Pagina 8 van 26
Re: D.I.Y. 2.2 Turbo
Geplaatst: 17 jun 2015 18:15
door Manta79
Toppie !
Verstuurd vanaf mijn SM-N910F met Tapatalk
Re: D.I.Y. 2.2 Turbo
Geplaatst: 18 jun 2015 19:28
door the-duke
Bijna rijden
Gr,
The Duke
Re: D.I.Y. 2.2 Turbo
Geplaatst: 19 jun 2015 8:15
door Dominique
Ik heb dezelfde heatwrap op die bocht gedaan, omdat het binnenscherm langzaam een andere vorm begon te krijgen.
Het spulletje werkt prima en zit er nu bijna een jaar probleemloos op.

Re: D.I.Y. 2.2 Turbo
Geplaatst: 28 jun 2015 18:32
door Daan
Vandaag het eerste rondje rond het blok gereden
Volgend weekend een weekend vrij dus dan kunnen we een wat gaan loggen, meten en tunen

Re: D.I.Y. 2.2 Turbo
Geplaatst: 29 jun 2015 6:48
door tibby
Re: D.I.Y. 2.2 Turbo
Geplaatst: 29 jun 2015 9:00
door Arno
Ik neem aan dat wanneer je de zaak definitief maakt je wel (weer) wat hitteschilden monteert op en rond het achter-subframe (plaatjes nimbus of stevige versie van tecnofibra oid.) en onder de kofferbak/clam?
De zink-laag die op het subframe zit gaat er meestal erg snel af (en daarna ontstaat snel roest!) als het oppervlak te heet wordt door hittestraling van het uitlaatsysteem.
Bye, Arno.
Re: D.I.Y. 2.2 Turbo
Geplaatst: 29 jun 2015 10:09
door tibby
Daan schreef:Vandaag het eerste rondje rond het blok gereden
Volgend weekend een weekend vrij dus dan kunnen we een wat gaan loggen, meten en tunen

precies of ik naar een paar lekker tieten aan het kijken ben, kwijl kwijl.......
Re: D.I.Y. 2.2 Turbo
Geplaatst: 29 jun 2015 10:14
door Daan
Het OEM hitteschild voor de uitlaat is op maat geknipt en komt er weer op. Past perfect. Idem voor het hitteschild van het spruitstuk.
Alles wordt dus weer beschermd zoals af fabriek zeg maar. Verder nog wat uitlaatdelen gewrapped voor extra bescherming.
Subframe wordt ook nog in tectyl gespoten als extra (corrosie) bescherming.
Komt dus wel goed, idd geen zin in een weggesmolten kofferbak
@Tibby: Der zit iig genoeg silleconen in verwerkt lol
Re: D.I.Y. 2.2 Turbo
Geplaatst: 29 jun 2015 20:22
door Daan
Niet veel schokkends maar goed, jullie wilden foto's haha..
Hitteschild pas gemaakt en klepdeksel opgefrist

Re: D.I.Y. 2.2 Turbo
Geplaatst: 29 jun 2015 20:27
door S. Gonzales
Netjes

Klepdeksel gespoten?
Re: D.I.Y. 2.2 Turbo
Geplaatst: 29 jun 2015 20:37
door Daan
Ja, wheelspray zilver. Eigenlijk bedoeld om velgen op te knappen maar dat spul is in een paar tellen droog en kan ERG goed tegen hitte en vuil. Ook goed te gebruiken om een motorblok in OEM look te spuiten.
Re: D.I.Y. 2.2 Turbo
Geplaatst: 30 jun 2015 6:35
door StefanM
Netjes zeg!!!!!!!
Re: D.I.Y. 2.2 Turbo
Geplaatst: 30 jun 2015 11:45
door timmyboy55
Re: D.I.Y. 2.2 Turbo
Geplaatst: 11 jul 2015 21:01
door Daan
Even een vraag aan de OBD-tuner gebruikers:
Welk vinkje moet ik aanklikken bij het loggen om mn wideband te zien? Ik twijfel nl. tussen "EGR" (daar is tie tenslotte op aangesloten...) en "AFR". Die laatste heb ik gecontroleerd bij stationair draaien en de voltage van de widebandkabel (1,96V) komt overeen met de gelogde AFR waarde van 13,4. Dit kan dus de juiste zijn, maar kan dit ook een waarde van de narrowband zijn? Op de EGR log krijg ik geen data binnen iig.
Misschien een rare vraag maar er staat nergens duidelijk wat "AFR" als bron gebruikt.
Bedankt alvast!
Re: D.I.Y. 2.2 Turbo
Geplaatst: 11 jul 2015 21:03
door Manta79
Mij staat bij de keuze AFR
Verstuurd vanaf mijn SM-N910F met Tapatalk