Pagina 8 van 9
Re: GT
Geplaatst: 17 jul 2007 5:33
door Maik
Pipo schreef:Die Fabian had blijkbaar niet door dat er wat rijcontrole betreft nog een derde setting is waarmee je de ESP en TC volledig uitschakelt

Is dat echt zo? Dat zal ik hem dan even vertellen, het is een auto uit de pool van zijn werk, dus hij kan er nog een keer mee rijden

Geplaatst: 17 jul 2007 7:07
door Marcel
Ja dat is echt zo....je hebt de competition mode, die naar mijn weten alleen bedoeld is om te zorgen dat je niet de bocht uit vliegt, maar verder wel wielspin etc toestaat..........en je hebt de off mode....
Verder slaat hij wat mij betreft de plank finaal mis mbt dat de auto als GT een absolute mislukking is, definitie van GT:
Gran Turismo, meestal afgekort als GT is een type auto. Een GT is een wagen die gemaakt is om grote afstanden op hoge snelheid af te kunnen leggen. Het is een sportieve wagen, maar die in tegenstelling tot een echte sportwagen niet volledig gericht is op prestaties ten nadele van comfort.
En ik kan je vertellen, als deze auto iets heel goed kan is het heel hard lange afstanden afleggen
Hij weegt trouwens 100 kg minder als hij zegt, hij heeft wel gelijk dat dat te zwaar is, zeker als je het vergelijkt met een Speedster/elise....maar dat maakt hem juist meer GT ipv sportwagen.
Wat betreft vakjes, tussen de stoelen zit nog een flink vak waar ik altijd mijn portemonee en telefoon in leg
Een zes cilinder ? die opmerking kan ik niet plaatsen, de motor presteert goed en andere testen zeggen ze dat hij klinkt als een 6 cilinder...dus wat is het voordeel ?
Tja nooit kopen voor 45k ? vraag me af wat er voor vergelijkbare alternatieven zijn in deze prijsklasse........
Bumper aan de grond gebeurd inderdaad vrij snel.....
Persoonlijk vindt ik het gewoon een goed smoelende, goed rijdende auto, maar zeker geen sportwagen.....maar of Opel dat wilde na de speedster

Geplaatst: 17 jul 2007 10:00
door jans
Het is trouwens niet de bumper die aan de grond komt, maar een rubberen (flap)

die c.a. 8 cm lager ligt en bedoeld is om de rijwind rechtstreeks langs de radiator te blazen.
Doordat ik de auto straks een cm of 4 ga verlagen,ga ik de de rubber strip ook c.a. 4 cm inkorten.
Daarna blijf er nog een bodemvrijheid over van 12 cm.
Geplaatst: 17 jul 2007 13:13
door Maik
Marcel, over dit soort impressies kan je altijd lang discussiëren, maar deze jongen weet wel waarover hij praat. Hij heeft in zijn hele leven al honderden auto's gereden van porsches tot ferrari's tot astra's en golfjes, exiges en weet ik veel wat allemaal nog meer. En hij heeft zelf een Z3 coupe. Hij weet dus ook wel wat een coupe is en hij vind bmw dus een betere maken
Over heel hard die lange afstanden afleggen: als je op hoge snelheden een hele harde brom krijgt door het dakje noem ik dat niet echt geschikt daarvoor

Geplaatst: 17 jul 2007 13:25
door Marcel
Dat geloof ik graag........net als de topgear presentatoren, die hebben ook alles al gereden en altijd een zeer objectief

oordeel whahaha
Maakt mij niks uit ieder heeft zijn beleving....alleen moeten ze hem nog even uitleggen wat een GT is.....

O ja.......elk cabriodak maakt herrie volgens mij, maar deze zeker niet meer als een ander.......en ik heb al aardig wat cabrio's gereden
Maar wie koop er nu in godsnaam vrijwillig een Z3 coupe

bijna net zo erg als een multivla.........

Geplaatst: 17 jul 2007 13:39
door jans
Heb persoonlijk ook al van alles gereden, van porsche turbo tot M3 en alles wat er tussen ligt.De Porsche kost 2 ton en de M3 een ton.
En natuurlijk zijn dit soort auto's beter afgewerkt , maar voor 40.000 euro mag er voor mij wel een hard plastic dashboard in zitten.Het gaat erom,
als je zo'n auto gaat testen en je bent vooraf al negatief , dan wordt het bij voorbaat al niet veel.Heb de speedster 2 en half jaar gehad en het is een feit dat je met weinig auto's zo rap de bocht om gaat.Dat dan weer wel.
Geplaatst: 17 jul 2007 13:48
door Hendrik-Jan
jans schreef:
He, heb je het aangepast? Hier stond eerst iets anders....
Geplaatst: 17 jul 2007 13:50
door stevenflappy
Ja maar dat sloeg nergens op. Blij dat ie dat zelf ook door had.....

Geplaatst: 17 jul 2007 13:54
door Maik
Ik heb wat van jullie commentaren terugschopt naar dat andere forum, eens kijken wat hij er verder van vindt
Hebben jullie al eens in een Z4 gereden? Ik denk persoonlijk dat dat een betere "GT" is, maar wel wat duurder. Maar misschien nog wel betere value for money dan de GT?
Geplaatst: 17 jul 2007 13:56
door stevenflappy
En persoonlijk mooier........ Vind de Gt te "dik", BMW heeft strakkere lijnen... Maar dat is persoonlijk.... Wat kosten die dingen, vergelijkbare motoren?
Geplaatst: 17 jul 2007 14:01
door stevenflappy
57,000 euro, das wel aardig meer als een GT.... Maar een demo zal aardig in de buurt komen
Geplaatst: 17 jul 2007 14:01
door Marcel
Yep al twee keer op het punt gestaan er één te kopen.
Maar eigenlijk begint een leuke pas bij €60.000,- mijns inziens...tja en dat is mij toch net ff iets teveel van het goede.......plus het zijn meestal ouwe mannen of vrouwen die erin rijden
Gt heb ik eigenlijk gekozen omdat ik de looks supervet vindt en hem als één van de eerste zou rijden, leuk !
Ook het aantal PK-tjes is wel lekker........zeker voor dit geld.
btw leuke reaktie van je op dat forum, ben benieuwd naar de reakties hahaha.
Geplaatst: 17 jul 2007 14:07
door stevenflappy
Nou ik ken twee GT rijders en die vallen echt niet onder "jong en kwiek" dus misschien toch de BMW.....

Geplaatst: 17 jul 2007 14:19
door Marcel
stevenflappy schreef:Nou ik ken twee GT rijders en die vallen echt niet onder "jong en kwiek" dus misschien toch de BMW.....

Blij dat je mij niet kent

Geplaatst: 17 jul 2007 14:27
door Hendrik-Jan
Ja Marcel, het valt mij een beetje tegen dat je nog geen Z4 in je collectie hebt gehad.
Maar als je de GT zo geweldig vindt waarom staat ie dan te koop?