Pagina 10 van 24
Geplaatst: 12 mei 2009 19:26
door Oblivion
Ik neem het je niet kwalijk, het is idd zo. Maar morgen is mijn eerste dag dat ik echt vrij ben vanaf het ongeval, heb het hele weekend moeten werken.
Het is niet dat ik nog niets heb gedaan, denk dat ik al zo'n 20 garage's heb gecotacteerd per mail (ook Lotus Antwerpen).
Je moet van mij begrijpen dat ik echt niet wil dat de Speedster wordt afgekeurd voor herstel, ik zou een hoop geld verliezen.
Morgen alles rustig op een rijtje zetten wat telefoontjes doen en de sideskirt zelf verwijderen.
Geplaatst: 12 mei 2009 19:32
door Elise
M-speed schreef:het halve forum zegt hier dat je er door een specialist naar moet laten kijken en nu weet je nog niet wat je moet doen kom op zeg
Ja maar het halve forum zit niet met het dilemma waar Oblivion mee zit.
Oblivion schreef:(wil niet dat het chassisnummer wordt genoteerd en niet hersteld mag worden)
Neem van mij aan dat zowel Van Sten als Van der Kooi zich inspannen om ervoor te zorgen dat "wrakken" van de weg verdwijnen.
Het zal mij dan ook absoluut niet verbazen als de Belgische dealers hetzelfde zullen doen.
Op zich een goede zaak dat dealers zich daarvoor inzetten, laat dat duidelijk zijn.
Mocht deze Speedster wel een aantekening krijgen op chassisnummer heeft dat dus wel (financiele) consequenties voor Oblivion.
Dus zo eenvoudig is de keuze ook weer niet.
Geplaatst: 12 mei 2009 19:43
door Oblivion
Elise schreef:
Mocht deze Speedster wel een aantekening krijgen op chassisnummer heeft dat dus wel (financiele) consequenties voor Oblivion.
Dus zo eenvoudig is de keuze ook weer niet.
Dat is inderdaad de voornaamste reden waarom ik hier heel voorzichtig mee wil omspringen. Ik weet niet wie te vertrouwen. Al die garagisten vragen mij om het chassisnummer...
Geplaatst: 12 mei 2009 19:51
door Elise
Geplaatst: 12 mei 2009 19:58
door Smiley
Zou je wat meer detailfoto's kunnen maken van de deuk in het chassis?
Of de foto zie je een speedster chassis, en eronder jouw schade.
Vooral het omcirkelde in meer detail aub.

Geplaatst: 12 mei 2009 20:01
door allen
Heb ik nu wat gemist? Hoe zit het nu precies met de verzekering? Je was wel of niet gedekt?
@Bert: dat ze zich inspannen om 'wrakken' van de weg te halen is toch niet voor hun eigen bestwil? Ik had overigens altijd de auto weggebracht ter controle. Liever m'n geld kwijt dan straks een stukje van mezelf. Het is geen leuke keuze, maar wel de enige juiste imho.
Geplaatst: 12 mei 2009 20:40
door Dennizz
Oblivion,
De sleutels afpakken of het kentekenbewijs zullen ze echt niet doen. Ze geven je wel een advies. Ze kunnen ook beoordelen of het verantwoord is om met deze schade aan het frame te rijden.
Het frame is echt ongelofelijk sterk en met een deukje is het niet direct levensgevaarlijk.
Wil je echt veilig rijden, moet je al nooit een speedster gaan rijden
De keuze waarvoor je staat is lastig, ik heb dezelfde gehad. Mijn keuze is geweest om op te knapen ipv je auto weg te gooien binnen een week. Die keuze heb ik gemaakt omdat de auto nog steeds sterk was en ik niet nog 1 spaarrekening met 20.000 euro....
Geplaatst: 12 mei 2009 20:52
door Hendrik-Jan
Ik blijf het verzekeringsverhaal ook vreemd vinden. Of heb je hem uit kostenoverweging niet voldoende verzekerd?
Geplaatst: 12 mei 2009 21:13
door Dennizz
Volgens mij was die niet all-risk... Dus verzekering gaat niets betalen in dit geval. Achteraf gezien dus niet voldoende verzekerd...
Geplaatst: 12 mei 2009 21:15
door Hendrik-Jan
Er is nog nooit een moment geweest dat ik twijfelde om mijn Speedster en nu de Elise niet all-risk te verzekeren. En dan heb ik 20 schadevrije jaren (en toevallig ook 20 jaar mijn rijbewijs).
Verkeerde zuinigheid.
Geplaatst: 12 mei 2009 21:15
door Pipo
Elise schreef: Ja maar het halve forum zit niet met het dilemma waar Oblivion mee zit.
Oblivion schreef:(wil niet dat het chassisnummer wordt genoteerd en niet hersteld mag worden)
Mocht deze Speedster wel een aantekening krijgen op chassisnummer heeft dat dus wel (financiele) consequenties voor Oblivion.
Dus zo eenvoudig is de keuze ook weer niet.
Laat ik even direkt zijn
Je ziet wel even iets over het hoofd. Als Oblivion zijn Speedster zo verkoopt met zogezegd enkel cosmetische schade; of nog stommer, hem stiekem herstelt en hem dan als ongevalvrij verkoopt, dan kunnen die financiële consequenties met wat pech zich tot een rampscenario ontwikkelen. Een rechtszaak zou hem voor vele jaren kunnen ruineren.
Er is maar één juiste weg Oblivion, en dat is dat ding zo snel mogelijk professioneel laten keuren

