Pagina 9 van 15

Geplaatst: 06 sep 2005 14:30
door markv
Hmm, beetje off topic, maare, wat doet die kabel van voor naar achter op die duitse speedster??

Mark

Geplaatst: 06 sep 2005 14:37
door stef666
Off topic was het toch al Mark, Het ging immers toch om de gemonteerde Nitron's :mrgreen:

Geplaatst: 06 sep 2005 14:37
door jans
Heb even gebeld, en wat blijkt :?: hij loopt op 220 volt. hij had hem te koop nu, had een te lang snoer nodig :shock:

Geplaatst: 06 sep 2005 14:53
door YvoTuk
Ah... dat was dan die electro Speedster ;) ;)

Het is heel lastig zoniet onmogelijk om vanaf een foto te bepalen wat de feitelijke belastbaarheid van een velg is. Uit mijn hoofd.. (weet niet meer voor 100% zeker) mogen de Elise S1 voorvelgen maximaal 300kg belast worden waar zo'n wiel als op de foto toch al snel minimaal 500kg kan hebben omdat ie 'voor algemeen gebruik' is en auto's zijn toch over datzelfde algmeen een tikkie zwaarder dan de Elise of Speedster, ZEKER als je het hebt over de neus van de auto!

Overigens, het breken van de velg is niet voor 100% gerelateerd aan die gewichtsklasse, het is een aparte specificatie die de gemiddelde velgen leverancier niet aan je kan geven.

Feit is dat Lotus voor zowel de Elise's als voor de Speedsters speciale velgen heeft laten produceren die als buffer dienen tussen die zijdelingse impact en het chassis. Van wat ik ervan begrepen heb zijn zelfs de ogenschijnlijk heel erg stevige Elise S1 victory velgen uiteindelijk gewoon slap als het gaat om die zijdelingse impact!

Het gaat dus niet om het plaatje maar om de specificatie..

Geplaatst: 06 sep 2005 15:10
door Marcel
markv schreef:Hmm, beetje off topic, maare, wat doet die kabel van voor naar achter op die duitse speedster??

Mark
Zoals je kunt zien zit er een HiTEC motorblok/compressor in, dus als ik het goed begrepen heb is die bedrading voor een testrun.

Geplaatst: 06 sep 2005 15:54
door SteV6
YvoTuk schreef:Overigens, het breken van de velg is niet voor 100% gerelateerd aan die gewichtsklasse, het is een aparte specificatie die de gemiddelde velgen leverancier niet aan je kan geven.

Feit is dat Lotus voor zowel de Elise's als voor de Speedsters speciale velgen heeft laten produceren die als buffer dienen tussen die zijdelingse impact en het chassis.
Is dus eigenlijk hetzelfde verhaal als met de velgen van de Audi S4 met 2.7 biturbo. Die hadden ook zeer breukgevoelige velgen meegekregen om de aluminium wielophanging te sparen bij een stoeprand impact ...
Marcel schreef:
markv schreef:Hmm, beetje off topic, maare, wat doet die kabel van voor naar achter op die duitse speedster??

Mark
Zoals je kunt zien zit er een HiTEC motorblok/compressor in, dus als ik het goed begrepen heb is die bedrading voor een testrun.
Ja Marcel, dat had ik ook ergens gelezen. Die kabels hadden ze nodig voor een proefrit voor de compressorkit. Volgens mij is het de Speedster van Porschekiller :roll:

SteV6

Geplaatst: 06 sep 2005 16:24
door Marcel
Maik schreef:Ik vind het ook raar Jans.
205 en 235 erop kan wel ja, maar ik vind ze dan iets teveel "getrokken" erop staan. En ik vind dat "eng" m.b.t. beschadigen van de velgrand. Ik heb het liefst een band die er recht opstaat, zodat de band de velg wat beter beschermd.

Dus jans, doe maar geen moeite meer, die DTC's gaan het niet worden (mij krijg je niet zo snel gek als Marcel :wink: )
Gloeiende gloeiende :!: :!: :evil:

Welke verhouding is dan wel goed
7J en 205
8J en 235

?????

Geplaatst: 06 sep 2005 16:32
door jans
Ze maken het je wel erg moelijk hé Marcel :roll:

Geplaatst: 06 sep 2005 16:42
door stef666
Nee hoor, Wat Marcel als laatste noemt is goed :!: :wink:

Geplaatst: 06 sep 2005 16:52
door jans
Het lijkt op zich wel goed ,maar Marcel heeft een afspraak.
Afbeelding

Geplaatst: 06 sep 2005 17:01
door Marcel
jans schreef:Het lijkt op zich wel goed ,maar Marcel heeft een afspraak.
Afbeelding
:shock: Is dat zo :?:

O jeeee.......en wat is die afspraak precies :wink:

Geplaatst: 06 sep 2005 17:03
door jans
Dat je niets aan de speedster zou veranderen.
Afbeelding

Geplaatst: 06 sep 2005 17:11
door Marcel
jans schreef:Dat je niets aan de speedster zou veranderen.
Afbeelding
Tja ik had toch wel een termijn gezegd zeker......... 8)

En ik mocht wat voor mijn verjaardag uitzoeken ;) duurt nog wel even maarja :wink:

ik wil ook niet zoveel veranderen hoor, velgjes en nitrons :shock: ........is ook niet makkelijk, aan de ene kant zijn er veel soorten velgen en aan de andere kant ook weer niet 8) dus we surfen erop los.

16 voor 17 acher, of 17 voor 17 achter, 17 voor 18 achter.....
Ik kan geen steken, ET waardes en center holes meer zien, laat staan hoe vindt je de gewichten van de velgen, na lezen hier wil ik ze toch zo ligt mogelijk eigenlijk, dus ze moeten mooi zijn en beter rijden.. :bag:

Geplaatst: 06 sep 2005 17:15
door jans
Voor je verjaardag maken we een uitzondering.
Afbeelding

Geplaatst: 06 sep 2005 17:23
door Marcel
jans schreef:Voor je verjaardag maken we een uitzondering.
Afbeelding
Haha THX :thumbsup: :jump: :woship:

Ik vindt dit trouwens een heel mooie band, iemand er ervaring mee :?: