Dbilas
-
- Mega lid in de orde van gouden nietje
Weet je of jouw spruitstuk eraf is geweest om die PCV opening tussen cil. 2&3 af te dichten? Moest even zoeken hier, maar zie dat je nog steeds het originele plastic spruitstuk hebt: (Toch?)

Als daar niets aan veranderd is dan blaas je nu boostdruk door die PCV opening richting je carter. Niet goed...

Als daar niets aan veranderd is dan blaas je nu boostdruk door die PCV opening richting je carter. Niet goed...
-
- Mega lid in de orde van gouden nietje
Ah kijk, daar zal je het probleem hebben! (Ik neem tenminste aan dat die 2.4 toen gemonteerd is met een zo'n PCV "orifice" plaatje tussen cil. 2&3.)tibby schreef:Het 2.4 spruitstuk is NIET af geweest.
Dus als ik het gaatje in die pakking kan afdichten kan mischien het probleem opgelost geraken????
Kan hierdoor motorische schade ontstaan doordat hij druk in het carter krijgt???
Grtz
Alle motoren met boostdruk hebben een 1-weg klep tussen spruitstuk en PCV aansluiting zitten. Normaal ook SC's, echter de meeste 2,2 conversions hebben dit afgeplugd omdat de huidige re-mapping daar niet goed mee overweg kan.
Spruitstuk demonteren, gaatje in dat plaatje dichtrmaken en een goede klepdeksel ventilatie maken. (Open & filtertje erop, of voor de turbo terugvoeren in je inlaatkanaal.)
Allermooiste zou zijn om een 1-wegklepje te fabrieken, maar dat wordt denk ik wat ingewikkeld...

Klein beetje goed bedoeld advies: (ik probeer niet te moederen)
Je moet het zelf weten, maar i.v.m. de 2 jaar garantie zou ik maar niet zelf gaan sleutelen, want dan zal ie zeker vervallen lijkt me.
Ik weet ook niet of je vaak zelf sleutelt, maar zo niet dan zeker niet doen zou ik zeggen, want iets wat lang heel blijft (zeker als het zo zwaar opgevoerd is), zit hem vaak in de kleine dingen/details
Exmantaa is superhandig, dus dat is niet te vergelijken met de gemiddelde speedsterliefhebber.
Gr,
The Duke
Je moet het zelf weten, maar i.v.m. de 2 jaar garantie zou ik maar niet zelf gaan sleutelen, want dan zal ie zeker vervallen lijkt me.
Ik weet ook niet of je vaak zelf sleutelt, maar zo niet dan zeker niet doen zou ik zeggen, want iets wat lang heel blijft (zeker als het zo zwaar opgevoerd is), zit hem vaak in de kleine dingen/details

Exmantaa is superhandig, dus dat is niet te vergelijken met de gemiddelde speedsterliefhebber.
Gr,
The Duke
The bullshit stops when the light drops
Zo, het boeltje steekt terug in mekaar.
Morgen testritje maken,eerst de rode loctite (borg/bindmiddel) laten drogen een nachtje.
Wat de garantie betreft........ ik heb naar Speedequipment gestuurd wat ik vanzins ben en heb toch niks negatief terug gehad.
Ik ben eens benieuwd
Heb nog enkele foto's van alles. Smiley?
Grtz
Morgen testritje maken,eerst de rode loctite (borg/bindmiddel) laten drogen een nachtje.
Wat de garantie betreft........ ik heb naar Speedequipment gestuurd wat ik vanzins ben en heb toch niks negatief terug gehad.
Ik ben eens benieuwd

Heb nog enkele foto's van alles. Smiley?

Grtz
captain slow
- S. Gonzales
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Dbilas
Klinkt bijzonder hoopvol! Ook mooi dat we er allemaal weer iets van opsteken.
Succes met de proefrit!
Succes met de proefrit!

A je to!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
- Smiley
- Groot Speedster Commandeur
Re: Dbilas
Zou ook de reden kunnen zijn dat spider zijn pijlstok eruit geblazen wordt.S. Gonzales schreef:Ook mooi dat we er allemaal weer iets van opsteken.
Die SC zit ook op een 2.2/2.4 spruitstuk (die zilveren)
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.