Pagina 9 van 32
Geplaatst: 09 dec 2012 22:47
door Maik
Er waren genoeg pizza's, kom volgende keer ook langs dan
Het was weer een dag van grote vooruitgang, bedankt Frank en Rob!
Torretje zit er weer in

Geplaatst: 09 dec 2012 22:57
door Smiley
Dat ziet er weer goed uit.
Zie dat je brandstoffilter niet op de standaard plaats zit.
Ga je voor een swirlpotje?
Geplaatst: 10 dec 2012 18:27
door Maik
Stefan, benzinefilter gaat daar gewoon weer terug. Ik ga eerst weer even sparen voor een pro-alloy tank en tot die tijd zorg ik dat ik niet onder de 15liter ga komen op het circuit
Een iets uitgebreider verslagje van gisteren nu.
Monteren van de nieuwe distributieketting en spanner:
Even wat boren en tappen enzo, gewoon, omdat het kan:
En omdat het spruitstuk met M8 vastzetten net even wat degelijker is

:
Nieuwe pakkingen voor het spruitstuk, incl. een isolerende spacer (schijnt behoorlijk wat te schelen qua inlaatluchttemperatuur):
Spruitstuk en nieuwe lichte (4.2kg i.p.v. 9.5kg) vliegwiel gemonteerd:
Tijd om de motor weer te verenigen met de auto:
En hop, dat ging nog redelijk makkelijk:
Nieuwe koelwaterslang met S-bocht gemonteerd om de V-snaar naar de compressor te omzeilen en wat slangen van de benzinetankontluchting gere-route:
Nog wat info voor de statistieken (let op, beelden kunnen als schokkend ervaren worden):
17.4kg erbij dus, maar er komt nóg meer bij (radiator, koelwaterpomp, ongeveer 4 liter koelwater en ander klein grut). Helaas pindakaas
Nu even flink wat loodgieterswerk verrichten, dus dat wordt weer even ebay afstruinen naar gekke slangetjes en aansluitingen. Will be continued....
Geplaatst: 11 dec 2012 20:58
door SteV6
Blijft gaaf, je eigen project. Maar bij mij gaat het altijd knagen ... garagetijd of rijtijd?
Veel plezier met het afmaken van de opbouwwerkzaamheden!
En die paar kilo stafgewicht? Ze leveren toch 100pk op hè?!
Geplaatst: 11 dec 2012 21:45
door Maik
Het is helaas veel garagetijd geworden, maar dat komt door mijn eigen getreuzel. In twee weekjes zou het ook te doen moeten zijn...
Die paar kilo is gewoon jammer, de balans van mijn karretje vond ik gewoon perfekt voor de conversie, zou leuk zijn als die zo bleef.
Blijft ook wel, onder de streep komt er ongeveer 19kg bij, en die zaag ik de komende jaren er nog wel af
Erbij:
Spruitstuk + compressor: 17.4kg
Slangen: 2kg? (gokje)
Pre-radiateur: 4.05kg
Koelvloeistofpompje: 0.25kg
V-snaar roller plus bracket: 0.3kg? (gokje)
Koelvloeistof: 4liter? = 4kg? (gokje)
Totaal: 28kg
Eraf (tot nu toe):
Mistlampen: 1.4kg
Verwijderen Losse troep, lichter maken van brackets: 0.5kg
Lexaan achterruit: 1kg
Balansassen verwijderen: 2kg
Lichter vliegwiel: 4.3kg
Totaal: 9.2kg
Nabije toekomst:
Fuel tank: 5.5kg
Dashboard: 1.5kg moet lukken
Verdere toekomst:
Motorklep: 3kg?
Stoelen: 10kg
Die laatste twee projekten geven dus die laatste 20kg die ik zoek
En zo blijft het leuk dromen...
Geplaatst: 12 dec 2012 6:27
door Arno
Maik schreef:
Stoelen: 10kg
Bestuurder: 20kg
Minder pizza's
Bye, Arno.
Geplaatst: 12 dec 2012 7:53
door stefan
lol ... maik kan gerust een stuk van zen lengte AFZAGEN ... of is hem ni groot genoeg misschien
grtz....
Geplaatst: 18 dec 2012 19:32
door Manta79
Ha mooi, hulp van "de mannen" ! Het schiet op. In het voorjaar de weg weer op!
Geplaatst: 18 dec 2012 19:38
door Smiley
De dynamo verlengd met afstandsbussen ofzo? (door die spacer)
Welke snaar ligt er nu op?
Geplaatst: 18 dec 2012 19:39
door Manta79
Verlengen hoeft niet en 5PK1300 moet erop als je de Phenolic spacer gebruikt (mits standaard pulley).
Geplaatst: 18 dec 2012 19:49
door Smiley
Als je de dynamo niet verlengd, kom je toch tegen het spruitstuk door die spacer?

Geplaatst: 18 dec 2012 19:55
door Manta79
Ik heb dat ook gelezen, maar ik heb ruimte "zat", iets van 6 mm. En de moer van de dynamo valt netjes in de inham.

Geplaatst: 18 dec 2012 20:33
door Maik
Even dremelen en een weer-net-wat-andere-100A-dynamo past ook weer:
Mijn situatie was zo ongeveer zoals op de foto van Smiley. Schroefdraad van de minpool is maximaal kort gezaagd ook nog. Het gaat nu redelijk passen maar ik ga er toch voor de zekerheid nog maar een strip kunststof tussen fabrieken.
Geplaatst: 19 dec 2012 6:48
door frederic
zijn er dan verschilende soorten 100A-dynamo's gebruikt op de speedster?
Nilfisk
Geplaatst: 19 dec 2012 7:31
door S. Gonzales
frederic schreef:zijn er dan verschilende soorten 100A-dynamo's gebruikt op de speedster?
Bij mij zat er een 120 A dynamo op die ik pas gemaakt heb voor het, ook aangepaste, 2,4 inlaatspruitstuk. Inmiddels als complete set overgenomen door een forumlid. Nu zit er een aangepaste 100A dynamo op die op de testbank 'gewoon' 120 Ampère trekt,
Maar let op, er worden verschillende behuizingen voor de 100 A uitvoering gebruikt. Ik heb nu iig de kleine behuizing, er kan dan ook makkelijk een enveloppe tussen de dynamo en de laminova cooler. Maar dan zonder postzegel, dat wel
