Geplaatst: 22 dec 2005 9:01
euhmm.. Kijk eens naar team Nitron!
Die hebben zelf een Elise (S1) verbouwd van een Elise naar een Motorsport Exige en hebben daar voor een heel laag budget hoge ogen gescoord in de mid-engined cars series in de UK.
Overigens... klinkt wellicht vreemd, maar ik heb een hogere pet op van de mensen in dat team dan de mensen binnen Lotus Motorosport.
Jammer dat iemand op een bepaald moment een slijtage aan een van de olieleidingen over het hoofd gezien heeft, dat heeft een vroegtijdig einde gemaakt aan het verhaal.
Oh.. en team Scandal.. ook niet te missen: standaard Elise verbouwd, nog niet eens eens met een motorsport body en toch races winnen...
De onderdelen die je daar noemde kan ik je zo leveren. Passen op een S2 en kloppen ook op een S2, zijn al enige tijd leverbaar en zijn niet van Lotus.
Als je je meer zou verdiepen in de britse race scene (tip: bezoek in januari eens de Autosport in Birmingham, daar kijk je je ogen uit!!) zou je heel wat meer te horen krijgen waardoor je Lotus Motorsport ineens in een heel ander daglicht ziet dan dat je dat nu ziet. Weet je nog die Elise motorsport die vorig jaar geintroduceerd werd en nu in het verre Oosten deelneemt aan races? Grappig verhaal.. is door een firma in Kent ontwikkeld, ge-engineerd en nog in elkaar gezet ook. Weliswaar met 'support' van Lotus, maar motorsport heeft geen schroef in het hele ding gedraaid!
Laat me duidelijk zijn, ik heb groot respect voor Lotus Engineering die nog altijd een van de firma's in de absolute wereldtop zijn als het gaat om onderstel ontwikkeling en door vrijwel alle grote merken regelmatig geraadpleegd worden voor engineering klussen.
...dat is ook de reden waarom deze mensen geen tijd hebben (logisch ook) voor dit soort 'feest projecten'...
Eveneens respect voor Classic Team Lotus die er alles aan doen om al die klassieke Lotus F1 auto's op de baan te houden en ze ook in de stijl van de tijd waarin ze ontwikkeld werden te onderhouden..
Maar Lotus cars... is door de structuur van de verschillende takken een beetje ondergeschoven geraakt. Lotus Engineering schrijft gewoon een dikke rekening als Lotus cars iets nodig heeft en Lotus Motorsport is gewoon een ordinaire garage geworden waar je iedere Lotus kan laten onderhouden maar waar uiteindelijk helemaal niets meer ontwikkeld wordt.
Oh.. Windmolen(?) = compressor
Die hebben zelf een Elise (S1) verbouwd van een Elise naar een Motorsport Exige en hebben daar voor een heel laag budget hoge ogen gescoord in de mid-engined cars series in de UK.
Overigens... klinkt wellicht vreemd, maar ik heb een hogere pet op van de mensen in dat team dan de mensen binnen Lotus Motorosport.
Jammer dat iemand op een bepaald moment een slijtage aan een van de olieleidingen over het hoofd gezien heeft, dat heeft een vroegtijdig einde gemaakt aan het verhaal.
Oh.. en team Scandal.. ook niet te missen: standaard Elise verbouwd, nog niet eens eens met een motorsport body en toch races winnen...
De onderdelen die je daar noemde kan ik je zo leveren. Passen op een S2 en kloppen ook op een S2, zijn al enige tijd leverbaar en zijn niet van Lotus.
Als je je meer zou verdiepen in de britse race scene (tip: bezoek in januari eens de Autosport in Birmingham, daar kijk je je ogen uit!!) zou je heel wat meer te horen krijgen waardoor je Lotus Motorsport ineens in een heel ander daglicht ziet dan dat je dat nu ziet. Weet je nog die Elise motorsport die vorig jaar geintroduceerd werd en nu in het verre Oosten deelneemt aan races? Grappig verhaal.. is door een firma in Kent ontwikkeld, ge-engineerd en nog in elkaar gezet ook. Weliswaar met 'support' van Lotus, maar motorsport heeft geen schroef in het hele ding gedraaid!
Laat me duidelijk zijn, ik heb groot respect voor Lotus Engineering die nog altijd een van de firma's in de absolute wereldtop zijn als het gaat om onderstel ontwikkeling en door vrijwel alle grote merken regelmatig geraadpleegd worden voor engineering klussen.
...dat is ook de reden waarom deze mensen geen tijd hebben (logisch ook) voor dit soort 'feest projecten'...
Eveneens respect voor Classic Team Lotus die er alles aan doen om al die klassieke Lotus F1 auto's op de baan te houden en ze ook in de stijl van de tijd waarin ze ontwikkeld werden te onderhouden..
Maar Lotus cars... is door de structuur van de verschillende takken een beetje ondergeschoven geraakt. Lotus Engineering schrijft gewoon een dikke rekening als Lotus cars iets nodig heeft en Lotus Motorsport is gewoon een ordinaire garage geworden waar je iedere Lotus kan laten onderhouden maar waar uiteindelijk helemaal niets meer ontwikkeld wordt.
Oh.. Windmolen(?) = compressor
