Pagina 8 van 24

ongeval

Geplaatst: 07 mei 2009 20:28
door Pipo
Oblivion schreef: Ik durf echt niet naar officiële handelaar te gaan, als dat chassis wordt afgekeurd en de stempel "ongevalauto" krijgt, slik.
Kan ik niet eigenhandig de 2mm ruimte bij het chassis laten lijmen?
Als het een gelijmde verbinding is die opengebarsten is, kan je deze niet meer terug lijmen.
Voor je eigen veiligheid zou ik je wagen toch maar door een specialist met kennis van zaken laten opmeten en controleren :roll: . Niet alle schade is voor een leek zichtbaar.

Geplaatst: 07 mei 2009 22:21
door Hendrik-Jan
En dan zou ik naar een Lotus garage gaan. Die hebben er toch iets meer verstand van dan een Opel garage.

Geplaatst: 09 mei 2009 5:27
door Racerke
Al iets meer geweten van de verzekeringen??
Hopelijk valt alles er toch onder hé.

grtz

Geplaatst: 09 mei 2009 9:56
door Richard
Doe eens rustig en zet alles eens op een rijtje.

Je bent verzekerd dus kijk eerst eens of de schade vergoed wordt.
Laat een specialist de auto bekijken en vertellen wat er moet gebeuren.
Neem dan pas beslissingen.

Wel raar dat je met 50km per uur de controle over de auto totaal verliest terwijl Denizzz met gladde banden aan een slalom mee doet in lelystad op een niet geheel droge baan.

Reed de auto goed voor de crash of trok deze een beetje naar 1 kant misschien iest anders raars?

Geplaatst: 09 mei 2009 11:09
door Oblivion
Auto was verzekerd maar enkel aan derden :( (tijdelijke platen)
De lijm bij het chassis is dus toch niet los gekomen (is diffuser bevestiging) , bij de ophanging links van het portier is er een kleine deuk, daar maak ik me zorgen om. Mogelijk wijkt hij daardoor lichtjes naar rechts af.

Ik zit nu al dagen nonstop aan de speedster te denken. Zelf al moest hij afgekeurd worden, ik zou meteen weer dezelfde kopen. Ik wil geen andere auto dan de speedster :(.

Ik zou het eigenlijk niet mogen zeggen maar ik vervloek mezelf dat ik de skoda niet eerder op elkaar heb gereden, waarom moet dat meteen bij mijn eigen auto zijn :(. Pa wou me vandaag zijn auto geven naar het werk maar de zin is totaal weg, heb gewoon zoals normaal de bus genomen. Pa begrijpt het niet maar ik wil gewoon in geen ander auto dan de speedster rijden.

Geplaatst: 09 mei 2009 14:35
door Racerke
Heb je rechtsbijstand? Mss dat je eens door een expert ook naar de ophanging/banden etc kan laten zien, als daar van de garage uit iets fout was kan je met je rechtsbijstand het verhalen op target cars.

Als de kosten voor jou zouden zijn, moet je alles uit de kast halen om geld te zien hé...

Grtz

Geplaatst: 09 mei 2009 14:58
door Oblivion
Racerke schreef:Heb je rechtsbijstand? Mss dat je eens door een expert ook naar de ophanging/banden etc kan laten zien, als daar van de garage uit iets fout was kan je met je rechtsbijstand het verhalen op target cars.

Als de kosten voor jou zouden zijn, moet je alles uit de kast halen om geld te zien hé...

Grtz
Ik vrees dat dit toch het geval zal zijn, dat gaat dokken worden :(.
de auto leek in mijn (leek) ogen wel in goede staat... dat stuk van Eindhoven naar Maastricht ging perfect (ook door vele kleine bochtjes gegaan door Eindhoven) is mijn eigen stomme fout dat ik over een nat wegdek (na het werk) te snel het stuur naar links heb gedraait met de gevolgen vandien...

