Pagina 10 van 19

Geplaatst: 07 okt 2011 11:25
door tibby
klopt wat arno zegt. Ik meen dat ze met een catchtank gingen werken of iets dergelijk en een retour naar het carter terug???
grtz

Geplaatst: 07 okt 2011 14:05
door Exmantaa
Weet je of jouw spruitstuk eraf is geweest om die PCV opening tussen cil. 2&3 af te dichten? Moest even zoeken hier, maar zie dat je nog steeds het originele plastic spruitstuk hebt: (Toch?)
Afbeelding

Als daar niets aan veranderd is dan blaas je nu boostdruk door die PCV opening richting je carter. Niet goed...

Geplaatst: 07 okt 2011 14:42
door tibby
Het 2.4 spruitstuk is NIET af geweest.
Dus als ik het gaatje in die pakking kan afdichten kan mischien het probleem opgelost geraken????
Kan hierdoor motorische schade ontstaan doordat hij druk in het carter krijgt???
Grtz

Geplaatst: 07 okt 2011 15:45
door Exmantaa
tibby schreef:Het 2.4 spruitstuk is NIET af geweest.
Dus als ik het gaatje in die pakking kan afdichten kan mischien het probleem opgelost geraken????
Kan hierdoor motorische schade ontstaan doordat hij druk in het carter krijgt???
Grtz
Ah kijk, daar zal je het probleem hebben! (Ik neem tenminste aan dat die 2.4 toen gemonteerd is met een zo'n PCV "orifice" plaatje tussen cil. 2&3.)
Alle motoren met boostdruk hebben een 1-weg klep tussen spruitstuk en PCV aansluiting zitten. Normaal ook SC's, echter de meeste 2,2 conversions hebben dit afgeplugd omdat de huidige re-mapping daar niet goed mee overweg kan.

Spruitstuk demonteren, gaatje in dat plaatje dichtrmaken en een goede klepdeksel ventilatie maken. (Open & filtertje erop, of voor de turbo terugvoeren in je inlaatkanaal.)
Allermooiste zou zijn om een 1-wegklepje te fabrieken, maar dat wordt denk ik wat ingewikkeld...

8)

Geplaatst: 07 okt 2011 15:47
door Exmantaa
ff antwoord op je PM; echt kwaad kan dit afpluggen niet, echter het zit er natuurlijk niet voor niets... Je olie gaat zonder PCV wel minder lang mee, dus vaker verversen.

Maar zoals nu de boostdruk terug je carter in blazen is niet echt goed voor al je keerringen en pakkingen etc.!!

Geplaatst: 07 okt 2011 15:51
door tibby
NOU MAN, JIJ KAN IEMAND BLIJ MAKEN ZEG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :jump: :jump: :thumbsup: :thumbsup: :woship: :woship: :toot: :jump: :jump: :jump: :jump: :D
JOOOOOOOOEEEEEEEEEEEEEEPPPPPPPPPPPPPIIIIIIIIIIIEEEEEEEEEE.
Morgen direkt eraan beginnen se.
grtz

Geplaatst: 07 okt 2011 16:41
door Exmantaa
Ach, het is maar waar je blij van wordt.

Even voor je gezocht en hier zie je nog net die PCV seal met een klein gaatje erin:
Afbeelding

Dat kleine gaatje moet dus dicht, maar let wel op dat je niet straks iets je blok in zuigt of je carter in blaast... :wink:

Geplaatst: 07 okt 2011 17:19
door tibby
gaatje is al dicht, schroefje in gezet!
grtz

Geplaatst: 07 okt 2011 17:23
door the-duke
Klein beetje goed bedoeld advies: (ik probeer niet te moederen)
Je moet het zelf weten, maar i.v.m. de 2 jaar garantie zou ik maar niet zelf gaan sleutelen, want dan zal ie zeker vervallen lijkt me.

Ik weet ook niet of je vaak zelf sleutelt, maar zo niet dan zeker niet doen zou ik zeggen, want iets wat lang heel blijft (zeker als het zo zwaar opgevoerd is), zit hem vaak in de kleine dingen/details :wink:
Exmantaa is superhandig, dus dat is niet te vergelijken met de gemiddelde speedsterliefhebber.

Gr,
The Duke

Geplaatst: 07 okt 2011 17:53
door Exmantaa
tibby schreef:gaatje is al dicht, schroefje in gezet!
grtz
Oh ja... En ik dacht dat ik redelijk snel was... :shock:

Schroefje lijkt me prima (mits beetje borg/afdichtmiddel ertussen..)

Geplaatst: 07 okt 2011 20:14
door tibby
Zo, het boeltje steekt terug in mekaar.
Morgen testritje maken,eerst de rode loctite (borg/bindmiddel) laten drogen een nachtje.
Wat de garantie betreft........ ik heb naar Speedequipment gestuurd wat ik vanzins ben en heb toch niks negatief terug gehad.
Ik ben eens benieuwd :roll:
Heb nog enkele foto's van alles. Smiley? :oops:
Grtz

Geplaatst: 07 okt 2011 20:38
door Smiley
tibby schreef:Heb nog enkele foto's van alles. Smiley? :oops:
Stuur maar door :yes:

Geplaatst: 08 okt 2011 8:04
door martinb
Succes vandaag met je testritje, hopelijk je probleem opgelost.

Dbilas

Geplaatst: 08 okt 2011 9:14
door S. Gonzales
Klinkt bijzonder hoopvol! Ook mooi dat we er allemaal weer iets van opsteken.
Succes met de proefrit! :thumbup:

Re: Dbilas

Geplaatst: 08 okt 2011 9:28
door Smiley
S. Gonzales schreef:Ook mooi dat we er allemaal weer iets van opsteken.
Zou ook de reden kunnen zijn dat spider zijn pijlstok eruit geblazen wordt.
Die SC zit ook op een 2.2/2.4 spruitstuk (die zilveren)