanavond even rustig aan begonnen, met de opel handleiding uit de bibliotheek bij de hand.
Eerst wilde ik het rubber vervangen zonder de as uit de versnellingsbak te trekken en zodoende de bakolie in de versnellingsbak te houden, maar het lijkt dan allemaal wel wat krap en omslachtig.
Dus dan moet maar de hele achteras eronder uit. En ga ik gelijk maar de bakolie verversen.
Weet iemand welk type bakolie er in de F23 hoort?
En dan moet ik de kasteelmoer van de achteras nog loskrijgen, en daar heb je een lange dop 30 voor nodig en die heb ik natuurlijk weer niet
Even kijken of ik er 1 op de kop kan tikken.
En dan dit nog (komt uit de opel handleiding):
Dat lijkt mij wat vreemd. Ik denk dat ik alle delen (dus ook de spline van de as) gewoon met het bijgeleverde vet in moet smeren?Coat splines and bearing points with transmission fluid.
Weer een hoop gepuzzel