Mijn Nitrons zitten er onder!!!!!!

Vragen over bekleding, velgen e.d.
Marcel
Mega lid in de orde van gouden nietje
Contacteer:

Bericht door Marcel »

of anthrazit
Bijlagen
post-9-1125323445.jpg
post-9-1125323445.jpg (179.54 KiB) 1848 keer bekeken
post-9-1125323742.jpg
post-9-1125323742.jpg (134.03 KiB) 1850 keer bekeken
post-9-1125323807.jpg
post-9-1125323807.jpg (105.6 KiB) 1860 keer bekeken
Maik
Groot Speedster Commandeur

Bericht door Maik »

@Marcel: :woship:

@Stef: wat weet je nu wel??? :)

@all: die ATS-DTC blijft toch wel de mooiste vind ik.... :( Alleen vind ik ze te breed en is de ET niet goed :( :(
Afbeelding
jans
Giga lid Carbon

Bericht door jans »

Hoezo ET is niet goed Maik :?: Ze zijn speciaal gemaakt voor de speedster :!: :idea:
stef666
Mega lid in de orde van Zilveren nietje

Bericht door stef666 »

Dat wil nog niet zeggen dat de ET goed is :wink: Het past misschien allemaal wel, Maar die Duitsers hebben een andere voorkeur dan rijkwaliteiten over het algemeen :idea:

@Maik, Ik weet dat als de Kosei past/cq verkrijgbaar is dat die het gaan worden. En anders ga ik shoppen voor de OZ SuperT of SuperL (Die heb ik ook al onder een Speedy gezien)
Grtn. Stefan

Op een dag weet je het, Dan rijd je geen Speedster meer... :cry:
Maik

Bericht door Maik »

jans schreef:Hoezo ET is niet goed Maik :?: Ze zijn speciaal gemaakt voor de speedster :!: :idea:
De ATS-DTC die je nu alleen nog maar kan kopen hebben een andere ET waarde dan die van jou Jans. De voorvelgen zijn het probleem niet. Een ET van 25 achter WEL. Je kan je die rode turbo toch nog wel herinneren in Edersee Jans? Ik zat toen te meten of die nou echt een andere ET had dan die van jou, omdat die achtervelgen van die rode echt BUITEN de body staken. De ET waardes die ik pasgeleden dus doorkreeg van verschillende leveranciers bevestigden dat dus. Ik wil geen velgen die uitsteken buiten de body. Ook vind ik 7,5J voor een 205 band en een 9J voor een 235 eigenlijk niet goed. En misschien wil ik voor zelfs 195 hebben (dan zit ik wel aan 16" vast...).
Afbeelding
jans
Giga lid Carbon

Bericht door jans »

Maik schreef:
jans schreef:Hoezo ET is niet goed Maik :?: Ze zijn speciaal gemaakt voor de speedster :!: :idea:
De ATS-DTC die je nu alleen nog maar kan kopen hebben een andere ET waarde dan die van jou Jans. De voorvelgen zijn het probleem niet. Een ET van 25 achter WEL. Je kan je die rode turbo toch nog wel herinneren in Edersee Jans? Ik zat toen te meten of die nou echt een andere ET had dan die van jou, omdat die achtervelgen van die rode echt BUITEN de body staken. De ET waardes die ik pasgeleden dus doorkreeg van verschillende leveranciers bevestigden dat dus. Ik wil geen velgen die uitsteken buiten de body. Ook vind ik 7,5J voor een 205 band en een 9J voor een 235 eigenlijk niet goed. En misschien wil ik voor zelfs 195 hebben (dan zit ik wel aan 16" vast...).
Wel raar dat ATS van die aparte maten maakt dan nu :?:
Eerst maken ze mooi pas, en later lijkt het nergens meer op :? :shock:
Heb op deze velgen in het begin 205 vóo'r gehaden passen prima.
De meeste met deze velgen m.n. achter ( 9j ) hebben er 235 op. En ook dat past prima.Als deze versleten zijn ,gaan er 235 op.
Maik

Bericht door Maik »

Ik vind het ook raar Jans.
205 en 235 erop kan wel ja, maar ik vind ze dan iets teveel "getrokken" erop staan. En ik vind dat "eng" m.b.t. beschadigen van de velgrand. Ik heb het liefst een band die er recht opstaat, zodat de band de velg wat beter beschermd.

