Pagina 8 van 45
					
				
				Geplaatst: 05 okt 2005 18:41
				door jans
				Hi Stef666
Hij moet het oude spruitstuk pas maken, en met een maand of zo maakt ie er een van staal. Want het gietijzer zal op den duur gaan scheuren.
Het spruitstuk wat er nu afkomt, is ook bewerkt, m.a.w. een iets grotere turbo = pas maken.
			 
			
					
				
				Geplaatst: 05 okt 2005 18:56
				door stef666
				Waarom niet gelijk een RVS spruitstuk!?!?! (of beter nog Inconel 

 )
 
			 
			
					
				
				Geplaatst: 05 okt 2005 19:00
				door jans
				stef666 schreef:Waarom niet gelijk een RVS spruitstuk!?!?! (of beter nog Inconel 

 )
 
Dat komt nog , hij moet er speciaal een maken ,en dan wel in een keer goed ,dus met 4 zo goed als rechte pijpen.Scheelt volgens hem 20 pk , met deze opstelling.
 
			 
			
					
				
				Geplaatst: 05 okt 2005 19:11
				door Maik
				RVS is ook staal Stef... je weet wel, roest vast STAAL  
 
Ik denk dat Vmax het spruitstuk daar zowiezo wel van gemaakt zou hebben.
Maar RVS is technisch gezien niet eens het beste wat je kan gebruiken voor deze toepassing. RVS kan namelijk lastig zijn warmte kwijt door straling, daar is laagwaardiger staal beter in. Dus de warmtebelasting voor de turbo wordt ietsje hoger....
 
			 
			
					
				
				Geplaatst: 05 okt 2005 19:15
				door jans
				het probleem is met véél vermogen, dat die gegoten ( rommel )spruitstukken er niet tegen bestand is, en gaat gewoon een keer scheuren.
			 
			
					
				
				Geplaatst: 05 okt 2005 19:20
				door stef666
				Daarom gebruiken de échte specialisten Inconel 

 
			 
			
					
				
				Geplaatst: 05 okt 2005 19:25
				door jans
				stef666 schreef:Daarom gebruiken de échte specialisten Inconel 

 
Wat is daar het voordeel van Stef666  
 
en zal wel aardig meer kosten hé.
Kijk Vmax maakt hem mij gratis , dus durf het bijna niet te vragen 

 
			 
			
					
				
				Geplaatst: 05 okt 2005 19:36
				door stef666
				625 Inconel, containing approximately 60% Nickel and 22% Chromium, was developed to cope with the extreme heat and strength demands of jet engines.
Molybdenum and Niobium elements also contribute to 625’s strength at temperatures greater than 1800º F, where 321 SS is unsuitable.
Inconel 625 excels in applications such as Rotary engines and extreme duty turbocharger exhausts
Prijzen weet ik niet Jans, Maar goedkoop zal het niet zijn......
 
			 
			
					
				
				Geplaatst: 05 okt 2005 19:40
				door jans
				Als ik dit zo lees , zal het wel hoofdzakelijk in de racerij worden gebruikt.
Lijkt me inderdaad een duur goedje, en misschien óók wel om het te verwerken.
			 
			
					
				
				Geplaatst: 05 okt 2005 20:14
				door stef666
				Het wordt inderdaad voornamelijk in de racerij gebruikt, En om te verwerken is het niet veel duurder/moeilijker dan RVS  

 
			 
			
					
				
				Geplaatst: 05 okt 2005 20:18
				door jans
				Oké zal er eens een balletje over opgooien bij Vmax.

 
			 
			
					
				
				Geplaatst: 07 okt 2005 21:13
				door jans
				jans schreef:Oké zal er eens een balletje over opgooien bij Vmax.

 
Vmax kent dat wel, maar zij werken veel met'' zie foto.
Kan zeer veel hitte hebben ,en is vlamvast.En is dus véél beter dan RVS.
Het heet CROSINOX
 
			 
			
					
				
				Geplaatst: 10 okt 2005 13:51
				door jans
				Morgen haal ik de kogel weer op. Alleen komen dan , ( maar ) op 350 á 360 pk. Dit heeft weer met de grote hitte te maken die hij dan wel kwijt moet. Dus gan we de turbo iet wat knijpen. Maar goed, het is altijd nog 
70 pk  meer dan de laatste keer,met veel betere materialen.
			 
			
					
				
				Geplaatst: 10 okt 2005 14:19
				door stef666
				Je knijpt de turbo niet Jans, Je gaat alleen met minder druk rijden. Of met andere woorden een stuk minder stress op het hele gebeuren  

 
			 
			
					
				
				Geplaatst: 10 okt 2005 14:35
				door jans
				stef666 schreef:Je knijpt de turbo niet Jans, Je gaat alleen met minder druk rijden. Of met andere woorden een stuk minder stress op het hele gebeuren  

 
Dat bedoel ik Stef666. Vmax is nog bezig met een en ander om uit te proberen.Maar aan de andere kant, wordt het met 500 nm wel een beetje uitkijken nu met de bak cq aandrijving.