Pagina 8 van 9
Geplaatst: 10 jun 2011 18:59
door Co'tje
Vandaag is Klasen een uur of 4 met mijn mapping bezig geweest.
De uitslag viel lager uit dan ik had verwacht.
270pk
311nm koppel
Hij gaat er desondanks als een raket vandoor! Morgen mag het interieur er weer in.
Geplaatst: 10 jun 2011 19:02
door Exmantaa
grafieken willen we zien!!
(Dit waren niet toevallig achterwiel pk's????)
Geplaatst: 10 jun 2011 19:19
door Co'tje
Exmantaa schreef:grafieken willen we zien!!
(Dit waren niet toevallig achterwiel pk's????)
Helaas geen achterwiel PK's, volgens mij waren dat er 250.
Volgens Stefan stond de dyno heel precies afgesteld en zijn dit de echte DIN PK's aan het vliegwiel.
Grafiek zit in mijn tas en heb helaas geen scanner thuis....
Geplaatst: 10 jun 2011 19:55
door Exmantaa
heb je geen fototoestel? lang pingsterweekend...
250 aan de wielen is not bad, maar hij heeft daar een éénrols dynobank toch?
Slipten je wielen eigenlijk nog door op die bank?
Geplaatst: 10 jun 2011 20:23
door Co'tje
Sorry, niet opgelet. Heb 331nm koppel ipv 313
Het is inderdaad een bank met 1 rol, van slippen niets gemerkt. Hierbij de foto, goed idee!
Vanaf 6500 heeft hij een zachte begrenzing ingebouwd, vanaf 7200 is het stop... Handig, geen shiftlight nodig.
De 6500 toeren waarschijnlijk veroorzaakt door standaard klepveren en een vreemd nokkenas-advies van Hi-Tec. Daar zit in ieder geval voor mijn setup de winst.
B.v. deze set erin:
http://www.zzperformance.com/cobalt_ion ... &catid=230
Geplaatst: 10 jun 2011 21:00
door Exmantaa
Lekker vlak SC verloop, maar zet ook even de schaalverdeling erop.
Zal nu wel lekker lopen?

Loopt nu ook een stuk beter onderin denk ik?
Met de standaard klepveren en nokkenas zit je bij 7200 zo'n beetje op de grens ja, maar de M62 SC maakt daarboven ook niet meer zoveel power.
Jij hebt alleen een Hitec inlaatnokkenas toch? Inderdaad een wat aparte set-up, omdat zo'n beetje elke Ecotec SC tuner de uitlaatkant aanpakt...
Maar er is ruimte voor verbetering...
(alhoewel je volgens mij toch echt flink meer pk's hebt dan mijne)[/list]
Geplaatst: 10 jun 2011 21:11
door Exmantaa
Vergeleken met deze dyno (2,9 poelie, wiseco's, blower cams) vlakt je top-end flink meer af. En je koppel is wat lager (331Nm = 244lb/ft):
http://www.vx220.org.uk/forums/index.ph ... s-the-bhp/
Geplaatst: 11 jun 2011 6:01
door Co'tje
Dan klopt de hypothese van de nokkenassen wel.
Hij heeft dezelfde compressie, prerad, poelie etc.
Zal ik komende winter dan toch.....
Geplaatst: 11 jun 2011 8:24
door Maarten
Co'tje schreef:Dan klopt de hypothese van de nokkenassen wel.
Hij heeft dezelfde compressie, prerad, poelie etc.
Zal ik komende winter dan toch.....
Ja doen, eerst even hiermee spelen en volgende winter de SC nokkenassen erin van comp cams en je krijgt vooral bovenin duidelijk meer. Loopt stationair wel wat onrustiger.
Geplaatst: 13 jun 2011 10:21
door the-duke
De uitslag viel lager uit dan ik had verwacht.
270pk
311nm koppel
Nou, dit lijken me toch heel mooie cijfers

en.. volgens mij is de "soepelheid", die niet altijd even duidelijk blijkt uit dit vermogensgrafiek cijfers, die je ook zult hebben door het verwijderen van balansassen e.d. ook iets waar je in het dagelijks leven plezier van zult hebben.
Doordat je een hoop roterende massa niet mee hoeft te versnellen in en rond de motor, zal het als het goed is hetzelfde effect geven als meer vermogen.
Gr,
The Duke
Geplaatst: 30 sep 2012 9:38
door Co'tje
Heb inmiddels weer tijd gevonden om aan de speedy te sleutelen. CL5+ remt als een gek. Software van Speerke draait prima en geeft mooie informatie over de performance.
Half november komen nieuwe nokken, klepveren, nieuwe seals en versterkte kopbouten. Samen met de nieuwe dynamopoelie van speedster4fun en verbeterde externe thermostaat inbouwen deze winter.
Dan hoop ik eindelijk de 300pk's ruim voorbij te schieten...
Re: Supercharger ombouw 2.2 DIY
Geplaatst: 16 apr 2013 17:35
door Co'tje
Nieuwe nokken en klepveren zitten er in! Tegelijk overgestapt op een grotere SC poelie om hoger in toeren te kunnen draaien.
Draait probleem door tot 7800 toeren, heerlijk! Hij gaat als een trein. Verloren paarden zijn weer terecht.
Deze zomer eens kijken of ik op de rollerbank terecht kan.
En toch maar snel op zoek naar een Harrop

)
Re: Supercharger ombouw 2.2 DIY
Geplaatst: 16 apr 2013 20:11
door Maik
Goed nieuws Co!
7800rpm moet wel lekker zijn denk ik
Maakt hij dan ook een lekker geluid? Welk uitlaatsysteem had jij er ookalweer onder zitten?
Re: Supercharger ombouw 2.2 DIY
Geplaatst: 16 apr 2013 20:26
door Co'tje
3 inch Tullett
HERRIE dus, heerlijk.
Re: Supercharger ombouw 2.2 DIY
Geplaatst: 17 apr 2013 7:02
door speedokus
Wow 7800 toeren lijkt me geweldig, niet zo voor je oren, maar toch.
Grt Speedokus.