Pagina 9 van 19
Geplaatst: 14 sep 2011 16:30
door tibby
Vandaag 'teleurstellend' mailtje gehad van Dbilas.
Please contact Speedequipment for the oil problem.
Ik wou eigenlijk door Dbilas mijn 'olie' probleem laten oplossen en de wagen op hun bank laten mappen...(en eventueel nokken laten plaatsen)
Ik hoop dat ik hier niet in een doodlopend straatje terecht kom...
Grtz
Dbilas
Geplaatst: 14 sep 2011 16:49
door S. Gonzales
tibby schreef:Vandaag 'teleurstellend' mailtje gehad van Dbilas.
Please contact Speedequipment for the oil problem.
Vervelend dat dit je overkomt en is het geen serieuze motorschade. Maar op zich is het toch logisch om je eerst tot Speed Equipment te wenden? Of heb ik dat gemist?
Geplaatst: 14 sep 2011 17:07
door martinb
tibby, balen dat je dit nu weer treft.
Maar zoals Gonzales schreef, het lijkt mij ook niet meer dan logisch om eerst bij speed equipment het probleem te laten oplossen.
(als het een echt dbilas probleem is, software of turbo, dan zou een bezoek wel handig zijn in Rodermark).
succes in ieder geval.
Geplaatst: 14 sep 2011 17:25
door tibby
Speedequipment had me in het begin gezegd voor dat ik eraan begon dat alle turbokit 'aangewezen' schade door Dbilas Rhodermark afgehandeld werden. Daarom dat ik Dbilas gecontacteerd heb gehad.
Grtz
Geplaatst: 14 sep 2011 17:31
door martinb
Tibby,
het kan zo zijn dat speedequipment dat zo heeft zegt, maar ik kan mij ook voorstellen, speedequipment kennende, dat ze er ook bij gezegd hebben dat ze bij geconstateerde problemen naar dbilas verwijzen.
Of te wel, eerst in de werkplaats/garage van speedequipment contstateren wat er is en dan beslissen zij of ze het zelf kunnen oplossen of na contact met dbilas de auto willen zien in rodermark zelf.
Geplaatst: 14 sep 2011 17:47
door tibby
Ik heb de mail die ik van Dbilas heb gehad naar Speedequipment doorgestuurd. Ik wacht nu op een seintje van Speed. Jammer, net nu ik tevreden ben over de prestaties van de wagen. Misschien is het maar iets stoms wat er scheelt maar zou toch willen dat het opgelost geraakt.
Grtz
Geplaatst: 15 sep 2011 14:17
door tibby
Deze morgen al een mail van de mannen van Speedequipment gehad. Zij willen me toch al verder helpen.
Grtz
Geplaatst: 03 okt 2011 5:56
door stefan
hey Dre heb je al nieuws
grtz stef&monia
Geplaatst: 03 okt 2011 8:28
door martinb
ben ook benieuwd, het is akelig stil. Hopelijk wordt er druk aan gewerkt.
Geplaatst: 05 okt 2011 20:23
door tibby
EuHHHH, ik ben juist terug uit Cyprus. Ik heb nog gene tijd gehad
Morgenvroeg ga ik eens naar Speedequipment bellen.
Grtz
Geplaatst: 06 okt 2011 15:35
door tibby
Vandaag een afspraak gemaakt met Speedequipment. Zal pas voor volgende maand ergens zijn. Ze waren nog bezig aan een BMW raceblok.
Volgens hen zou het probleem met de carterventilatie te maken hebben (Speerke, je zat dan toch in de goede richting destijds

)
Ook ineens gevraagd achter 'turbo applicatie' nokkenassen

Natuurlijk alles terug met foto's
En als dan het boeltje goed werkt, Speerke zijn remap erop
Grtz
Geplaatst: 06 okt 2011 19:49
door the-duke
Tibby zei:
Volgens hen zou het probleem met de carterventilatie te maken hebben
Deze moet na de ombouw op de aanzuigbuis net na het luchtfilter worden aangesloten en niet meer op het inlaatspruitstuk (omdat daar nu overdruk zit ). Als het zo aangesloten is, gaat het zeker problemen geven zoals je pakkingen ervan tussen drukken bv..
Gr,
The Duke
Geplaatst: 06 okt 2011 20:50
door Smiley
the-duke schreef:Deze moet na de ombouw op de aanzuigbuis net na het luchtfilter worden aangesloten en niet meer op het inlaatspruitstuk
Daar zat hij toch OEM ook al?
Geplaatst: 07 okt 2011 5:06
door Arno
Smiley schreef:the-duke schreef:Deze moet na de ombouw op de aanzuigbuis net na het luchtfilter worden aangesloten en niet meer op het inlaatspruitstuk
Daar zat hij toch OEM ook al?
Nee, de slang vanaf het kleppendeksel is alleen om de druk in het carter gelijk te houden als dampen worden afgezogen (zodat het carter niet vaccuum getrokken wordt). Normaal gesproken zal de motor via deze aansluiting juist lucht naar binnen zuigen.
De echte carterventilatie cq. afzuigen van oiledampen voor verbranding gebeurt door middel van het kanaaltje tussen de inlaat-poorten van cylinder 2 en 3 en zit geintegreerd in het originele inlaatspruitstuk.
Ik neem aan dat deze bij iedere vorm van laad-druk (turbo, SC, etc.) uit het spruitstuk moet worden gehaald en naar 'buiten' worden gebracht, anders ga je het carter onder druk zetten als de druk in het inlaat-spruitstuk boven atmosferisch komt.
Ik meen te hebben gezien op foto's dat de SC conversies een (alu) spruitstuk hebben waar de carter ventilatie nu als een pijpje tussen cylinder 2 en 3 naar boven steekt waar dan weer een slang op kan.
Bye, Arno.
Geplaatst: 07 okt 2011 9:30
door Smiley
Arno schreef:Ik meen te hebben gezien op foto's dat de SC conversies een (alu) spruitstuk hebben waar de carter ventilatie nu als een pijpje tussen cylinder 2 en 3 naar boven steekt waar dan weer een slang op kan.
Dat pijpje zit op de fuelrail klep aangesloten.
De carterventilatie tussen cilinder 2 en 3 zit dicht bij een SC.