Het enige wat nonstop in mijn hoofd rondspookt is dat ik de speedster hersteld wil hebben en snel, ik wil met geen enkel andere auto rondtoeren. (mijn ouders proberen me een Audi aan te smeren *zucht*.) Vanaf de eerste dag dat hij hersteld is (I sure hope so) ga ik nog een slipcurus volgen. Ik laat dit geen 2de keer gebeuren!

Geplaatst: 09 mei 2009 15:47
door Dennizz
Richard schreef:Doe eens rustig en zet alles eens op een rijtje.

Je bent verzekerd dus kijk eerst eens of de schade vergoed wordt.
Laat een specialist de auto bekijken en vertellen wat er moet gebeuren.
Neem dan pas beslissingen.

Wel raar dat je met 50km per uur de controle over de auto totaal verliest terwijl Denizzz met gladde banden aan een slalom mee doet in lelystad op een niet geheel droge baan.

Reed de auto goed voor de crash of trok deze een beetje naar 1 kant misschien iest anders raars?
Ik vind het ook een beste "prestatie". De schade ziet er behoorlijk indrukwekkend uit bij zo`n lage snelheid! Maar niet iedereen heeft hetzelfde gevoel/ervaring met dit soort auto`s.

Ik denk dat de weg enorm smal was waardoor die na ca. 1,5 meter glijden al direct een paal tegen kwam en zo dus geen vaart heeft geminderd en er met 45 km/h tegenaan geknald.

M`n gevoel zegt dat dit echt "lomp" insturen is geweest. Met oude/gladde banden kun je namelijk best wel door rijden. Als je maar vloeiend rijdt! Direct gas, direct remmen en direct sturen is een not done in die situaties...

Een beetje achteraf gepraat is dit allemaal en heeft de topic starter nu even niets aan. Eerst even rustig aan denken en inventariseren. Als je in je hoofd geen rust hebt maak je echt alleen maar verkeerde keuzes.

Geplaatst: 09 mei 2009 16:00
door Oblivion
Dennizz schreef: Ik denk dat de weg enorm smal was waardoor die na ca. 1,5 meter glijden al direct een paal tegen kwam en zo dus geen vaart heeft geminderd en er met 45 km/h tegenaan geknald.

M`n gevoel zegt dat dit echt "lomp" insturen is geweest. Met oude/gladde banden kun je namelijk best wel door rijden. Als je maar vloeiend rijdt! Direct gas, direct remmen en direct sturen is een not done in die situaties...

Een beetje achteraf gepraat is dit allemaal en heeft de topic starter nu even niets aan. Eerst even rustig aan denken en inventariseren. Als je in je hoofd geen rust hebt maak je echt alleen maar verkeerde keuzes.
De weg was inderdaad zéér smal. Instinctief heb ik op de rem gedrukt tijdens het slippen, had ik niet mogen doen.

Langs de andere kant kon ik niet meer doen dan remmen, de stoepdrempel was veel te dichtbij. Mijn pech/geluk was dat net achter de stoepdrempel een boom en paal stond. Mijn andere geluk was dat ik wel nog tussen de boom door ben kunnen sturen. Tussen boom en paal was 3 meter ruimte. Had evengoed frontale botsing kunnen zijn. Het is nu eenmaal gebeurd, kan het toch niet meer veranderen, herstelling wel.

Geplaatst: 09 mei 2009 18:30
door Dennizz
Oblivion schreef:
Dennizz schreef: Ik denk dat de weg enorm smal was waardoor die na ca. 1,5 meter glijden al direct een paal tegen kwam en zo dus geen vaart heeft geminderd en er met 45 km/h tegenaan geknald.

M`n gevoel zegt dat dit echt "lomp" insturen is geweest. Met oude/gladde banden kun je namelijk best wel door rijden. Als je maar vloeiend rijdt! Direct gas, direct remmen en direct sturen is een not done in die situaties...

Een beetje achteraf gepraat is dit allemaal en heeft de topic starter nu even niets aan. Eerst even rustig aan denken en inventariseren. Als je in je hoofd geen rust hebt maak je echt alleen maar verkeerde keuzes.
De weg was inderdaad zéér smal. Instinctief heb ik op de rem gedrukt tijdens het slippen, had ik niet mogen doen.