Dus jans, doe maar geen moeite meer, die DTC's gaan het niet worden (mij krijg je niet zo snel gek als Marcel :wink: ). De DTC's hebben voor mij 3 minpunten: velg te breed, ET niet goed, en te zwaar (de superlights die jij dus hebt zijn niet meer te krijgen).
Afbeelding
jans
Giga lid Carbon

Bericht door jans »

Te zwaar :?: die nieuwe :?: wat wegen die dan :?: is mij in ieder geval ontgaan.En hoe kunnen die dan zwaarder zijn. Is het van ander materiaal of zo :?:
stef666

Bericht door stef666 »

Op pagina 3 van dit topic heb je al je antwoord op de huidige gewichten :wink:

Maar omdat je al wat ouder wordt zal ik ze nog een keer plaatsen :mrgreen: :wink:
Quote:
Vorn ca. 8,1 kg in der Grösse 7,5 x 17
Hinten ca. 9,2 kg in der Grösse 9 x 17
Grtn. Stefan

jans
Giga lid Carbon

Bericht door jans »

Ja, scheelt te veel . zou ze ook niet willen hebben :lol:
Dat houd de zaak mooi exclusief.Afbeelding
Maik

Bericht door Maik »

Dat ze zwaarder zijn kan zitten in het type materiaal ja, maar ook hebben ze misschien de velg op bepaalde plekken wat dikker gemaakt (ik denk dan met name aan de de hele ring waar de band in ligt) om de boel wat sterker te maken. Zal mij ook niets verbazen als het een combinatie van die 2 is. Met het blote ook zal je het ook nauwelijks tot niet zien denk ik...
Afbeelding
YvoTuk
Mega lid
Contacteer:

Bericht door YvoTuk »

Tis allemaal heel mooi.. die aftermarket velgen, maar er is een belangrijk ding wat je mee moet nemen in de overwegingen of en wat je dan gaat doen...

De velgen die Lotus standaard heeft geleverd zijn redelijk licht. Niet omdat dat zo uitkwam, maar ze zijn berekend om op het eerste de beste zijdelings genomen stoeprandje gewoon af te breken..

Dat is niet zo aardig natuurlijk, je staat toch wel een beetje voor paal met zo'n gescheurd velgje, maar... negen van de tien keer heb je daarmee het chassis gespaard. D.w.z. dat je ervoor gezorgd hebt dat jouw speedster niet bij de eerste de beste zijdelingse impact op de velgrand afgeschreven wordt omdat een draagarm uit het chassis is gescheurd. DAT is nl het alternatief voor die afgebroken velg! :o:o:o:o

Uiteraard kan je stellen dat als het té hard gaat dat er toch niets te redden valt, maar je zal de eerste niet zijn die net even onderstuurd van dat rotondetje afgeleid en daar dus een velg op breekt.

De aftermarket velgen zijn een stuk zwaarder en zijn over het algemeen ontwikkeld voor zwaardere auto's. D.w.z. dat zo'n velg een stuk taaier is en niet zomaar op zal geven. Resultaat: draagarm uit het chassis > write off.

Schoonheid kan zijn prijs hebben :!:
Afbeelding
stef666

Bericht door stef666 »

stef666 schreef:Dit wiel is verkrijg baar in de volgende maten:

MAAT ET GATEN STEEK
7X17 36/42/50 4/5 98/100/108/110/112/114.3
8X17 35/45 5 98/100/110/112/114.3

Gaat dit passen onder de Speedster?

Afbeelding
Zeg eens eerlijk Yvo, Verwacht je dat met dit wiel ook? Ik verwacht dat een standaard Speedster wiel sterker/taaier is dan dit wiel, En dit wiel levert een flinke gewichtsbesparing t.o.v. de originele wielen.
Grtn. Stefan

Marcel
Mega lid in de orde van gouden nietje
Contacteer:

Bericht door Marcel »

@jans

Ten eerste zijn jouw velgen niet pas gemaakt voor de speedster, als ik mijzelf niet vergis heb jij voor maar liefste 25mm spacers zitten :!:

Ten tweede heb je jouw velgen in twee soorten:
Je hebt de normale ATS-DTC en je hebt ATS DTC Superlight (track use only) die Felgen wurden nach Angabe von ATS bearbeitet und erleichtert.
Is dus waar Yvotuk het over heeft, eigenlijk niet geschikt voor dagelijks gebruik op de openbare weg.

@steff666

Klopt dat je de superl onder een speedster hebt :!::!:

@yvotuk

Volgens mij zijn OZ velgen absoluut niet zwakker, ik dacht dat die velgen juist speciaal gemaakt zijn op licht en sterk.......veel anderen kan ik me wel voorstellen dat de sterkte onder het gewicht )of gebrek aan) heeft te lijden.
Bijlagen
post-2-1051301744.jpg
post-2-1051301744.jpg (225.28 KiB) 4317 keer bekeken
post-2-1051301867.jpg
post-2-1051301867.jpg (194.73 KiB) 4319 keer bekeken
jans
Giga lid Carbon

Bericht door jans »

Het feit dat ik er vóór spacers tussen heb ,geeft al aan dat ik de 2é uitgave heb.die van mij zijn namelijk totaal ongeveer één kilo zwaarder dan de eerste uitgave. Die van mij zijn dus nicht uberarbeitet :!:
Plaats reactie