Pagina 9 van 20

Re: Project Saab

Geplaatst: 31 jan 2015 18:19
door Exmantaa
kijk, post van Joe is binnen zie ik. Ben benieuwd of je er straks ook nog een beetje normaal door de stad mee kan tuffen. :mrgreen:

Re: Project Saab

Geplaatst: 31 jan 2015 18:28
door Smiley
HP Tuners versus OBDTuner. Afbeelding



We gaan het meemaken :yes:

Re: Project Saab

Geplaatst: 18 apr 2015 13:41
door Smiley
Sinds vorig jaar rijd ik met RC6 remblokken, wat me uitstekend bevalt.
Ze zijn echter erg agressief, wat ze weer snel door de schijven heen laat gaan.
Mijn vorige waren de eliseparts met alu hart. (rond de 800 euro de 4)
Nu ben ik voor goedkoop gegaan, om te zien of ik er een heel seizoen mee kan doen. (ebay 110 pond de 4)

Afbeelding

We zullen zien. :mrgreen:

Re: Project Saab

Geplaatst: 18 apr 2015 14:12
door speedster
Je zal toch zeggen hoe harder de blokken hoe slechter hij remt!
Als de schijven in 1 seizoen versleten is dat de remblokken erg hard zijn.
Met een alu hart is het een best kosten plaatje.
Ziet er weer goed uit.

Re: Project Saab

Geplaatst: 18 apr 2015 14:23
door Smiley
De alu hart schijven hebben hun meeste tijd versleten met pagid RS14's, wat prima ging.
Met de RC6'en is het een heel ander verhaal. (racepads)

Re: Project Saab

Geplaatst: 20 apr 2015 12:59
door jaydee
speedster schreef:Je zal toch zeggen hoe harder de blokken hoe slechter hij remt!
Als de schijven in 1 seizoen versleten is dat de remblokken erg hard zijn.
Met een alu hart is het een best kosten plaatje.
Ziet er weer goed uit.
Dat ligt vooral aan het temperatuurbereik waarin de blokken optimaal remmen. Hoe hoger dit ligt, des te meer slijtage krijg je bij gewoon remmen (als ze koud zijn). Dat komt omdat optimaal remmen gebeurt doordat er een chemische binding wordt aangegaan tussen de blokken en op de schijven afgezet frictiemateriaal - die binding vindt het meest plaats boven een bepaalde temperatuur die per type remblok verschillend is. Als de boel koud is, dan ben je de schijven aan het afslijpen.

Re: Project Saab

Geplaatst: 18 mei 2015 10:17
door Smiley
Dit zat er na 1 seizoen nog in de einddemper aan acoustafill ZT1, als je zonder cat rijd.
Gezien de teringherrie die ik al halverwege het seizoen had, durf ik wel te zeggen dat je het spul er zonder cat gewoon binnen een trackdag of 2/3 grotendeels uitgeblazen hebt :yes:

Afbeelding

Ik heb er nu weer een cat tussenzitten :mrgreen:

Re: Project Saab

Geplaatst: 18 mei 2015 10:21
door Daan
Beter voor het milieu
Beter voor je oren
Beter voor de portemonee

Cat = win :yes:










..... :bash:

Re: Project Saab

Geplaatst: 18 mei 2015 11:03
door Smiley
Het was even noodzaak omdat die tullett cats het niet zo lang uithouden. (op een track auto, of als je frederique heet)

De mijne was gesmolten. :mrgreen:

Re: Project Saab

Geplaatst: 18 mei 2015 20:40
door Maik
Smiley schreef:Het was even noodzaak omdat die tullett cats het niet zo lang uithouden. (op een track auto, of als je frederique heet)
....
Of Maik! :)
Bij mij doet hij het nog, de werking was ook nog prima vorige week tijdens de APK, uitlaatgastest kwam hij weer makkelijk doorheen :)

Heb de beurt weer eens laten doen bij het Motorhuis Gouda, bij Leo. Altijd gezellig (ik blijf er dan altijd bij), en Leo werkt gewoon heel netjes.
Motorolie en remvloeistof ververst, Koplampen opnieuw afgesteld, nieuw stekkertje aan dimlicht draadje gesoldeerd, nieuw dimlicht en kentekenplaatlampje gemonteerd, en dan dus nog de APK. Bijna 5uur bezig geweest met het karretje en dan maar 230 euro afrekenen, dat is dan wel leuk :)

Re: Project Saab

Geplaatst: 18 mei 2015 21:18
door Smiley
Maik rijd ook pas zijn eerste jaartje supercharged he :mrgreen:
Volgend jaar nog eens zien :yawn:

Re: Project Saab

Geplaatst: 18 mei 2015 21:21
door vauxhall
ik heb één originele set, 2 x compleet RC5+ en 2x compleet RC6 vervangen op 30.000km
bijna géén slijtage op de originele remschijven.
Ik rem altijd laat en vol, nooit sleepend

Re: Project Saab

Geplaatst: 19 mei 2015 7:59
door Maik
@Smiley: we zullen het zien, ik hou goede hoop :wink:

@vauxhall: dat is op je circuitauto dan neem ik aan? Als je op straat met RC6 gaat rijden dan springen de staalkrullen je om de oren. Het lukt op straat namelijk heel vaak niet om kort en heftig te remmen. Bij mij gingen toen de schijven veel harder dan de blokken.

Re: Project Saab

Geplaatst: 19 mei 2015 10:32
door Exmantaa
Ik zal eens een foto maken hoe zo'n aftermarket kat eruit ziet na flink blaaswerk... :|
Is niet zozeer dat deze smelt, maar hij komt los van de behuizing (kun je horen aan een schuivende/rammelende kat) en dan is het wachten totdat ie dwars in de pijp de boel verstopt.
(Na een paar rondjes CPZ wilde Rob z'n Speedy opeens niet echt lekker meer over de baan en je hoorde de Harrop charger ook duidelijk meer herrie maken. Bleek ie bijna 1,5 bar boost te drukken door een verstopte uitlaat en daarmee wordt de boel ook best heet... :shock: )

Re: Project Saab

Geplaatst: 19 mei 2015 16:46
door the-duke
Als al die kat's smelten, draaien jullie niet dan toevallig / per ongeluk met een veel te rijk mengsel bijvoorbeeld ?
(wideband kan onjuiste waardes laten zien door niet optimaal ontstekingstijdstip bijvoorbeeld, ik heb daar ooit iets mee meegemaakt, maar ben de details achter de logica vergeten helaas) of door carterdruk die niet via een catchtank gaat veel olie meestoken ?
Het klinkt alsof deze katalysatoren veel te warm worden. (zou je dan ook moeten kunnen zien aan verkleuring aan de buitenkant)

Een katalysator moet gewoon heel kunnen blijven, ook als je met veel vermogen rijdt lijkt me..

Gr,
The Duke