Langs de andere kant kon ik niet meer doen dan remmen, de stoepdrempel was veel te dichtbij. Mijn pech/geluk was dat net achter de stoepdrempel een boom en paal stond. Mijn andere geluk was dat ik wel nog tussen de boom door ben kunnen sturen. Tussen boom en paal was 3 meter ruimte. Had evengoed frontale botsing kunnen zijn. Het is nu eenmaal gebeurd, kan het toch niet meer veranderen, herstelling wel.
Aha, dus zo is het gegaan.

Het klinkt misschien vreemd, maar zo ervaar ik het (zeker in de regen). Je kan beter in de "slip/drift" blijven en iets gas terug nemen, maar niet het gas loslaten! En dan wachten tot de auto weer grip heeft. Dit duurt nooit zo lang (voor je gevoel overigens wel)

Iedere keer toen ik in de slip/drift zat in de regen en raakte de rem ook maar even aan stoof ik direct van de baan af. Dan is het in 1 keer tollen en geen houden meer aan.

Met karten in de regen op slicks kun je het trouwens erg goed oefenen. Je stuurt dan in en je kart gaat rechtdoor en na en paar meter gaat die die ineens wel de hoek om. Je leert het remmen tijdens sturen dan ook erg snel af.

Uiteindelijk naar mijn idee toch goed vanaf gekomen! Die boom geeft veel meer schade en waarschijnlijk onherstelbare schade... Meest kijk je in dit soort situaties juist naar iets waar je niet heen wilt en dan ga je er uiteindelijk toch heen...

Alvast veel succes met het herstel en we zien je vanzelf wel eens langs touren :D

Geplaatst: 09 mei 2009 18:55
door Oblivion
Dennizz schreef: Alvast veel succes met het herstel en we zien je vanzelf wel eens langs touren :D
Jij hebt er meer vertrouwen in dan ik zelf :(...
Maar misschien is dit ongeval de start van een mooie connectie lijst :p. Binnekort een hoop speedster vrienden :D. (ma zal niet tevreden zijn :p)
Ik hoop zo hard dat de auto hersteld kan worden tegen een doenbare prijs. Ik zou er bijna mijn ziel voor verkopen.

Het is even lastig om een deftige start te beginnen met zo'n schade...
Alléja je moet je dat voorstellen, er staat een beschadigde speedster bij je achter, waar begin je aan... Eerst is er de zoektoch naar de onderdelen en dan ook naar de juist personen die niet meteen de neiging hebben om je chassis als defecte verklaren. Natuurlijk zijn er ook de mensen die doen alsof ze je willen helpen maar enkel uit zijn op je geld (garagisten), wordt een serieuze testperiode.

Geplaatst: 11 mei 2009 15:18
door Oblivion
Vesters in Herk-de-Stad is blijkbaar in staat om mijn auto op te knappen... hopelijk binnen een haalbaar budget.

ongeval

Geplaatst: 11 mei 2009 22:10
door Pipo
We wachten met spanning het vervolg af. Heb vertrouwen, man. Het komt wel in orde zo te horen. Het zal een dure les zijn geweest, maar zonder lichamelijke schade en dat is het bijzonderste. En, je zal die fout geen tweede keer meer maken (hoop ik althans :P )

PS Als je eens naar Antwerpen komt, en je hebt zin om te 'passagieren', geef je maar een seintje.

Re: ongeval

Geplaatst: 11 mei 2009 22:29
door Oblivion
Pipo schreef: PS Als je eens naar Antwerpen komt, en je hebt zin om te 'passagieren', geef je maar een seintje.
Ik kan geen sportwagen meer zien of ik wordt al depri...
Idem met filmpjes over speedsters etc, zelfs het siluet hierbovenaan de pagina haalt verdriet naar boven. Ik mis de auto zooooooooooooooooooo hard. Ben nu al een week met mijn pa zijn auto terug naar het werk aan het gaan. Ben stiekem kwaad op mezelf dat ik niet zijn auto in de prak heb gereden. Op 2 jaar tijd niet 1 schrammetje aangebracht op zijn auto. Ik daarentegen kocht eindelijk mijn eigen auto (lang leve de vrijheid) en raak hem dezelfde dag nog kwijt... het leven is zo unfair.

