Mijn Nitrons zitten er onder!!!!!!
Ah... dat was dan die electro Speedster

Het is heel lastig zoniet onmogelijk om vanaf een foto te bepalen wat de feitelijke belastbaarheid van een velg is. Uit mijn hoofd.. (weet niet meer voor 100% zeker) mogen de Elise S1 voorvelgen maximaal 300kg belast worden waar zo'n wiel als op de foto toch al snel minimaal 500kg kan hebben omdat ie 'voor algemeen gebruik' is en auto's zijn toch over datzelfde algmeen een tikkie zwaarder dan de Elise of Speedster, ZEKER als je het hebt over de neus van de auto!
Overigens, het breken van de velg is niet voor 100% gerelateerd aan die gewichtsklasse, het is een aparte specificatie die de gemiddelde velgen leverancier niet aan je kan geven.
Feit is dat Lotus voor zowel de Elise's als voor de Speedsters speciale velgen heeft laten produceren die als buffer dienen tussen die zijdelingse impact en het chassis. Van wat ik ervan begrepen heb zijn zelfs de ogenschijnlijk heel erg stevige Elise S1 victory velgen uiteindelijk gewoon slap als het gaat om die zijdelingse impact!
Het gaat dus niet om het plaatje maar om de specificatie..

Het is heel lastig zoniet onmogelijk om vanaf een foto te bepalen wat de feitelijke belastbaarheid van een velg is. Uit mijn hoofd.. (weet niet meer voor 100% zeker) mogen de Elise S1 voorvelgen maximaal 300kg belast worden waar zo'n wiel als op de foto toch al snel minimaal 500kg kan hebben omdat ie 'voor algemeen gebruik' is en auto's zijn toch over datzelfde algmeen een tikkie zwaarder dan de Elise of Speedster, ZEKER als je het hebt over de neus van de auto!
Overigens, het breken van de velg is niet voor 100% gerelateerd aan die gewichtsklasse, het is een aparte specificatie die de gemiddelde velgen leverancier niet aan je kan geven.
Feit is dat Lotus voor zowel de Elise's als voor de Speedsters speciale velgen heeft laten produceren die als buffer dienen tussen die zijdelingse impact en het chassis. Van wat ik ervan begrepen heb zijn zelfs de ogenschijnlijk heel erg stevige Elise S1 victory velgen uiteindelijk gewoon slap als het gaat om die zijdelingse impact!
Het gaat dus niet om het plaatje maar om de specificatie..
- SteV6
- Mega lid in de orde van gouden nietje
Is dus eigenlijk hetzelfde verhaal als met de velgen van de Audi S4 met 2.7 biturbo. Die hadden ook zeer breukgevoelige velgen meegekregen om de aluminium wielophanging te sparen bij een stoeprand impact ...YvoTuk schreef:Overigens, het breken van de velg is niet voor 100% gerelateerd aan die gewichtsklasse, het is een aparte specificatie die de gemiddelde velgen leverancier niet aan je kan geven.
Feit is dat Lotus voor zowel de Elise's als voor de Speedsters speciale velgen heeft laten produceren die als buffer dienen tussen die zijdelingse impact en het chassis.
Ja Marcel, dat had ik ook ergens gelezen. Die kabels hadden ze nodig voor een proefrit voor de compressorkit. Volgens mij is het de Speedster van PorschekillerMarcel schreef:Zoals je kunt zien zit er een HiTEC motorblok/compressor in, dus als ik het goed begrepen heb is die bedrading voor een testrun.markv schreef:Hmm, beetje off topic, maare, wat doet die kabel van voor naar achter op die duitse speedster??
Mark

SteV6
S4 Avant
- Marcel
- Contacteer:
Gloeiende gloeiendeMaik schreef:Ik vind het ook raar Jans.
205 en 235 erop kan wel ja, maar ik vind ze dan iets teveel "getrokken" erop staan. En ik vind dat "eng" m.b.t. beschadigen van de velgrand. Ik heb het liefst een band die er recht opstaat, zodat de band de velg wat beter beschermd.
Dus jans, doe maar geen moeite meer, die DTC's gaan het niet worden (mij krijg je niet zo snel gek als Marcel)

Welke verhouding is dan wel goed
7J en 205
8J en 235
?????
- Marcel
- Contacteer:
Tja ik had toch wel een termijn gezegd zeker.........jans schreef:Dat je niets aan de speedster zou veranderen.

En ik mocht wat voor mijn verjaardag uitzoeken

ik wil ook niet zoveel veranderen hoor, velgjes en nitrons

16 voor 17 acher, of 17 voor 17 achter, 17 voor 18 achter.....
Ik kan geen steken, ET waardes en center holes meer zien, laat staan hoe vindt je de gewichten van de velgen, na lezen hier wil ik ze toch zo ligt mogelijk eigenlijk, dus ze moeten mooi zijn en beter rijden..