Pagina 8 van 11
Geplaatst: 08 okt 2008 12:28
door stevenflappy
Gezellige vent met een turbo?

Geplaatst: 08 okt 2008 18:24
door SteV6
Hoe in hemelsnaam hebben ze het gewicht omlaag gekregen naar 750kg
De grap over de fluitende (turbo)vogeltjes vond ik wel grappig, dat dan weer wel
En 500 km actieradius vergeleken met ongeveer 300 voor benzine is prettig (wat kost een grotere benzinetank bij Klasen in Dld. ook al weer?)
SteV6
Geplaatst: 08 okt 2008 18:35
door M-speed
waarom rijd tie hem nou het gras in ??
en als je een turbo heb ga je er toch geen 2.2 velgen onder zetten
maar wel mooi als het zo goed werkt
Geplaatst: 08 okt 2008 19:40
door Rallye
M-speed schreef:waarom rijd tie hem nou het gras in ??
en als je een turbo heb ga je er toch geen 2.2 velgen onder zetten
Volgens mij is het een NA met turbo-conversie.
(wielen, front- en achterclam zijn allemaal van de 2.2 NA)
Geplaatst: 09 okt 2008 6:14
door Rikster
SteV6 schreef:Hoe in hemelsnaam hebben ze het gewicht omlaag gekregen naar 750kg
Ze schijnen gebruik te hebben gemaakt van een 1.6 als basis, wat allicht minder weegt dan de 2.2!
Geplaatst: 09 okt 2008 8:48
door LPG
De motor is een 1.4 liter.
Geplaatst: 09 okt 2008 9:40
door stevenflappy
1.4 en gas, kan bijna niet wachten...........

Geplaatst: 09 okt 2008 10:34
door klinkske
ik ben van mening dat, als je met LPG wil rijden, je dat kan doen zonder goedkeuring van weet ik veel wie.
Er wordt hier vast veel te weinig gereden met de speedster en als je 'm met LPG voorziet is dat om km's te doen, en km's is vast genieten. Ik ken nog mensen die hun mx5 / scooby / ... hebben voorzien om dagelijks te kunnen rijden met hun favo speeltje.
Nu wil ik niemand in het harnas jagen, maar hoeveel mensen rijden hun favo karretje niet dagelijks omdat het niet te bekostigen is?
Maw, gassen die hap en geniet er maar van. Met dat extra gewicht in de koffer lijkt ie vast qua setup wat meer op een RR a la 911 ipv een MR qua layout

En bagage? Pleur die passagierstoel eruit, plek zat en wat minder gewicht.
Think different, lekker zonder de goedkeur van de menigte.
Geplaatst: 09 okt 2008 17:30
door Rikster
265pk uit een 1.4 is best goed
Geplaatst: 10 okt 2008 12:40
door Dennizz
ik heb nu een 2.2 met 150 pk

Daar schaam ik me eigenlijk nog het meest om... 150pk uit een 2.2
IK zou best een 1.4 willen hebben met 240 pk, van mij part moet ik water tanken

Als het maar geen diesel is.
Benzinekosten vind ik het minst spannend... Onderhoud dat gaat veel meer in de papieren lopen

Geplaatst: 10 okt 2008 15:27
door vauxhall
ooit sprak men schande over dieselwagens....
nu winnen ze de 24H van Le Mans
ze zijn niet sneller, alleen slimmer

Geplaatst: 10 okt 2008 18:17
door Dennizz
vauxhall schreef:ooit sprak men schande over dieselwagens....
nu winnen ze de 24H van Le Mans
ze zijn niet sneller, alleen slimmer

Diesel is toch iets voor minder toeren en meer geluid.
Ik heb liever een racewagen geluid, flink veel toeren. Daarom geen diesel... De speedy voelt al aan voor een diesel vergeleken met de motor.
Nouja... pk`s zijn denk het belangrijkste voor mij

Geplaatst: 10 okt 2008 21:01
door Maik
vauxhall schreef:ooit sprak men schande over dieselwagens....
nu winnen ze de 24H van Le Mans
ze zijn niet sneller, alleen slimmer

Diesel wint omdat de regelementen dat zo voorschrijven...
Geplaatst: 11 okt 2008 19:41
door vauxhall
weet dat ze tot 5sec per ronde langzamer zijn
wel minder vaak binnen voor te tanken
wat bedoel je met reglementen?
Geplaatst: 11 okt 2008 20:26
door Maik
Die zijn in het voordeel van de diesels. Daar kan je gewoon een sommetje aan doen (ze mogen meer motorinhoud hebben en meer energie in de tank vervoeren bv).
De organisatoren hebben dat nu ook (eindelijk) ingezien en de reglementen gaan nu ook meer "gelijk" getrokken worden...