. Het is niet voor niets dat de meeste forumleden dit aanraden. Dat je geen goede raad wilt volgen is jouw zaak, maar kom ons niet vragen om aan fraude mee te werken

Geplaatst: 12 mei 2009 21:28
door Oblivion
Hendrik-Jan schreef:Ik blijf het verzekeringsverhaal ook vreemd vinden. Of heb je hem uit kostenoverweging niet voldoende verzekerd?
Het was een tijdelijke verzekering voor het Transport van Nederland naar België. Ik wist echter niet dat de verzekering ENKEL aan derden was, had ik dat geweten had ik er langer bij stilgestaan...
Je maakt me bang...
Pipo schreef:Dat je geen goede raad wilt volgen is jouw zaak, maar kom ons niet vragen om aan fraude mee te werken

Ik vind jullie uitleg net heel interessant en sla het zeker niet in de wind.
Ik ben een eerlijk mens en zou nooit fraude plegen, ik wil net alles volgens het boekje doen. Ook voor medemens, moest ik hem in het slechtste geval verkopen (wat ik zo goed als niet ga doen) zou ik heel het verhaal doen en de link van dit topic geven. Ik zou mezelf niet meer miserie bezorgen...
Geplaatst: 12 mei 2009 21:44
door Dennizz
Hendrik-Jan schreef:Er is nog nooit een moment geweest dat ik twijfelde om mijn Speedster en nu de Elise niet all-risk te verzekeren. En dan heb ik 20 schadevrije jaren (en toevallig ook 20 jaar mijn rijbewijs).
Verkeerde zuinigheid.
Ik ben het met je eens, alleen ligt het wat anders bij jongere bestuurders. In België misschien ook wel.
Stel je koopt een nieuwe Lotus van 60.000 en je premie wordt 11.000 (18%) euro per jaar. Zou je hem dan alsnog verzekeren? Je kan dus ieder jaar wel wat repareren van het geld wat je bespaard. Als student/net werkende zijnde koop je de auto op spaar geld en je vaste lasten wil je laag houden, aangezien je geen vast werk heb, maar een opleiding volgt.
Mijn eerste voertuig die ik ging verzekeren all-risk kwam de jaarpremie op 21% van de nieuwwaarde. Dat is echt gekke werk, terwijl mijn vader 5% moest betalen...
Het is echt maar welke risico`s je wilt lopen voor welk bedrag. Maar iedereen verklaard je haast voor gek als je als jonge bestuurder iets niet all-risk verzekerd. Als ik dan zeg neem eens 20% van je nieuwwaarde en als jouw premie dat wordt. Wat doe je dan? Dan vinden ze het vaak veel te veel geld...
Mijn auto is trouwens wel all-risk.... Met een beetje shoppen tussen de 900 en 1800 euro per jaar aan premie. Dat bedrag vind gevoelsmatig laag genoeg om alle risico`s af te dekken...
Wijze oude mannen zeggen: dan moet je maar niet zo`n auto kopen

Be strong!
Geplaatst: 12 mei 2009 21:52
door blinky
Hey Oblivion,
Ik leef volledig met je mee en begrijp best hoe je je nu voelt!
Wat gebeurt is is gebeurt en je je kan de tijd niet terug draaien al zou je dat natuurlijk heel graag willen...
Wat ik denk is dat je zoals de meeste onder ons je al gezegd hebben in eerste instantie jezelf ff de moet tijd geven om alles te laten doordringen en geen overhaaste dingen te doen waar je waarschijnlijk nog veel spijt van gaat krijgen. Probeer vooral op de mensen die dicht naast je staan te steunen. Je ouders hebben meestal in deze situaties het beste voor met je al komen ze mss nu wel niet zo over maar ben er zeker van dat zij het ook verschrikkelijk vinden. Je hebt nog de leeftijd om zulke fouten te maken en daar leer je van. Ik weet hoe het is om hard te moeten werken om net datgene te kopen waar je gek van bent maar geen rekening houdt met dingen die wel is verkeerd zouden kunnen gaan. Ik wens je gewoon veel succes en ben er zeker van dat je binnen afzienbare tijd dit allemaal zal relativeren! Sterkte m8!
Geplaatst: 13 mei 2009 8:21
door Hendrik-Jan
Waarom koop je geen MX-5? Kan je ervaring opdoen met achterwielaandrijving. En ze zijn veel goedkoper in aanschaf en verzekering.
En mocht je weer een boom tegenkomen dan is de schade makkelijker te herstellen.