Pagina 9 van 13

Re: Mijn nieuw atelier en verzameling

Geplaatst: 04 nov 2013 16:19
door Pipo
vauxhall schreef:Het vliegwiel bij de zwarte speedster is losgekomen/slag. Die heeft de starterkop gemold.
Begonnen met versnellingsbak eruit te halen.
Hoe moet ik nu verder?
Cardan aan de kant van de boîte demonteren. Motorsteunen losmaken en motor aan bestuurderskant wat opkrikken. Dan kan je de boîte demonteren zonder de clam er af te moeten halen. Maar als je even wat hulp kan krijgen, zou ik ook eerst de clam demonteren. Maakt het toch allemaal wat gemakkelijker om aan te sleutelen. Tenzij er bij de montage van het vliegwiel niet het juiste aantrekmoment is gebruikt, is de kans heel reëel dat er bouten afgebroken zijn.

Re: Mijn nieuw atelier en verzameling

Geplaatst: 04 nov 2013 17:37
door vauxhall
achterkant is er in 5 min af :wink:
er zit een lichter vliegwiel op (waarschijnlijk zelf geplaatst door de vorige eigenaar)
Nu dus enkele bouten eruit of afgebroken
Hoe haal ik een as uit de versnellingsbak? alles is los
Mogelijk haal ik de versnellingsbak met de assen er compleet onderuit
blijven de oliekeerringen goed?

Re: Mijn nieuw atelier en verzameling

Geplaatst: 04 nov 2013 17:53
door Smiley
vauxhall schreef:Hoe haal ik een as uit de versnellingsbak? alles is los
Als de hub ophanging links los is (kan op meerdere manieren) trek je die zo (plop) uit de bak.
(hier zullen de tips nog wel op binnenkomen. Ik had de spoorstang los gemaakt en de remklauw en de handremkabel, en kon zo de as eruit trekken)
Zolang je niks verdraaid aan de spoorstang, blijft je uitlijning ok.
De meesten krikken hem eerst links zo ver mogelijk op om zo min mogelijk bakolie te verliezen, maar in jou geval kun je er gewoon een teiltje onder zetten, want die olie zal je minste zorg zijn.

Re: Mijn nieuw atelier en verzameling

Geplaatst: 04 nov 2013 19:28
door Arno
vauxhall schreef: Hoe haal ik een as uit de versnellingsbak? alles is los
Steekassen zitten in de bak geschoven/geklikt. Als je ze er niet direct uit kunt trekken (liever niet aan de as zelf, maar aan metaal van de binnenste homokineet), dan kan je meestal met een stompe beitel tegen de 'achterkant' van de binnenste homokineet/tripode en een hamer ze zo er uit tikken. Meestal zit er hooguit een snap-ring binnenin die 'm een beetje fixeert in de bak en even 'overbrugd' moet worden.

Keringen blijven meestal wel OK als je de assen er voorzichtig uit haalt zodat de scherpe uiteinden niet de rubberen rand raken.

Bye, Arno.

Re: Mijn nieuw atelier en verzameling

Geplaatst: 05 dec 2013 20:51
door vauxhall
De Sint was vroeg dit jaar :D

Corbeau 50th anniversary seat limited edition nr 26/50stuks
FIA approved
Carbon/Kevlar

Afmetingen zijn wel maximaal(of net niet) voor de speedster.
Nu nog inbouwen.

Re: Mijn nieuw atelier en verzameling

Geplaatst: 05 dec 2013 21:03
door aKra
Zeer vet! Ben heel benieuwd!

Re: Mijn nieuw atelier en verzameling

Geplaatst: 05 dec 2013 21:42
door Smiley
Hoeveel naca ducts heb jij wel niet in je undertray :thumbsup:

Re: Mijn nieuw atelier en verzameling

Geplaatst: 05 dec 2013 21:54
door vauxhall
ik rij nog altijd zonder undertray
Moet een gemakkelijk afneembare bodem hebben met echte diffuser. Geen sierstuk :lol:

Smiley schreef:Hoeveel naca ducts heb jij wel niet in je undertray :thumbsup:

Re: Mijn nieuw atelier en verzameling

Geplaatst: 06 dec 2013 19:57
door Daan
Mooi spul hoor :yes:

Re: Mijn nieuw atelier en verzameling

Geplaatst: 07 dec 2013 15:34
door tibby
8)

Re: Mijn nieuw atelier en verzameling

Geplaatst: 07 dec 2013 21:19
door vauxhall
zetel "gaat" erin
Kan wel niet alle originele punten op het chassis gebruiken voor de steunen.
Ga zetel waarschijnlijk enkele cm meer naar het midden schuiven.
Stuurkolom ga ik ook verplaatsen.
Rolkooi zit iets in de weg.
Hoogte zetel gaat net bij bv softtop en dunne immitatie hardtop.
Weer meer werk dan gedacht :mrgreen:
Een kleinere zetel was gemakkelijker geweest maar dan was het niet de anniversary seat geweest he.

Re: Mijn nieuw atelier en verzameling

Geplaatst: 08 dec 2013 10:53
door Arno
Misschien handiger om er dan een complete 'center seat' conversie van te doen zoals de originele Motorsport Elise's? (waar de S1 Exige als latere 'straat' versie van gemaakt is)

Afbeelding

(OK dit is van een 100% racer, maar is om idee te geven..)

Normale stuurhuis kan gewoon blijven worden gebruikt. Meeste mensen die dit doen plaatsen gewoon een iets ander formaat tussen-stuk in de stuurkolom onder het dashboard.

Daarna is het nog een flinke bak met werk (pedalbox verplaatsen, kabelbomen wat anders doen, kabels naar achter door 'tunnel', etc.), maar niet vreselijk ingewikkeld allemaal..

Bye, Arno.

Re: Mijn nieuw atelier en verzameling

Geplaatst: 10 dec 2013 21:55
door vauxhall
hey Arno

Dit is ook een 101% racer :D
geen straatgebruik

Arno schreef:Misschien handiger om er dan een complete 'center seat' conversie van te doen zoals de originele Motorsport Elise's? (waar de S1 Exige als latere 'straat' versie van gemaakt is)



(OK dit is van een 100% racer, maar is om idee te geven..)

Normale stuurhuis kan gewoon blijven worden gebruikt. Meeste mensen die dit doen plaatsen gewoon een iets ander formaat tussen-stuk in de stuurkolom onder het dashboard.

Daarna is het nog een flinke bak met werk (pedalbox verplaatsen, kabelbomen wat anders doen, kabels naar achter door 'tunnel', etc.), maar niet vreselijk ingewikkeld allemaal..

Bye, Arno.

Re: Mijn nieuw atelier en verzameling

Geplaatst: 10 dec 2013 21:58
door vauxhall
zetel erin!
nu gordels nog bevestigen op de bodem? :wacko:

Re: Mijn nieuw atelier en verzameling

Geplaatst: 10 dec 2013 21:59
door aKra
Zijn ze nog ergens te koop :$