Ik rijdt nu wel stukken langzamer, het minste wat ik iets harder door een bocht ga voel ik me al glijden in gedachten. De zin van het rijden is wel totaal verdwenen. Na het werk is het telkens *zucht* ik had nu in de speedster moeten zitten, niet in deze skoda :(.

Het hatelijke is dat ik dagelijks passeer op dat stuk waar ik gebotsts ben waardoor de herinnering nonstop naar boven komt. Hoe ben ik daar ooit uit de bocht kunnen gaan..., is eigenlijk zelfs paar meter na de bocht, ben dus toch nog een stukje rechtdoor blijven gaan al slippend.

Ik werk zoals ik al eerder aangaf op Helpdesk van UPC maar heb zeer veel moeite om tijdens mijn calls niet aan de speedster te denken. Ben moraal gekraakt. Ben 2 dagen geleden anderhalf uur gestopt met het werken doordat ik psychisch was ingestort.

Het lijkt me momenteel nog een sprookje, de speedster terug krijgen is ver van mijn bed.

Hieronder 2 reactie's die ik vandaag kreeg op mijn verzonden mails

Autoschade vesters (Herk de stad)
Wij hebben reeds een dergelijke wagen met zware schade hersteld.
U kan ons tel. bereiken op 013/55.42.85

Gelieve ons even de chassisnummer van de wagen door te mailen om een beknopt verslag te maken van de schade.

Is het ook mogelijk voor ons om de wagen te bezichtigen? Wat is je adres?


Carrosserie Carco (Boom)

Ik heb de foto’s bekeken en de schade ziet er erger uit dan ze is.
De carrosserie is tamelijk eenvoudig te herstellen mits gebruik van de juiste fabrieksvoorschriften. Het chassis kan wel een probleem zijn.

Voor het nakijken en eventueel rechten van een chassis huren wij speciale fabrieksmallen die voor de meeste modellen verkrijgbaar zijn.
Voor een Opel Speedster bestaan er echter geen mallen. Voor een Lotus Elise of Lotus Exige bestaan er wel mallen. Indien de bodemplaat van één van deze twee modellen identiek is aan de Speedster kan een herstelling van het chassis probleemloos worden uitgevoerd. (enkel de zone tussen de voor- en achterwielen is bij deze schade van belang, de Lotussen hebben andere motoren maar dit is onbelangrijk voor de benodigde mallen in dit specifieke geval)

Na de herstelling van het chassis kan via een 4-wiels uitlijning worden vastgesteld of de ophanging van de wielen geraakt is tijdens je schuiver.
Indien nodig zal je dan nog op zoek moeten naar onderdelen van de ophanging.

Voor de technische controle kan een keuring na ongeval nodig zijn. Deze wordt echter alleen opgelegd indien er schade aan het chassis werd vastgesteld door een door de verzekeringsmaatschappij aangestelde expert. Indien er geen expert wordt aangesteld, heb je geen speciale keuring na ongeval nodig.

(Indien gewenst kunnen we de wagen na ongeval wel laten keuren bij de VAB-VTB voor je gemoedsrust.) Hopelijk is alles hiermee al wat duidelijker voor jou.

Indien je nog vragen hebt mag je ma altijd contacteren.

Met vriendelijke groeten,
Evarist


Ik heb eerder de neiging om op die 2de mail af te gaan wegens de professionele aanpak. Eerste bedrijf heeft wel meer naamsbekendheid. Beide bedrijven zijn wel 1u van huis verwijderd :(
Ik heb momenteel een budget van 3000 euro, hoop dat daar al iets mee te doen valt.

Geplaatst: 12 mei 2009 7:17
door Hendrik-Jan
Gat in de markt! Hij zegt dat hij een chassis kan maken. Het rechten en herstellen kan hij probleemloos! :shock: