
Project Saab
-
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2177
- Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
- Locatie: Alkmaar
Re: Project Saab
kijk, post van Joe is binnen zie ik. Ben benieuwd of je er straks ook nog een beetje normaal door de stad mee kan tuffen. 

- Smiley
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 7387
- Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
- Locatie: Etten-Leur
Re: Project Saab
HP Tuners versus OBDTuner. 
We gaan het meemaken

We gaan het meemaken

Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
- Smiley
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 7387
- Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
- Locatie: Etten-Leur
Re: Project Saab
Sinds vorig jaar rijd ik met RC6 remblokken, wat me uitstekend bevalt.
Ze zijn echter erg agressief, wat ze weer snel door de schijven heen laat gaan.
Mijn vorige waren de eliseparts met alu hart. (rond de 800 euro de 4)
Nu ben ik voor goedkoop gegaan, om te zien of ik er een heel seizoen mee kan doen. (ebay 110 pond de 4)

We zullen zien.
Ze zijn echter erg agressief, wat ze weer snel door de schijven heen laat gaan.
Mijn vorige waren de eliseparts met alu hart. (rond de 800 euro de 4)
Nu ben ik voor goedkoop gegaan, om te zien of ik er een heel seizoen mee kan doen. (ebay 110 pond de 4)

We zullen zien.

Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
- speedster
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1375
- Lid geworden op: 03 dec 2004 18:10
Re: Project Saab
Je zal toch zeggen hoe harder de blokken hoe slechter hij remt!
Als de schijven in 1 seizoen versleten is dat de remblokken erg hard zijn.
Met een alu hart is het een best kosten plaatje.
Ziet er weer goed uit.
Als de schijven in 1 seizoen versleten is dat de remblokken erg hard zijn.
Met een alu hart is het een best kosten plaatje.
Ziet er weer goed uit.
- Smiley
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 7387
- Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
- Locatie: Etten-Leur
Re: Project Saab
De alu hart schijven hebben hun meeste tijd versleten met pagid RS14's, wat prima ging.
Met de RC6'en is het een heel ander verhaal. (racepads)
Met de RC6'en is het een heel ander verhaal. (racepads)
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Re: Project Saab
Dat ligt vooral aan het temperatuurbereik waarin de blokken optimaal remmen. Hoe hoger dit ligt, des te meer slijtage krijg je bij gewoon remmen (als ze koud zijn). Dat komt omdat optimaal remmen gebeurt doordat er een chemische binding wordt aangegaan tussen de blokken en op de schijven afgezet frictiemateriaal - die binding vindt het meest plaats boven een bepaalde temperatuur die per type remblok verschillend is. Als de boel koud is, dan ben je de schijven aan het afslijpen.speedster schreef:Je zal toch zeggen hoe harder de blokken hoe slechter hij remt!
Als de schijven in 1 seizoen versleten is dat de remblokken erg hard zijn.
Met een alu hart is het een best kosten plaatje.
Ziet er weer goed uit.
Jägertee
- Smiley
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 7387
- Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
- Locatie: Etten-Leur
Re: Project Saab
Dit zat er na 1 seizoen nog in de einddemper aan acoustafill ZT1, als je zonder cat rijd.
Gezien de teringherrie die ik al halverwege het seizoen had, durf ik wel te zeggen dat je het spul er zonder cat gewoon binnen een trackdag of 2/3 grotendeels uitgeblazen hebt

Ik heb er nu weer een cat tussenzitten
Gezien de teringherrie die ik al halverwege het seizoen had, durf ik wel te zeggen dat je het spul er zonder cat gewoon binnen een trackdag of 2/3 grotendeels uitgeblazen hebt


Ik heb er nu weer een cat tussenzitten

Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
- Daan
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1077
- Lid geworden op: 18 apr 2012 18:34
- Locatie: Goes
Re: Project Saab
Beter voor het milieu
Beter voor je oren
Beter voor de portemonee
Cat = win
.....
Beter voor je oren
Beter voor de portemonee
Cat = win

.....

Opel Speedster 2.2 Turbo
- Smiley
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 7387
- Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
- Locatie: Etten-Leur
Re: Project Saab
Het was even noodzaak omdat die tullett cats het niet zo lang uithouden. (op een track auto, of als je frederique heet)
De mijne was gesmolten.
De mijne was gesmolten.

Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
- Maik
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 6850
- Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
- Locatie: Zuid-Holland
Re: Project Saab
Of Maik!Smiley schreef:Het was even noodzaak omdat die tullett cats het niet zo lang uithouden. (op een track auto, of als je frederique heet)
....

Bij mij doet hij het nog, de werking was ook nog prima vorige week tijdens de APK, uitlaatgastest kwam hij weer makkelijk doorheen

Heb de beurt weer eens laten doen bij het Motorhuis Gouda, bij Leo. Altijd gezellig (ik blijf er dan altijd bij), en Leo werkt gewoon heel netjes.
Motorolie en remvloeistof ververst, Koplampen opnieuw afgesteld, nieuw stekkertje aan dimlicht draadje gesoldeerd, nieuw dimlicht en kentekenplaatlampje gemonteerd, en dan dus nog de APK. Bijna 5uur bezig geweest met het karretje en dan maar 230 euro afrekenen, dat is dan wel leuk


- Smiley
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 7387
- Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
- Locatie: Etten-Leur
Re: Project Saab
Maik rijd ook pas zijn eerste jaartje supercharged he
Volgend jaar nog eens zien

Volgend jaar nog eens zien

Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
- vauxhall
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1104
- Lid geworden op: 17 jun 2007 18:57
- Locatie: Beverlo
Re: Project Saab
ik heb één originele set, 2 x compleet RC5+ en 2x compleet RC6 vervangen op 30.000km
bijna géén slijtage op de originele remschijven.
Ik rem altijd laat en vol, nooit sleepend
bijna géén slijtage op de originele remschijven.
Ik rem altijd laat en vol, nooit sleepend
"BLACK SHEEP OF THE FAMILY"
- Maik
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 6850
- Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
- Locatie: Zuid-Holland
Re: Project Saab
@Smiley: we zullen het zien, ik hou goede hoop
@vauxhall: dat is op je circuitauto dan neem ik aan? Als je op straat met RC6 gaat rijden dan springen de staalkrullen je om de oren. Het lukt op straat namelijk heel vaak niet om kort en heftig te remmen. Bij mij gingen toen de schijven veel harder dan de blokken.

@vauxhall: dat is op je circuitauto dan neem ik aan? Als je op straat met RC6 gaat rijden dan springen de staalkrullen je om de oren. Het lukt op straat namelijk heel vaak niet om kort en heftig te remmen. Bij mij gingen toen de schijven veel harder dan de blokken.

-
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2177
- Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
- Locatie: Alkmaar
Re: Project Saab
Ik zal eens een foto maken hoe zo'n aftermarket kat eruit ziet na flink blaaswerk...
Is niet zozeer dat deze smelt, maar hij komt los van de behuizing (kun je horen aan een schuivende/rammelende kat) en dan is het wachten totdat ie dwars in de pijp de boel verstopt.
(Na een paar rondjes CPZ wilde Rob z'n Speedy opeens niet echt lekker meer over de baan en je hoorde de Harrop charger ook duidelijk meer herrie maken. Bleek ie bijna 1,5 bar boost te drukken door een verstopte uitlaat en daarmee wordt de boel ook best heet...
)

Is niet zozeer dat deze smelt, maar hij komt los van de behuizing (kun je horen aan een schuivende/rammelende kat) en dan is het wachten totdat ie dwars in de pijp de boel verstopt.
(Na een paar rondjes CPZ wilde Rob z'n Speedy opeens niet echt lekker meer over de baan en je hoorde de Harrop charger ook duidelijk meer herrie maken. Bleek ie bijna 1,5 bar boost te drukken door een verstopte uitlaat en daarmee wordt de boel ook best heet...

Re: Project Saab
Als al die kat's smelten, draaien jullie niet dan toevallig / per ongeluk met een veel te rijk mengsel bijvoorbeeld ?
(wideband kan onjuiste waardes laten zien door niet optimaal ontstekingstijdstip bijvoorbeeld, ik heb daar ooit iets mee meegemaakt, maar ben de details achter de logica vergeten helaas) of door carterdruk die niet via een catchtank gaat veel olie meestoken ?
Het klinkt alsof deze katalysatoren veel te warm worden. (zou je dan ook moeten kunnen zien aan verkleuring aan de buitenkant)
Een katalysator moet gewoon heel kunnen blijven, ook als je met veel vermogen rijdt lijkt me..
Gr,
The Duke
(wideband kan onjuiste waardes laten zien door niet optimaal ontstekingstijdstip bijvoorbeeld, ik heb daar ooit iets mee meegemaakt, maar ben de details achter de logica vergeten helaas) of door carterdruk die niet via een catchtank gaat veel olie meestoken ?
Het klinkt alsof deze katalysatoren veel te warm worden. (zou je dan ook moeten kunnen zien aan verkleuring aan de buitenkant)
Een katalysator moet gewoon heel kunnen blijven, ook als je met veel vermogen rijdt lijkt me..
Gr,
The Duke
The bullshit stops when the light drops